Radovi na izgradnji druge cijevi tunela Učka dobro napreduju, nakon ljeta 2024. u prometu će biti obje cijevi tunela
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u utorak je, u pratnji predstavnika Bina Istre, koncesionara na Istarskom ipsilonu te predstavnika regionalne i lokalne vlasti s područja Primorsko – goranske i Istarske županije, obišao radove na izgradnji druge cijevi tunela Učka.
“Radovi idu jako dobro. U ovom trenutku je preko 2 kilometra tunela iskopano i očekujemo kroz godinu dana spajanje, odnosno, probijanje tunela u cijelosti.”, rekao je ministar pojasnivši kako će se do kraja slijedeće godine u promet pustiti taj dio dvotračne ceste, pri tome se zahvalio Bina Istri i svima koji su sudjelovali u realizaciji, rekao je ministar, jednog od najbitnijih infrastrukturnih projekata.
Podsjetimo, izgradnja druge cijevi tunela Učka dio je projekta Dopuna na puni profil dionica Vranja – Tunel Učka (portal Kvarner) u okviru kojeg će se izgraditi 8 kilometara dionice, uključujući drugi trak od čvora Vranja do tunela Učka / Portal Kvarner i drugu cijev tunela Učka (5,63 kilometara). Druga cijev tunela Učka svečano je probijena u prosincu 2020., a uz te radove, istovremeno se odvijaju radovi na novom čvoru Vranja gdje je započela izgradnja vijadukta Zrinšćak te novog nadvožnjaka u okviru buduće petlje Vranja.
“Mi nastavljamo dalje, nakon potpisanog Memoranduma o razumijevanju i svih potrebnih pripremnih faza da se završi u cijelosti Istarski ipsilon, a to znači do Matulja, uključujući i vijadukt Limska draga i Mirna. Očekujemo da će do kraja ove godine sve proceduralne stvari biti gotove i onda bi početkom slijedeće godine krenuli radovi na završetku cijelog Projekta, zadnje 2B2 faze i 2B3 faze.”, dodao je ministar Butković te zaključio kako će se realizacijom ovog projekta kompletno Istarski ipsilon, Istru integrirati u prometni sustav Republike Hrvatske.
Na stanje radova na gradilištu te daljnju dinamiku projekta osvrnuo se i generalni direktor Bina Istre Dario Silić. “Ideja je da promet u jednom trenutku prebacimo u novu cijev, da renoviramo postojeću tunelsku cijev te da nakon ljeta 2024. pustimo u promet obje cijevi tunela Učka.” Silić se dotaknuo i izazova koje imaju s inflacijom, divljanjem cijena pa i radnom snagom no, rekao je kako, unatoč tome, gradilište nije stalo niti jedan dan. “U sljedećem razdoblju cilj nam je izgraditi još dvije trake od oko 10 kilometara do Matulja te vijadukte Mirna i Limska Draga. Na taj način imat ćemo Istarski ipsilon u potpunosti u punom profilu.”, rekao je Silić.
Nakon obilaska radova održano je i potpisivanje Sporazuma vezano uz spojnu cestu Dobreć – PUO Kvarner, između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Grada Opatije, Općine Lovran, Općine Mošćenička Draga, Županijske uprave za ceste te Bina Istre. Riječ je o Sporazumu koji definira izgradnju budućeg čvora Dobreć, koji će ujedno biti spoj na budući Istarski ipsilon, kao i da se u vrijeme izgradnje tog čvora može koristiti postojeća cesta, a s druge strane, da se sagradi buduća cesta koja bi bila u nadležnosti Županijske uprave za ceste i spajala bi čvor Dobreć sa Lovranom.