‘Novo prometno rješenje je lokalnom stanovništvu potpuno neprihvatljivo o čemu svjedoči i potpisivanje dviju peticija kao i sastanak mjesnog odbora’, ističu iz Građanske inicijative Trsat
Građanska inicijativa Trsat, koju čine stranovnici tog gradskog naselja, nezadovoljna je novim prometnim rješenjima na Trsatu a posebno zatvaranje Vrtlarskog puta.
Tim povodom uputili su otvoreno pismo gradonačelniku Grada Rijeka Marku Filipoviću koje prenosimo u cijelosti.
“Poštovani Gradonačelniče,
obraćamo Vam se kao građanska inicijativa koju čine stranovnici gradskog naselja Trsat. Vjerujemo da ste upoznati sa stanjem prometa i novim prometnim rješenjima na Trsatu, a što je i razlog našeg obraćanja. Riječ je, naime, o trajnom zatvaranju za promet ceste Vrtlarski put i birokratskom oglušivanju gradskih službi na naše pokušaje da se problem riješi spajanjem gornjeg kraka navedene ceste s novom prometnicom UO2-C izgrađenom za novu višestambenu jedinicu, a od koje nas dijeli 1,5 metar bijele ceste (fotografija u prilogu).
Želimo Vas izvijestiti da je novo rješenje lokalnom stanovništvu potpuno neprihvatljivu o čemu svjedoči i potpisivanje dviju peticija kao i sastanak mjesnog odbora koji se održao dana 16.05.2024. Na tom je sastanku glavna točka dnevnog reda bilo zatvaranje ceste Vrtlarski put, a susretu je nazočilo stotinjak građana što dovoljno govori o važnosti teme.
Zbog svega smatramo potrebnim podsjetiti Vas na događaje koji su se s tim u vezi odvijali u proteklih godinu i pol dana i zamoliti da što hitnije poduzmete sve što je potrebno da nam se oduzeto pravo prolaza vrati.
Prva peticija potpisana još u studenom 2022. godine
Prva peticija kojom su žitelji ovoga područja iskazali svoje nezadovoljstvo tim rješenjem potpisana je još u studenom 2022. godine kada smo bili obaviješteni da će se cesta privremeno zatvoriti na godinu dana. O tome smo obavijestili Vijeće MO Grada Trsata, a oni Direkciju plana, razvoja i gradnje koji su nam se kroz nekoliko dana obećali obratiti. To se nažalost nikada nije dogodilo, mada se tada ipak odustalo od zatvaranja navedene prometnice.
Sljedeće zatvaranje događa se, sredinom studenog 2023. godine kada je organizirana i druga peticija s preko četiri stotine potpisnika i kada je gradski Ured za komunalni sustav dopisima obavještava žitelje, što je vidiljivo i iz zapisnika sa sastanka s MO Grada Trsata da će cesta Vrtlarski put biti zatvorena do početka svibnja 2024. godine, što bi značilo samo PRIVREMENO, te da će se po isteku toga javnosti predstaviti novo prometno rješenje.
Početkom svibnja, nažalost, mogli smo samo konstatirati da su postavljeni rubnjaci na gornjem dijelu ulice te da nam je prolaz trajno oduzet.
Moramo Vas izvjestiti da je stanovništvo kontinuirano držano u zabludi da će se taj prometni tok samo poboljšati i vratiti žiteljima na korištenje te da nam se nitko, unatoč informiranosti o našim potrebama, u međuvremenu nije obratio.
Stanari dijela Trsata iznad Kampusa voze alternativnim pravcem
Svo vrijeme od zatvaranja Vrtlarskog puta, stanari dijela Trsata iznad Kampusa voze alternativnim jednosmjernim i jedinim preostalim izlaznim pravcem preko Strmice koji je sam po sebi nedostatan za lokalno stanovništvo.
Uzak je, neadekvatan i bez nogostupa, s izlaskom ispred same Osnovne škole Trsat. Višekratno smo Ured za komunalni sustav i promet upozoravali da je ovim načinom prometovanja ugrožena sigurnost školaraca, pješaka, vozača, ali i svih građana ovog kvarta jer se nerijetko događalo da smo na toj uskoj prometnici ostali zaglavljeni i vozili u smjeru suprotnom od dozvoljenog. Također, u vrijeme vjerskih ili koncertnih događanja na Trsatu, velik broj parkiranih auta u ionako uskim kvartovskim cestama onemogućuje prolazak autobusa, ali i vatrogasaca i hitnih službi čime je ozbiljno narušena sigurnost građana.
Pored toga, ovaj je dio Trsata postao atraktivan građevinskim investitorima zbog čega je posljednjih godina na ovome podučju niklo nekoliko višestambenih zgrada, dok se broj odlaznih i dolaznih prometnica drastično smanjio. Donedavno smo imali četiri prometna pravca: preko Strmice, Vrtlarskog puta te još dvije poveznice s cestom Kačjak, dok sada imamo samo jedno dolazno te jedno odlazno rješenje, a broj stanovnika svakim danom raste.
Svjesni smo i upoznati da je izgradnja novih zgrada i prometnica predviđena već ranije definiranim planom, međutim podsjetili bismo i da je dinamika usvojenog plana bila drugačije zamišljena. Prvo je bilo predviđeno napraviti gornji dio Sveučilišne avenije, čime bi se osiguralo normalno prometovanje postojećih stanara, a onda nove zgrade i njihove prilazne ceste. Na žalost, građevinska dozvola za Sveučilišnu aveniju već je drugi puta istekla, što znači da se sada mora ponovno pokrenuti cijeli proces izdavanja dozvole, što može i hoće potrajati godinama. O samoj izgradnji da ne govorimo.
Nismo protiv planirane izgradnje, ali…
Želimo istaknuti da nismo protiv planirane izgradnje, ali kao što su investitori platili skupe komunalije Gradu, platili smo i ih i svi mi te tražimo ravnopravan status. Ono što također držimo izrazito nepravednim i zabrinjavajućim je da se velikom broju starosjedioca koji desetljećima koriste navedeni prolaz on bez obrazloženja, razgovora i dogovora oduzeo, da bi se jednom investitoru novoizgrađene stambene zgrade omogućila dva izlazna pravca upravo na račun ulice Vrtlarski put.
U dopisu koji smo 16. svibnja primili od Ureda Grada obavještavaju nas kako nam ne mogu izaći u susret zbog nemogućnosti spajanja dviju ulica (postojeće i nove) zbog nedovoljne širine stare ceste Vrtlarski put za dvosmjerni promet kao i nedovoljnog kuta zaokreta pri uključivanju na novu prometnicu (to se osim toga moglo izbjeći da su bili suradljivi i dogovarali se sa stanovništvom prije završnih radova što su očigledno željeli izbjeći).
Navedeni razlozi nisu prihvatljivi niti stoga što se ista ulica desetljećima koristila kao dvosmjerna, dok je bila još uža nego sada te također zato što je alternativna cesta preko Strmice na koju smo osuđeni također mjestimično podjednako uska i nepregledna. Veliki problem za sigurnost prometa predstavlja i sada jedini dolazni put pretežno jednosmjernom ulicom Put Bože Felkera koja se zbog izgradnje drugog višestambenog objekta na gornjem dijelu iste ulice već dugo vremena ilegalno koristi kao dvosmjerna za kamione i tegljače s prikolicama što također jako zabrinjava lokalno stanovništvo.
Iz svih navedenih razloga, mi građani Trsata okupljeni u Građansku inicijativu Trsat tražimo od Vas, našeg Gradonačelnika, da se zauzmete za ravnopravan status svih građana. „Znamo da ste navikli voziti se tuda, a sad morate koristiti alternativni pravac“, bez makar i deklarativne namjere da će se pokušati iznaći neko rješenje, nije ništa drugo do li vrijeđanje inteligencije.
Tražimo da nam osigurate spoj na novu prometnicu UO2-C izgrađenu za novu višestambenu jedinicu što je moguće izvesti različitim intervencijama poput rezanja dijela novog pločnika, asfaltiranja spoja i postavljanja ogledala čime bi se osigurala sigurnost prometa. Ovom privremenom mjerom lokalnom bi se stanovništvu omogućio izlaz na Sveučilišnu aveniju do izgradnje njezina gornjeg kraka – Sveučilišne avenije II.
Također Vas molimo da pokrenete izradu novog projekta Sveučilišne avenije II, budući da je starom projektu istekla građevinska dozvola. Predlažemo i da se u obnovljenom projektu predvidi jeftinija dvotračna, umjesto prvotno planirane četverotračne ceste. Molimo Vas da učinite sve što je u Vašoj moći kako bi se riješio ovaj ozbiljan problem koji nam svakodnevno smanjuje kvalitetu života.
Lijep pozdrav od članova Građanske inicijative Trsat!”, piše u otvorenom pismu riječkom gradonačelniku Marku Filipoviću.