„KVARNER NIJE NA PRODAJU!“ Župan Zlatko Komadina oštro napao najavljeni „Lex LNG“

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

“Očekujem od države partnerstvo s lokalnom zajednicom u pripremi i kreiranju zakona“, poručio je Komadina

Kvarner nije na prodaju – poručio je župan Zlatko Komadina na današnjoj konferenciji za novinare sazvanoj zbog aktualne situacije oko projekta LNG terminala na Omišlju i najavljenom donošenju tzv. lex LNG-a.

“Očekujem od države partnerstvo s lokalnom zajednicom u pripremi i kreiranju zakona. Lokalna zajednica je „država”, kao što je središnja država, država. Četiri puta dosad raspravljali smo o LNG-u na Županijskoj skupštini u ovih 10 godina. Sva četiri puta imali smo jednoglasne zaključke svih političkih opcija koje predstavljaju sve građane Primorsko-goranske županije”, rekao je župan.

Načelnica Omišlja Mirela Ahmetović naglasila je da je odluku protiv plutajućeg LNG terminala donijela i koordinacija svih gradonačelnika i načelnika jedinica lokalne samouprave s otoka Krka te da nije istina, kako neki mediji navode, da je LNG u svojoj prvoj i drugoj fazi usklađen s prostorno-planskom dokumentacijom.

Lokacijska dozvola izdana je za kopneni terminal, na točno određenoj lokaciji. Plutajući LNG terminal planira se na potpuno drugoj lokaciji za koju prostornim planovima nisu utvrđeni lokacijski uvjeti, a lokacijska dozvola se samim time nema na temelju čega izdati.

“Gotovo je nevjerojatno da je uopće upućena u proceduru studije utjecaja na okoliš za zahvat koji uopće nije planiran niti jednom prostorno-planskom dokumentacijom, što je preduvjet pisanja studije utjecaja na okoliš. Prostornim planom Općine Omišalj i PGŽ, luka na kojoj se namjerava svrstati FSRU brod je razvrstana kao luka posebne namjene, industrijska luka. Za tu industrijsku luku, sukladno Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, davanje koncesije mora biti utemeljeno na prostornim planovima, a nije. Vlada želi olakšati i ubrzati realizacija plutajućeg LNG terminala, ali mimo postojećih zakona”, naglasila je načelnica.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Na konferenciji je također istaknuto da se prema Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, koncesija za korištenje pomorskog dobra daje putem javnog natječaja, kako bi tržišna utakmica bila javna i transparentna. Izbjegavanjem natječaja, odnosno najavom lex LNG-a i dodjelom koncesije na zahtjev, legaliziralo bi se pogodovanje jednom poduzeću, a to je LNG Hrvatska koji će imati samo 25 posto udjela u cijelom tom projektu, što će automatski biti pogodovanje stranim investitorima, a ne RH. Tim pogodovanjem jednom poduzeću minimalizirala bi se i koncesijska naknada čime bi se oštetio državni, županijski i proračun Općine Omišalj.

Gdje je onda tu partnerstvo s lokalnom zajednicom i gdje je naknada lokalnoj zajednici za pretrpljenu štetu ostaje otvoreno pitanje, rečeno je na konferenciji.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari