JAVNI POZIV

Pretvorite svoje ideje u poslovni uspjeh: Prijavite se za 16. generaciju korisnika riječkog Startup Inkubatora

Grad Rijeka je putem Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada objavio Javni poziv za podnošenje prijava poslovnih ideja i ulazak 16. generacije timova u Startup inkubator Rijeka.

Startup inkubator Rijeka, integralni dio UO za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke od 2013. godine, pruža besplatnu podršku fizičkim osobama koje žele razviti poslovnu ideju i postati poduzetnici.

Javni poziv za podnošenje prijava poslovnih ideja i ulazak 16. generacije korisnika u Startup inkubator Rijeka objavljen je 10. rujna 2024. godine na mrežnim stranicama Startup inkubatora Rijeka.

Prijaviti se mogu sve fizičke osobe koje imaju poslovnu ideju i u trenutku prijave nisu poduzetnici odnosno nemaju poslovni subjekt.

Prijave se vrše online, a prijavnica je također dostupna na mrežnim stranicama Startup inkubatora Rijeka. Rok za podnošenje prijava je 10. listopada 2024. godine.

Dani otvorenih vrata održat će se 23. i 30. rujna 2024., u sklopu kojih će se zainteresiranim kandidatima prezentirati rad inkubatora i prostor centra RiHub te pružiti sve ostale informacije u vezi s prijavom u inkubacijski program.

16. generacija korisnika Startup inkubatora Rijeka započet će program inkubacije krajem listopada 2024. godine, a završetak inkubacije predviđen je u lipnju 2025. godine.

Javni poziv predstavio je voditelj Odsjeka za gospodarstvo, poduzetništvo i turizam pri Upravnom odjelu za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke Dario Dobrilović, dok je o mentoriranju u Startup inkubatoru govorio Luka Krejči. Svoja iskustva dobivanja podrške u Startup inklubatoru ispričali su Lorena Hreščak i Dino Ušanović, članovi pobjedničkog tima 15. generacije korisnika, dobitnici novčane potpore Grada Rijeke u iznosu 15.000 eura za poduzetničku ideju Megy Treats te Mia Borši, vlasnica obrta Premia.

Besplatna podrška razvoju poduzetničke ideje kroz edukacije, konzultacije s mentorima

Voditelj Odsjeka za gospodarstvo, poduzetništvo i turizam podsjetio je kako je Startup inkubator polazna točka Grada kad su u pitanju programi i projektima kojima se potiče razvoj poduzetništva u Rijeci.
„Prijave za ulazak u 16. generaciju Startup inkubatora mogu se podnijeti isključivo online putem, a prijava je jednostavna – sadrži osnovne podatke o prijavitelju, kratak opis ideje, kao i životopis članova tima“, kazao je Dobrilović, zahvalivši se svim članovima Programskog vijeća na njihovom doprinosu.

Podrška korisnicima pruža se u području razvoja poduzetničkih ideja kroz edukacije, konzultacije s mentorima iz različitih stručnih područja te potom u razvoju i provedbi poslovnog plana. Korisnicima je, također besplatno, na raspolaganju radni prostor i prateća infrastruktura RiHuba.

Program inkubatora podijeljen je u tri tematska modula: Validacija ideje (1), Razvoj proizvoda, pravni aspekti i financije (2) te Izlazak na tržište (3). Između svakog od navedenih modula vrši se selekcija korisničkih timova shodno razvoju, napretku i zalaganju. Ukupno se po jednoj generaciji korisnika održi oko 35 radionica.

Najuspješnijim timovima generacije Grad Rijeka dodjeljuje bespovratne novčane potpore u visini od 15.000, 7.000 i 3.000 eura, uz uvjet osnivanja poslovnog subjekta sa sjedištem u Rijeci. Bespovratne subvencije u funkciji su pokretanja poslovanja i amortiziranja izazova s kojima se na otvorenom tržištu susreću poduzetnici početnici

Ukupno je do danas dodijeljeno 143.000 eura, a potpore je dobilo 18 timova koji su osnovali poduzeće sa sjedištem u Rijeci.

Mentor Luka Krejči: Startup ima ljude i resurse koji mogu ponuditi odgovor na svako pitanje

Luka Krejči kazao je kako je zadatak mentora da budu dostupni za pomoć korisnicima Startup inkubatora, u prvom redu davanjem savjeta i dijeljenjem iskustava. Korisnici koji su najviše željni znanja uvijek postavljaju i najviše pitanja, a mentori imaju odlična iskustva u radu sa članovima timova.
„Kao netko tko je proces pokretanja biznisa prošao sam i to više puta, cijenio bih da sam – a na početku nisam ništa znao kao ni nitko drugi na samom početku – imao priliku nekog pitati za savjet. Ovdje postoji cijeli sustav ljudi i resursa koji vam mogu ponuditi odgovor na svako pitanje, a ne manje bitno, puno je lakše prolaziti kroz proces razrade poduzetničke ideje u skupini ljudi koji dijele iste izazove“, poručio je Krejči.

Lorena Hreščak i Dino Ušanović iz tima „Megy Treats“ osmislili su najbolju poduzetničku ideju 15. generacije korisnika Startup inkubatora Rijeka.
„Novčanu potporu namjeravamo uložiti u sve što nam je potrebno da bi napravili proizvodni pogon u kojem će se proizvoditi naše poslastice za pse. Iskustvo rada u Startup inklubatoru u nekim je trenucima bilo izazovno, budući da je edukaciju trebalo uskladiti s poslovnim obvezama. No, s druge strane, svjesni smo da smo svo znanje, podršku i savjete mentora mogli dobiti besplatno, što netko drugi mora platiti“, kazali su Hreščak i Ušanović, istaknuvši kako je velika vrijednost programa činjenica što korisnici kroz inkubaciju prolaze s drugim timovima koji se susreću s istim pitanjima i izazovima.

Bivša korisnica Startup inkubatora, a danas vlasnica obrta Premia, Mia Borši, ispričala je svoje iskustvo ulaska u proces inkubacije.
„Došla sam s generalnom idejom. Imala sam dva interesa na kojima sam htjela raditi – nekretnine i marketing – ali sam imala problem spojiti ih u jedno. Na prvom razgovoru sam samo prikazala da želim imati nešto svoje i vjerovala sam da ću biti dobra u tome, no kako nisam imala ništa konkretno, dali su mi još jednu šansu da konkretiziram ideju te sam uspjela ući u program. Tijekom inkubacije sam dobila jako puno znanja i savjeta stručnjaka izvan moje grane – razgovarali smo o računovodstvu, oblicima poslovanja, ponudi i potražnji – o čemu možda sama ne bih ni razmišljala. Tijekom procesa inkubacije početna se ideja iskristalizirala, bila je opipljiva i što sam više znala, bila mi je realnija. Danas poslujem uspješno i presretna sam“, rekla je Borši.

Odluku o ulasku timova donosi Programsko vijeće Startup inkubatora

Po izvršenoj prijavi odabrani kandidati bit će pozvani na prezentaciju svoje poslovne ideje pred komisijom koju čine:

  1. Jana Sertić, pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke, zamjenik: Dario Dobrilović, voditelj Odsjeka za gospodarstvo, poduzetništvo i turizam u Upravnom odjelu za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke,
  2. Emilija Vodička, savjetnica za  razvoj poduzetništva i koordinatorica aktivnosti u Startup inkubatoru Rijeka,
  3. Ani Gerbin, povremeni član Programskog vijeća i mentorica u Startup inkubatoru Rijeka,
  4. Edi Grbac, povremeni član Programskog vijeća i mentor u Startup inkubatoru Rijeka,
  5. Jan Varljen, povremeni član Programskog vijeća i mentor u Startup inkubatoru Rijeka.

Odluku o ulasku timova u Startup inkubator donijet će Programsko vijeće Startup inkubatora temeljem ocjene prijave kandidata i mišljenja komisije pred kojom se prijavitelji predstavljaju ocjenjujući motiviranost i spremnost prijavljenih timova za razvoj poslovne ideje te njenu inovativnost, tržišni potencijal i stupanj razrade.

Programsko vijeće Startup inkubatora je sastavljeno od predstavnika Grada Rijeke, Riječke razvojne agencije Porin, Sveučilišta u Rijeci, Veleučilišta u Rijeci, Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Veleučilišta PAR, Erste&Steiermärkische Bank d.d. te prvog hrvatskog jednoroga Infobip d.o.o. i pridruženih članova.

Do sada su kroz Startup inkubator prošla 253 tima

Podsjetimo, 15. generacija korisnika Startup inkubatora Rijeka završila je inkubaciju u srpnju 2024. godine.

Od pokretanja inkubatora do danas u njegovom radu sudjelovalo je 585 korisnika odnosno 253 tima, održano je 479 edukacija i 1452 individualne konzultacije s mentorima.

Mentorska mreža inkubatora neprestano se širi novim suradnicima i danas broji 58 iskusnih poduzetnika i stručnjaka koji svojim znanjem i iskustvom pomažu napretku korisnika zajednički  rješavajući specifična pitanja i izazove.

U posljednjih pet godina dodijeljene su bespovratne potpore u vrijednosti 143.000 eura te su osnovana 34 poslovna subjekata na području Rijeke.

Startup Lite u rujnu, predavanja otvorena za poduzetnike i građane

Startup Lite je, uz Startup Creative i Startup Green, jedanod dodatnih specijaliziranih programa koji su izdvojeni iz inkubacijskog programa te ne zahtijevaju stalno prisustvo. Održavaju se u formi predavanja koja su otvorena za sve zainteresirane poduzetnike i građane.

Program Startup Lite bavi se poduzetničkim temama koje su aktualne  u poslovnom svijetu, temama za koje postoji veliki interes, koje su korisne poduzetnicima neovisno o fazi njihova razvoja odnosno neovisno o tome jesu li početnici ili ne, ali i svima onima koji žele postati poduzetnici. Program se sastoji od nekoliko radionica koje nisu međusobno povezane, a može se odabrati jedna ili više njih, ovisno o interesu.

Startup Lite je besplatan za sve polaznike.

Startup Lite započinje 23. rujna i završava 30. rujna 2024. godine, a sastoji se od četiri radionice koje će se održavati u prostoru Rihuba, a koje će voditi stručnjaci i suradnici Startup inkubatora. Riječ je o sljedećim radionicama:

  • ponedjeljak, 23. rujna u 18 sati – Luka Krejči: Zaboravite sve što znate o prezentacijama!
  • srijeda, 25. rujna u 18 sati – Višnja Željeznjak, Eduza.hr: Praktičan ChatGPT za pružatelje intelektualnih usluga
  • četvrtak, 26. rujna u 18 sati  – Sanjin Smajlović: Terminologija i besplatni alati grafičkog dizajna za početnike
  • ponedjeljak, 30. rujna u 18 sati – Ivana Rumac i Filip Pravica: Maksimalni rezultati bez velikog budžeta: Tajne održivog rasta za poduzetnike početnike

Radionice će biti najavljene i na mrežnoj stranci Startup inkubatora Rijeka te na službenim stranicama društvenih mreža inkubatora. Jedini preduvjet za sudjelovanje su obavezne prijave koje se vrše online na startup@rijeka.hr.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari