U Rijeci se raduju dovršetku izgradnje papreno skupe ceste! Što će nova prometnica donijeti Rijeci i kada će biti puštena u promet otkrila je reporterka RTL-a Danas Maja Brkljača
Tri kilometra koštaju 75 milijuna eura, a u tijeku su završni radovi! Ekstremno je zahtjevna. U roku mjesec dana, rasteretit će riječke prometne gužve!
U Rijeci se kraju privodi izgradnja papreno skupe ceste! Duga je samo tri kilometra, a svaki je koštao po 25 milijuna eura. Ima tri ključne točke, a na izlasku iz centra Rijeke prva je ona na vijaduktu Piopi. Duži je od 300 metara i radnici ga već asfaltiraju. Sunce je prema njima blago, u zraku je danas samo 30 stupnjeva, ali s poda ih peče nemilosrdno.
„Stavljamo drugi sloj, vezni sloj asfalta i njemu je temperatura negdje oko 160 stupnjeva“, priča radnik Damir Tomljanović.
Kamioni neće više morati kroz centar
Tim će vijaduktom kamioni odvoziti teret s budućeg kontejnerskog terminala u riječkoj luci. Neće više morati kroz centar. Preko njega će dolaziti do ključne točke nove državne ceste, odnosno do rotora koji će rasteretiti prometne gužve u centru grada, povezati dva velika riječka kvarta, Podmurvice i Škurinje te dati bolju povezanost s riječkom zaobilaznicom.
Vozači sa zapadnog dijela grada će odahnuti. Tunel prokopan pod urbanom džunglom put je prema mnogim odredištima. Asfaltiran je kompletno, a sada se montira oprema.
„Električni kablovi i znakovi, ventilacija i svjetlo je već spojeno. Na tunelu sada ostaje samo spojiti instalacije, zatvoriti ih i sve pripremiti za tehnički pregled!“, pojašnjava predstavnik Hrvatskih cesta Martin Abramović.
Radnici već zatvaraju te energetske kanale smještene uz ruk tunela, betonskim zaštitnim pločama. Njih četvorica polaže jednu po jednu.
Radnik Depesh Rai iz Nepala pojašnjava zašto rade u grupi.
„Svaka je ploča teža od 60 kilograma pa ih skupa podižemo, a moramo ih postaviti od početka do kraja tunela.“
Svi su užurbani jer tunel uskoro mora biti završen!
Ekipa na kranovima provlači kabele.
„Dečki imaju još desetak dana posla. Sada spajaju prometnu svjetlosnu signalizaciju i to je to“, kaže radnik na gradilištu, Dalibor Canjek.
RTL ekipa provozala se tunelom i otkrila još jednu zanimljivost! Njihov vodič, Martin Abramović im je rekao da je uz glavnu cijev tunela, koja je duga oko 1300 metara, iskopana i druga cijev. Riječ je o evakuacijskom tunelu kojega vozači u vožnji uopće neće vidjeti.
„Imamo mali tunel za interventne izlaze. Dugačak je oko 850, 900 metara i ima četiri izlaza“, objašnjava.
Tunel je iskopan ispod najviših riječkih nebodera, manjih zgrada, obiteljskih kuća, cesta i velikoga brda, a iz njega se izlazi na drugi kraj grada.
Sve će uskoro biti finalizirano
„Na svim dijelovima gradilišta se rade ustvari završna uređenja, završno postavljanje instalacija, završna čišćenja i procjenjujemo da bi kroz mjesec dana cesta mogla ići u promet!“, kaže Abramović.
Država cesta D403 iskopana je nad zemljom i pod zemljom, s tunelima, vijaduktima, rotorima i odvojcima. To je bilo iznimno zahtjevno i zbog svega toga ta je riječka cesta najskuplja ikad izgrađena u Hrvatskoj!, piše RTL Danas.hr.