Obnova nekadašnje Titove jahte traje već pet godina i čini se da će potrajati
Nedavno su poduzeti dodatni radovi čiji iznos dostiže gotovo 165 tisuća eura. Iako je ova morska ptica zaploviti trebala već odavno, rok za predaju broda Gradu Rijeci produljio se do 15. srpnja ove godine. Osim toga, propali su dosadašnji pokušaji da se nađe zakupac za komercijalni dio broda, piše N1.
Nekad ponos mornarice
Nekad ponos mornarice. Družilo se ovdje, pilo, jelo i plesalo na radost, ali i račun svih naroda i narodnosti bivše države.
Galeb, godinama nakon Tita stvara nove troškove. Pet godina nakon početka obnove čeka prvu plovidbu u novoj ulozi. Bit će brod-muzej s ugostiteljskim sadržajima i smještajnim kapacitetima. Obnova je financirana, za sada, većim dijelom bespovratnim sredstvima Europske unije. Ostatak je iz gradske kase.
“Nastali troškovi za radove rekonstrukcije i remonta motornog broda Galeb u brod-muzej iznose više od 8 milijuna eura. Radovi još nisu okončani. (…) Za radove i opremu Galeba, iz sredstava europskih fondova odobrena su nam bespovratna sredstva u iznosu 4.413.407,62 €, a preostali iznos plaćen je iz proračunskih sredstava”, navodi Grad Rijeka.
To znači da je Riječane Galeb, dosad, koštao oko tri milijuna i 600 tisuća eura. Građane, oni koji su s temom iole upoznati, takvo opterećenje za gradski proračun, čini se, previše – ne brine. Nadaju se, Galeb će kad zaplovi generirati prihode.
“Ako će biti kao turistički, možda će se plovit, možda će biti dobro, možda će se zaraditi neki novac s njim.”
“Činjenica je Galeb simbol jednog vremena. U svijetu od takvih simbola naprave biznis. Dakle, koliko košta da košta, nije bitno? Mora biti pozitivan na kraju, kad se povuče crta.”
“Ne znam kakva će biti investicija pa onda nemam pojma hoće li se vratit ili neće, ali u ovoj situaciji je malo previše.”
Riječka gradska oporba u stavovima je stroža. Kažu, s tim se milijunima moglo štošta.
“Primjer nesposobnosti”
“Zamislite što smo mi za taj novac mogli napraviti – pet dječjih vrtića, dva nova autobusna kolodvora da ne moramo prodavati obiteljsko srebro u centru grada, preko 120 stanova za mlade riječke obitelji”, kazao je Josip Ostrogović, vijećnik GV Rijeke (HDZ).
Vijećnici su nezadovoljni i činjenicom što je propao i prvi pokušaj pronalaska koncesionara za komercijalni dio broda.
“Ovo je nažalost primjer nesposobnosti, eklatantni primjer, od problema planiranja, valorizacije što, naravno, vidimo i kod toga da nema interesa za koncesije, do kasnije da tako kažem stavljanja u funkciju tog projekta”, navela je Iva Rinčić, gradska vijećnica GV Rijeke (NEZ).
Poprilično skupa investicija jednom će biti najveća riječka turistička atrakcija, gradske su vlasti u to od početka uvjerene. Kako bi se i sami u to uvjerili morat ćemo pričekati rujan kada bi Galeb napokon trebao primiti i prve posjetitelje, poše N1.