Konzervatorima se diže kosa na glavi, ali zarada je „preslatka“?!

Idi na originalni članak

Riječani su već „pod normalno“ prihvatili činjenicu da je već godinama pročelje zgrade Hrvatskih željeznica na trgu Žabica „uljepšano“ ili „nagrđeno“, kako to tko vidi, golemim reklamama. Trenutno se na tom mjestu kočoperi jumbo-plakat s reklamom za najpoznatije osvježavajuće piće na svijetu (mnogi će reći, i najnezdravije?!). Samo fizičko postavljanje i izrada takve reklame svakako ima svoju nemalu cijenu, no nemali iznos uprihodi se i od mjesečnog najma oglasnog prostora za ovakve reklame – riječ je o iznosima koji kreću oko 4-5 tisuća eura. Pa vi pomnožite…

Oglas

Gdje je onda problem? Pa, jedan od najočitijih je da građane Rijeke nitko nije pitao jesu li za ovakav oblik nagrđivanja najužeg središta grada. Reklama je postavljena na nekakvu skelu koja navodno služi (nevidljivim) radnicima koji navodno nešto rade na navodnoj obnovi fasade. Skela, sama po sebi, nimalo ne uljepšava cijelu sliku.

Drugi je problem, onaj važniji, što je zgrada HŽ-a na trgu Žabica upisana u Registar nepokretnih spomenika kulture urbanističke cjeline grada Rijeke! Po nekoj najprostijoj logici zgrada koja važi za „spomenik kulture urbanističke cjeline grada“ trebala bi biti vidljiva stanovnicima istog tog grada, pa makar i u svom ne baš nejreprezentativnijem izdanju, dok traju radovi na obnovi pročelja. Bilo bi zanimljivo znati štede li se novci dobiveni od ovakve prodaje oglasnog prostora baš za tu namjenu, ili se „rastaču“ u nekim drugim pravcima…

Kako se situacija s jumbo-plakatima na ovoj zgradi ne mijenja već godinama, očito je da nekome ide u prilog ovakav razvoj (odnosno – nerazvoj) događaja!

Pamtimo zagrebačku aferu „usporavanja radova“ na obnovi pročelja zgrada u središtu Zagreba, sve kako bi se dodatno zaradilo na biznisu s jumbo-plakatima. Tvrtka koja je najpoznatija u ovom obliku oglašavanja je tvrtka za vanjsko oglašavanje Anić Holding Plus, već dugo zaslužna i za „uveseljavanje“ Riječana svojim jumbo plakatima.

U Odjelu za komunalni sustav Grada Rijeke napomenuli su kako zakon o gradnji nalaže da „zgrade, čije dovršenje vanjskog izgleda i uređenja građevne čestice je nadležno nadzirati komunalno redarstvo, moraju biti dovršene u roku od pet godina, računajući od dana prijave početka građenja…“. Drugim riječima, skele na pročelju zgrade na trgu Žabica neće moći tamo stajati dovijeka – osim ako se računica s prodajom oglasnog prostora pokaže predobrom da ju se nekim „manevrom“ ne bi nastavilo!

Odjel za komunalni sustav Grada Rijeke očito je HŽ Infrastrukturi produžio odobrenje za zauzimanje dijela javne površine postavljanjem skele oko zgrade. Grad u svemu ovome očito vidi i svoju računicu, pa očekujemo da će javnosti podastrijeti informacije koja je to javna korist i interes od ovakvog jumbo-plakatiranja.

Exit mobile version