Studenti Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci postigli su izvanredan uspjeh pobjedom na natjecanju European Ethics Bowl. Ovo prestižno natjecanje, održano od 8. do 10. studenog 2024. godine na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Ljubljani, okupilo je deset najboljih timova iz Europe, uključujući Bugarsku, Estoniju, Francusku, Hrvatsku, Luksemburg, Mađarsku, Njemačku, Portugal, Sloveniju i Srbiju.
Natjecanje je osmišljeno kako bi potaknulo rasprave o etičkim temama i razvilo kritičko mišljenje sudionika. Ovogodišnja tema bila je povezana s izazovima i etičkim dilemama primjene umjetne inteligencije u društvu.
Riječko Sveučilište predstavljali su studenti prve godine diplomskog studija Ekonomskog fakulteta – Stela Kučić, Valentina Kutnjak i Nikola Stjepan Gabrić. Njihovo znanje o umjetnoj inteligenciji, etici te vještine argumentacije osigurale su im pobjedu u napetom finalu protiv portugalskog tima iz ISCTE Business School. Tijekom natjecanja, riječki studenti debatirali su s timovima iz Njemačke, Portugala i Francuske, a posebno su se istaknuli u finalnoj debati, gdje su briljantno obranili svoja stajališta i zasluženo osvojili prvo mjesto.
Njihova mentorica, izv. prof. dr. sc. Jasmina Dlačić, bila je ključna podrška tijekom priprema i sudjelovala je kao sudac na natjecanju te je svojim znanjem i iskustvom obogatila ovaj događaj.
Kroz dva dana raspravljali su o kompleksnim etičkim pitanjima, uključujući donošenje odluka o zapošljavanju ili otpuštanju zaposlenika na temelju umjetne inteligencije, sigurnost i etičnost autonomnih vozila, digitalne klonove i njihove potencijalne opasnosti, pristranost i donošenje moralnih odluka umjetne inteligencije.
Pripreme za debate zahtijevale su brzo pretraživanje relevantnih informacija na internetu, vještinu koju su studenti razvijali kroz kolegije poput Poslovnog okruženja poduzeća i Informacijsko-komunikacijske tehnologije u ekonomiji i poslovanju.
Njihove prezentacijske i komunikacijske vještine, razvijene na kolegijima poput Poslovnog engleskog jezika, Upravljanja markama i Međunarodnog marketinga, došle su do izražaja tijekom iznošenja stavova i odgovaranja na složena pitanja. Dodatno, znanje o etici stečeno na kolegiju Poslovna etika te razumijevanje tehnoloških inovacija s kolegija Inovacije i međunarodna konkurentnost bili su ključni za uspjeh.
Ovaj uspjeh rezultat je njihovog truda, znanja i podrške mentora. Tim je na najbolji mogući način predstavio Sveučilište u Rijeci i Hrvatsku te pokazao kako se teorijsko znanje može primijeniti u stvarnim izazovima.