ZASTOJ DO TRAVNJA 2023.

Video |Menadžment Ine obišao radove: ‘Projekt nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka najveća je investicija u povijesti Ine’

Idi na originalni članak

S ciljem što bržeg dovršetka Projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka, trenutačno najvećeg i najvrjednijeg industrijskog projekta u Hrvatskoj u koji INA ulaže oko četiri milijarde kuna, obustavljena su procesna postrojenja u Rafineriji nafte Rijeka. Projekt je trenutačno na 65 % gotovosti. Više u video prilogu!

Oglas

Oko tisuću radnika trenutno radi na nadogradnji Rafinerije nafte Rijeka. S ciljem što bržeg dovršetka projekta, obustavljena su procesna postrojenja u Rafineriji do travnja. Većina opskrbe hrvatskog tržišta bit će osigurana s Mediterana. INA je ugovorila 14 brodova koji će dopremati derivate do hrvatske obale. Za prva tri mjeseca osigurane su dovoljne količine dizela, a kontinuirano se radi na novim ugovorima.

Privremeni zastoj zbog modernizacije rafinerije do travnja 2023. godine.

Predsjednik Uprave Ine Péter Ratatics i član Uprave Krisztián Pulay danas su u prijepodnevnim satima posjetili Rafineriju nafte Rijeka. U pratnji članova Uprave bio je i menadžment rafinerije te Vedrana Janjić, direktorica Projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka.

Photo: Marko Prpic/PIXSELL

Najveći dio radova na postojećim postrojenjima upravo je pred nama i obuhvaća rekonstrukciju dviju jedinica: SRU – Jedinice za rekuperaciju sumpora i HCU – Hidrokrekinga. U tim će se postrojenjima, a posebno u postrojenju HCU, obaviti kompleksna zamjena opreme poput kolona, pumpi, posuda i sl. Uz to, tijekom zastoja rafinerije izvest će se više od 180 priključaka novog postrojenja na postojeća postrojenja, a u ugovoru s glavnim izvođačem na Projektu nadogradnje rafinerije predviđeno je da to bude ove zime. Zimsko razdoblje odabrano je jer je potražnja za gorivima znatno niža nego ljeti kada nije poželjno da sigurnost opskrbe potpuno ovisi o uvozu.

Pogledajte video Kanala Ri:

Projekt nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka najveća je investicija u povijesti Ine važna za budućnost rafinerijskog poslovanja u Republici Hrvatskoj, kao i za dugoročnu sigurnost opskrbe tržišta. Tijekom planirane obustave procesnih postrojenja rastavit ćemo i ponovno izgraditi postojeće procesne jedinice kako bi povećali njihov kapacitet i uskladili ga s kapacitetom postrojenja za obradu teških ostataka. Pet mjeseci je najkraći rok u kojem to možemo učiniti”, izjavio je Krisztián Pulay, član Uprave Ine.

„Većina opskrbe hrvatskog tržišta bit će osigurana s Mediterana, a INA je već ugovorila 14 brodova koji će dopremati derivate do hrvatske obale. Kontinuirano radimo na novim ugovorima kako bi razdoblje obustave prošlo bez dodatnih izazova te kako bi se osigurala kontinuirana opskrba domaćeg tržišta.”, dodao je.

Prve količine derivata brodovi već isporučuju u Rafineriju nafte Rijeka

Ovog ljeta su u sklopu izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka uspješno postavljeni najveći dijelovi opreme budućeg postrojenja – 51-metarski frakcionator, dvije koksne komore zapremnine 900 m³ koje teže svaka 330 tona. Spomenuta ključna oprema uvelike je izmijenila vizuru riječke rafinerije. Uz novo postrojenje za obradu teških ostataka investicija podrazumijeva i rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost rafinerije.

Photo: Marko Prpic/PIXSELL

„Projekt nadogradnje rafinerije jest na ukupno 65 % gotovosti, od čega su inženjering i nabava gotovo potpuno završeni, a izgradnja se bliži polovini gotovosti. Dosad je na lokaciji rafinerije bilo prisutno gotovo 1000 radnika, a dominacija građevinske struke mijenja se u korist strojarske i elektroinstrumentacijske struke. Većina angažiranih tvrtki koje su podizvoditelji hrvatske su tvrtke”, pojasnila je Vedrana Janjić, direktorica projekta.

Exit mobile version