KONFERENCIJA ZA MEDIJE

Nebojša Zelič (Možemo): Nećemo podržati izmjene prostornih planova grada Rijeke

Foto: Hrvoje Skočić/Riportal

“Inicijativu za izmjenu namjene zemljišta pokreće Podravka na čijem je čelu bivša Plenkovićeva ministrica Martina Dalić. Ne bi se iznenadili da je to još jedan primjer kako HDZ želi utjecati na prostorno uređenje Rijeke, kao što to već godinama čini kroz upravljanje vrijednim prostorom pod nadležnošću Lučke uprave i Hrvatskih željeznica -kad već ne može dobiti izbore”, istaknuo je Zelič

Gradski vijećnik i kandidat za gradonačelnika, Nebojša Zelič, upozorio je danas da gradonačelnik Rijeke Marko Filipović po treći put Gradsko vijeće upućuje na donošenje odluke o izmjenama Prostornog plana i Generalnog urbanističkog plana Rijeke te da to čini motiviran isključivo interesima investitora na nekoliko bitnih lokacija u gradu.

  • U prosincu smo se usprotivili ovakvom načinu planiranja razvoja grada i ponudili amandmane na ove odluke, no gradonačelnik je točke povukao. U veljači je opet predložio iste odluke pa ih opet povukao kada je shvatio da ni drugi vijećnici, iz različitih razloga, ne podržavaju donošenje ovih odluka, – podsjetio je Zelič i dodao – Mi smo tada opet uputili amandmane koji bi bolje štitili javni interes. Rasprava na Gradskom vijeću opet je izostala, a gradonačelnik je najavio “konzultacije s vijećnicima”.

U svakom slučaju, ponovno slanje ovih odluka Gradskom vijeću za nadolazeću sjednicu bio je signal da je gradonačelnik osigurao podršku za izmjene prostornih planova.

Možemo ponovno pripremio amandmane na odluke

Možemo je zato ponovno pripremio amandmane na ove odluke, slične onima koje su predlagali u veljači.

  • Gradonačelnik se očito nadao “trećoj sreći” za sebe, Podravku i DDG grupu, investitora koji je već nacrtao svoje želje za izgradnju na Vežici, na području nekadašnjeg Istravina. Te nacrte odnosno vizualizacije izgradnje koje smo vidjeli u medijima gradonačelnik želi nekritički unijeti u prostorne planove i prvi korak za to su ove odluke. A to su potvrdili u svojim izjavama za medije i sami investitori. Mi se tome protivimo jer smatramo da se osim želja investitora, moraju uzeti u obzir i želje građana Rijeke, javni interes i potreba građana za dostupnim zelenim i drugim javnim površinama, kao i za priuštivim stanovanjem. Prostori u gradu trebaju se pažljivo planirati, bez srljanja, uz uvažavanje urbanističko-arhitektonske struke, rekao je Zelič i podsjetio da je Filipović prije dvije godine reorganizacijom gradske uprave ukinuo Odjel za urbanizam. Na taj način struka je ušutkana i uklonjena iz planiranja grada, a gradonačelnik namjene prostora, mogućnosti izgradnje i, s tim u skladu, izmjene planova – dogovara samo s investitorima.

Iz Možemo su naveli da pozdravljaju stav vijećnika koji su se putem medija izjasnili da neće podržati ove Filipovićeve prijedloge.

Istaknuli su da je posebno zanimljivo kako, od upitanih od strane medija, jedino klub HDZ-a odgovara da još nisu odlučili kako će glasati. To je, kažu, vrlo zanimljivo budući da inicijativu za izmjenu namjene zemljišta upravo pokreće Podravka na čijem je čelu bivša Plenkovićeva ministrica Martina Dalić.

‘Savez aktualnog gradonačelnika Filipovića i HDZ-a’

Ne bi se iznenadili da je to još jedan primjer kako HDZ želi utjecati na prostorno uređenje Rijeke kao što to već godinama čini kroz upravljanje vrijednim prostorom pod nadležnošću Lučke uprave i Hrvatskih željeznica, kad već ne može dobiti izbore. Možda je i ovdje na djelu, kao i po pitanju planiranog davanja koncesije Lürssenu za prostor cijele riječke rive, savez aktualnog gradonačelnika Filipovića i HDZ-a, a još nisu čuli ima li i po tom pitanju nekih promjena u razmišljanju SDP-a.

  • Ove odluke o izmjenama prostornih planova mogu se, uz puno bolju pripremu, uvažavanje mišljenja struke, i apostrofiranje javnog interesa, donijeti i u sljedećem sazivu Gradskog vijeća. To bi bilo i puno logičnije i puno poštenije. Prema svima, a pogotovo prema građanima koje zastupamo u vijeću. Za slučaj promjene mišljenja koje su vijećnici javno iznijeli početkom tjedna, odnosno za slučaj ikakve turbulencije do četvrtka i eventualne podrške ovim točkama, mi imamo spremne amandmane pa tko podrži izmjene planova, neka podrži i naše amandmane. Jer oni su usmjereni osiguranju stručnog urbanističkog planiranja i određivanju zone za priuštivu stanogradnju, odnosno izgradnju stanova koje si mogu priuštiti i dugoročno ih unajmiti prosječni građani Rijeke, pogotovo mlade obitelji, a ne samo da ih mogu kupiti naši bogati sugrađani ili pak stranci, koje u Rijeci zanima tek povremeni boravak ili apartmansko iznajmljivanje – naveo je Zelič.

Dodao je i da mu je drago da su vijećnici SDP-a progledali i da će po pitanju ovih točaka glasati protiv kako su i najavili medijima. Bolje ikad, nego nikad, komentirali su iz Možemo, iako bi za Rijeku bilo bolje da su ranije odlučili glasati protiv prodaje Žabice i poslovnih prostora na atraktivnim lokacijama u centru grada.

Možemo osigurao proračunska sredstva za uvođenje Park&Ride sustava

Osvrnuo se na kraju i na predstavljanje Park&Ride sustava čije je uvođenje Filipović predstavio na konferenciji za medije nešto ranije istoga dana.
Zelič je podsjetio da je upravo Možemo, amandmanom na proračun, osigurao uvođenje ovog sustava.

  • Drago nam je da se Park&Ride uvodi u Rijeci, a bilo bi pošteno da gradonačelnik objasni i kako je do toga došlo. A došlo je našim amandmanom na proračun, u prosincu 2024., pa si u ovom trenutku pripisujemo zasluge za to i želimo uspjeh ovom projektu. Teško da bi do njega ikada došlo da ga nismo mi predložili jer bolja organizacija parkiranja, prometa i javnog prijevoza u gradu, aktualnom gradonačelniku nisu u fokusu. Osim ako se radi o privatnim investicijama. Tad je vrlo zainteresiran, i to uglavnom za prodaju, poput prodaje autobusnog kolodvora. Odgovara mu, a do sada je odgovaralo i SDP-u, i projektiranje bez izgradnje, lijepe vizualizacije ideja, poput garaža koje je nedavno predstavio, a koje su dosad već trebale biti, ne samo lijepo nacrtane, nego i izgrađene, i to novcem od prodaje autobusnog kolodvora, kako je i obećao prije četiri godine kada je kolodvor i prateću garažu prodao privatnom investitoru, Best in Parkingu.

Iz Možemo navode da bi Park&Ride sustav još bolje funkcionirao da je gradonačelnik napravio barem biciklističku stazu od Mlake do centra grada. Naime, tada bi građanke i građani mogli u cijeni parkirne karte dobiti i električne bicikle kojima bi se odvezli do centra i tamo ih ostavili.

  • Također, pozivamo i gospodina Vukorepu da otvori jedan koridor kojim bi se mali autobusi mogli nesmetano kretati od Mlake do Žabice i tako biti puno učinkovitiji. Znamo da je to prostor izvan carinske kontrole, ali taj potez nije velik da se njime ne bi mogao voziti autobus ili shuttle bez zaustavljanja. Ako je tako nešto bilo moguće na potezu od Zapadnog Berlina do Zapadne Njemačke nema razloga da ne bude moguće od Mlake do Žabice. Budući da upravlja tako vrijednim prostorom, gospodin Vukorepa može i bez kandidature za gradonačelnika olakšati život Riječankama i Riječanima – poručuje Zelič.

Iz Možemo su još jednom uputili poziv građanima da se putem njihove web stranice Mozemorijeka.hr/sudjeluj-u-izradi-programa-za-rijeku uključe u konzultacije i pošalju svoje prijedloge projekata i programa koje smatraju važnima za Rijeku. Svi prijedlozi će biti razmotreni, a potom će dio izvedivih prijedloga postati sastavni dio izbornog programa Možemo za Rijeku.

Iz naše mreže
Preporučeno
video dana
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari