
Go-to Fizio je aplikacija koja povezuje ljude koji imaju problema s bolovima, primjerice u leđima ili koljenima, s fizioterapeutima
Umjesto telefonskog ugovaranja termina, korisnik ispunjava kratak upitnik prije dolaska, čime fizioterapeut unaprijed dobiva osnovne informacije i može se bolje pripremiti za pregled.
Nakon pregleda, kroz aplikaciju se prati napredak pacijenta te se šalju obavijesti, a fizioterapeut može reagirati ako je potrebno nešto promijeniti u terapiji. Aplikacija rješava i česte probleme poput otkazivanja termina u posljednji trenutak te na temelju prikupljenih podataka može pomoći u odabiru najboljih metoda i klinika za određene tegobe. Iza ove ideje, koja se proteklih osam mjeseci kalila u pogonu Startup inkubatora Rijeka, stoje Arian Skoki, doktor znanosti i magistar inženjer računarstva te magistar fizioterapije Marin Polonijo.
Vaš tim je izvrsna kombinacija stručnjaka za razvoj aplikacije go-to Fizio. Kako je došlo do suradnje i je li ideja nastala mnogo prije ulaska u Startup inkubator?
Suradnja je započela kroz prethodni zajednički projekt razvoja aplikacije za praćenje ozljeda nogometaša koja se koristila u HNK Rijeka. Iz tog iskustva proizašla je ideja o digitalnom rješenju koje bi moderniziralo pristup fizioterapiji i unaprijedilo odnos između terapeuta i pacijenata. Za razvoj aplikacije zadužen je Arian Skoki, u suradnji s tvrtkom Morplo d.o.o., koja je bila uključena i u prethodni sportski projekt. Marin Polonijo, kao vanjski suradnik, pridonosi domenskim znanjem iz prakse i povezivanjem s fizioterapeutima na terenu.
Što se događalo nakon ulaska u inkubator? Kako je vaša ideja rasla i što ste sve primijenili ili promijenili u procesu inkubacije u odnosu na inicijalnu ideju?
Kroz inkubacijski program dobili smo dobru strukturu i bolji fokus. Kroz radionice i komentare stručnih mentora, koji su nam bili na raspolaganju čitavo trajanje programa, ideja se dodatno izbrusila. Posebno su nam pomogli mentori koji su nam ukazali kako pojednostaviti aplikaciju i fokusirati se na stvarne probleme korisnika.
Kako izgleda idealan korisnik go-to Fizio aplikacije?
Idealni korisnici su osobe koje žele jednostavno doći do fizioterapeuta i imati uvid u svoj oporavak, bez puno poziva i administracije. Sve više mladih ljudi, naviknutih na brzo rješavanje stvari putem telefona, također pokazuje interes za ovakav način pristupa zdravstvenim uslugama. S druge strane, fizioterapeuti koji žele bolje organizirati svoj rad, izbjeći kaotična otkazivanja termina i imati uvid u tijek terapije, mogu kroz aplikaciju uštedjeti vrijeme i podići kvalitetu usluge.

U istraživanjima koja ste proveli, a koja su ključna za daljnji razvoj aplikacije, ispitivali ste obje ciljne skupine – fizioterapeute i potencijalne pacijente. Što ste otkrili i zaključili?
Fizioterapeuti žele manje administracije i bolju organizaciju termina. Pacijenti žele jasne informacije, podsjetnike te osjećaj da ih netko prati i između pregleda. I jedni i drugi su jako otvoreni za digitalna rješenja ako im uštede vrijeme i olakšaju komunikaciju.
Vaše primarno ciljno tržište je lokalno, Rijeka i okolica. Može li se digitalizacijom specifične usluge u zdravstvu postići održivost poslovanja, čak i ako se plasira na malo tržište?
Da. Fizioterapija je lokalna usluga i ljudi žele stručnjaka u svojoj blizini. Ako dobro funkcionira u Rijeci i okolici, lako se može proširiti na druge gradove. Aplikaciju možemo prilagoditi i za druge zemlje, ovisno o pravilima i navikama korisnika.
Zašto je baš sada dobro razvijati ovakvu aplikaciju?
Navike korisnika sve više idu u smjeru digitalnih rješenja – od naručivanja hrane do plaćanja računa. Zdravstvo i fizioterapija još uvijek kaskaju za tim trendovima i upravo tu postoji prostor za poboljšanja. Tehnologija može olakšati posao stručnjacima i omogućiti korisnicima osjećaj praćenosti i sigurnosti u vlastitom oporavku.
U kojoj je sad fazi go-to Fizio i koji su vaši planovi za nastavak ovog projekta?
Trenutno završavamo prvu verziju aplikacije i planiramo testiranje s fizioterapeutima. Nakon toga slijedi širenje i dodatne funkcionalnosti. Imamo i druge ideje, ali zasad je fokus na tome da go-to Fizio postane stvarno koristan alat.
Što vam je, tijekom razvoja ideje u Startup inkubatoru, bio najveći izazov i što biste sa svoje pozicije jednog od najuspješnijih timova generacije poručili ljudima koji žele svoju ideju pretvoriti u biznis?
Najveći izazov je bio izbalansirati tehničku izvedbu s realnim potrebama korisnika. Poruka drugima – krenite, pričajte s ljudima, testirajte ideju što prije i ne čekajte da sve bude savršeno. Startup inkubator je odlična podrška za to!
