Udruga Delta u suradnji s Gradom Rijekom organizira trinaesto izdanje projekta „Akcija za 5“, usmjerenog na srednjoškolce i njihov razvoj sposobnosti potrebnih za aktivno sudjelovanje u društvu
Jednodnevni program Akcije za 5 ove će godine okupiti čak 73 učenika iz 12 riječkih srednjih škola, koji će u srijedu, 7. studenog gostovati u prostorijama Grada Rijeke na Korzu gdje će uz stručnu pomoć kreirati svoje projektne prijedloge.
Prema riječima Maje Uršić Staraj, izvršne direktorice udruge Delta, „Akcija za 5“ nastoji pratiti aktualna društvena kretanja, stoga je kao ovogodišnja tema odabrana medijska pismenost, kroz koju će učenici razvijati vještine kritičkog razmišljanja, financijske pismenosti, donošenja odluka, ali i timskog rada, prezentiranja te retoričkih vještina.
„Učenici podijeljeni u grupe na jedan će se dan naći u ulozi gradskih službenika, pri čemu će u jutarnjem dijelu programa osmišljavati vlastite prijedloge, dok će poslijepodne svoj rad prezentirati, raspraviti i izglasati najbolji projekt“, rekla je Uršić Staraj, kazavši kako će odabrani projekt biti realiziran uz 5 tisuća kuna financijske pomoći Grada Rijeke i mentorsku pomoć članova udruge Delta.
Istaknuta je i važnost usvajanja projektne logike koja podrazumijeva detekciju problema i nedostataka u vidljivih unutar lokalne zajednice, te djelovanje na rješavanju tog problema.
„Grad Rijeka će i ove godine omogućiti učenicima da uđu u kožu gradskih službenika, koriste njihove resurse poput kancelarija i kompjutora, pitaju sve što ih zanima i saznaju konkretne informacije o pisanju projekata i njihovoj realizaciji“, kazala je pročelnica Ureda Grada Verena Lelas Turak, dodajući kako učenici uključeni u Akciju za 5 svake godine ispunjavaju očekivanja održavajući interesantne rasprave i predlažući kvalitetne projekte.
Spominjući sve opasniji fenomen lažnih vijesti u medijskom prostoru, pogotovo u dobu kada društvene mreže predstavljaju glavni izvor informacija, Maša Cek, voditeljica projekata u udruzi Delta kazala je kako medijska pismenost u suvremenom svijetu postaje sve važnija.
„Medijska pismenost označava učenje o načinu pristupanja medijskom tekstu, kritičnosti naspram njega te samostalnom stvaranju novog medijskog sadržaja“, rekla je Cek, ističući kako obrazovanje u Hrvatskoj ne potiče razvijanje kritičkog mišljenja te po ovom kriteriju bilježi poražavajuće rezultate na svjetskim ljestvicama.
Uršić Staraj podsjetila je na prošlogodišnju temu „Informiranja mladih“, kao i na projekte koji su uspješno provedeni proteklih godina, poput kreiranog web portala namijenjenog srednjoškolcima, volonterskih akcija te interaktivne igre kulturne tematike, navodeći kako i ove godine očekuje kvalitetne prijedloge koji će doprinijeti zajednici.