RIJEKA ĆE DOBITI „METRO 21. STOLJEĆA“? Osigurano 8.5 milijuna eura za start projekta prigradske željeznice!

Prigradska željeznica donijela bi rasterećenje cestovnog prometa od 30%, a promijenila bi vizuru grada i uže regije

Osigurano je 8.5 milijuna eura za izradu projektne dokumentacije i rješavanje imovinsko-pravnih pitanja riječke prigradske željeznice, izjavio je na redovitom susretu s novinarima zamjenik župana Marko Boras Mandić dodavši kako se o projektu prigradske željeznice dvadesetak godina intenzivno razgovara, a sada su osigurana sredstva za njegovu realizaciju.

Feasibility studija je pokazala da projekt ima opravdanost na dionici od Jurdana do Škrljeva. Trenutno od Matulja do Rijeke postoji samo jedna stanica, kao i od Rijeke do Škrljeva. Realizacijom ovog projekta broj stanica povećao bi se na 23, što uključuje izgradnju novih stanica i rekonstrukciju postojećih.

Prigradska željeznica donijela bi rasterećenje cestovnog prometa od 30%. Promijenila bi vizuru grada i uže regije pa se, prema riječima Borasa Mandića, može reći da bi Rijeka bila prvi grad u Hrvatskoj koji bi dobio metro 21. stoljeća!

U prvoj fazi izradila bi se potrebna dokumentacija, a od 2020. godine započela bi izgradnja. Izrada dokumentacije koštat će 8.5 milijuna eura, od kojih će 85% biti sufinancirano sredstvima iz EU, a izgradnja 300 milijuna.

Projekti unapređivanja turizma

Zamjenik župana predstavio je i tri natječaja Primorsko-goranske županije koji se odnose na turizam.

Projekt unapređivanja turizma namijenjen je kapitalnim projektima u turizmu. Ukupni budžet je 800.000 kuna za izgradnju šetnica, biciklističkih staza i sličnih sadržaja. Natječaj je otvoren prošlog tjedna i traje do 3. ožujka.

“Poduzetnik u turizmu” je natječaj ukupne vrijednosti 5 milijuna kuna za sufinanciranje kamata. Taj natječaj prepoznat je kao izuzetno dobar jer su ga mnoge druge županije počele provoditi po istom modelu.

Isti fond od 5 milijuna kuna dostupan je i kroz projekt “Kvarner Family”, za koji je najveći interes na području otoka Krka.

“Primorsko-goranska županija ovime daje konkretan doprinos da se turistički proizvod podigne na višu razinu i da svi oni koji sudjeluju u stvaranju turističkog proizvoda imaju jeftiniji novac na tržištu”, rekao je Boras Mandić.

ŽCGO Marišćina počeo s radom

Na kraju svog izlaganja zamjenik župana izvijestio je da je ŽCGO Marišćina dolaskom prvog kamiona s otpadom danas počeo s radom. Privremena uporabna dozvola vrijedi do početka ožujka, a zatim se očekuje izmjena zakona o gradnji kako bi se izgradio preostali prometni čvor i time se otklonile prepreke za dobivanje trajne uporabne dozvole.

Ravnatelj centra ATRAC Vedran Martinić predstavio je svoju ustanovu koja je povodom dvije godine postojanja prošlog tjedna održala dan otvorenih vrata. Centar se bavi problematikom reagiranja na onečišćenja na moru. S obzirom da su takvi centri rijetki, upiti za suradnju dolaze i iz inozemstva pa su se otvorile mogućnosti suradnje s Turskom, Ciprom, Izraelom i Litvom.

Izvješće o radu brodova čistača

Voditelj Odsjeka za promet i veze Zdravko Lisac predstavio je izvješće o radu brodova čistača koje je prihvaćeno na zadnjem Kolegiju Župana. Primorsko-goranska županija je zbog svojih specifičnosti posebno izložena onečišćenju pa je već 1994. godine u suradnji s Istarskom županijom i tadašnjim Ministarstvom zaštite okoliša i energetike kupila tri ekološka broda. Ti se brodovi i dalje koriste, uz četvrti brod koji je kupljen 2007. godine.

Brodovi se sufinanciranju iz proračuna Primorsko-goranske županije i Ministarstva zaštite okoliša i energetike. Godišnji trošak je oko 2 milijuna kuna, od kojih ministarstvo daje 34%. U 2016. godini odradili su tri veće intervencije i više manjih.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari