KONCERTNA POSLASTICA! Dirigent TaeJung Lee i gitaristički vurtuoz Petrit Çeku u utorak u „Zajcu“

Riječ je o koncertu „Copland, Castelnuovo-Tedesco, Dvořak” u utorak 16. siječnja. Orkestrom riječke Opere dirigirat će Južnokorejac s bečkom adresom TaeJung Lee, dok će solist na gitari biti karizmatični gitaristički virtuoz uspješne međunarodne karijere Petrit Çeku!

Nakon niza sjajnih koncerata ove sezone koji su redovno punili gledalište HNK Ivana pl. Zajca do posljednjeg mjesta, a Novogodišnji koncerti i oborili sve rekorde posjećenosti s čak 2700 gledateljica i gledatelja u četiri večeri, sljedi prvi simfonijski koncert u 2018.

Riječ je o koncertu „Copland, Castelnuovo-Tedesco, Dvořak” u utorak, 16. siječnja, koji po prvi put na riječku koncertnu pozornicu dovodi dvojicu glazbenika svjetskog glasa, a čak dva od tri djela na programu imat će svoju riječku premijeru.

Orkestrom riječke Opere dirigirat će Južnokorejac s bečkom adresom TaeJung Lee, dok će solist na gitari biti karizmatični gitaristički virtuoz uspješne međunarodne karijere Petrit Çeku!

Na programu su djela glasovitih skladatelja koje spaja prostor Sjeverne Amerike, a Amerikanca Coplanda, Talijana Castelouova-Tedesca i Čeha Dvořaka povezuje i to što sva trojica umješno i senzibilno stapaju tradiciju svojih domovina s klasičnom glazbom.

Zahvaljujući popularnosti glazbe koju je skladao za balete, Aaron Copland sinonim je za američku klasičnu glazbu. Skladan 1944. kao „Balet za Marthu”, mladu koreografkinju, danas poznati naslov djela „Appalachian spring” pojavio se tek kada su oduševljena publika i kritika na praizvedbi shvatili da djelo evocira krajolik zapadne Pennsylvanije. Odražava mladenački duh, proljetni i optimistički osjećaj nade.

Nakon Coplanda sljedi Mario Castelnuovo-Tedesco i njegov Prvi koncert za gitaru i orkestar. Castelnuovo-Tedesco skladao je glazbu privlačne orekstracije i mediteranske melodioznosti. Silom prilika, kao Židov 30-ih godina prošlog stoljeća emigrirao je u SAD i upravo u tom stresnom razdoblju skladao je Koncert za gitaru i orkestar br. 1 u D-duru, posvećen legendarnom gitaristu Andrésu Segoviji. Castelnuovo-Tedesco poznavao je instrument i znao balansirati zvuk gitare i punoću orkestra. Njih dvojica dokazali su kako se gitara itekako može čuti „iznad” orkestra. Segovia je kazao kako je ovaj koncert nježni skladateljev „oproštaj od toskanskih brda koja je napustio”.

Posljednje djelo na programu riječkog koncerta, glasovitu Osmu simfoniju u G-duru Antonín Dvořak skladao je 1889. u ljetnoj rezidenciji u selu Vysoká. Uz posvetu češkoj i slovačkoj narodnoj glazbi, rad je ispunjen životnim radostima i divljenju prirodi. Osmu simfoniju, kojom je dirigirao sam Dvořak, tadašnja su publika i kritika primili s velikim oduševljenjem, a britanski mediji prozvali su ga jedinim živućim skladateljem koji je dostojan zvati se Beethovenovim nasljednikom.

Maestro TaeJung Lee, jednako je uspješan kao simfonijski i kao operni dirigent. Vrlo brzo stekao je reputaciju inspirativnog i predanog mladog maestra.

Dugi popis njegovih suradnji s mnogim važnim orkestrima, festivalima, opernim kućama i opernim pjevačima zaista je impresivan.

Slavni dirigent Zubin Mehta kaže: „TaeJung Lee talentiran je i izvrstan dirigent neizmjernih vještina i izvanredne muzikalnosti!”. Asistirao je i mnogim drugim svjetski priznatim dirigentima kao što su Sir Simon Rattle, Bertrand de Billy, Niels Muus, polazio je masterclass kod Bernarda Haitinka, Kurta Masura, Myung-Whuna, Jorme Panule i drugih. Njegov repertoar proteže se u širokom spektru od Mozarta do Mahlera, pa sve do djela suvremene glazbe.

Gitarist Petrit Çeku (1985) dobitnik je brojnih najvažnijih prvih nagrada međunarodnih natjecanja, a iznimnom ekspresivnošću i senzibilnošću osvojio je publiku i kritiku svjetskih dvorana i pozornica. Sada prvi put na pozornici riječkog Kazališta s orkestrom riječke Opere!

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari