Zbog daljnjeg razvoja pandemije uzrokovane virusom COVID-19, a u svrhu pomoći poduzetnicima – zakupnicima prostora kojima upravlja Rijeka plus, a koji su zabilježili pad prometa, umanjuje se iznos zakupnine za travanj.
Zakupnicima će se umanjiti zakupnine sukladno sljedećim kriterijima:
- Zakupcima sa padom prometa od 40-60% odobrit će se za umanjenje zakupnine za 30%,
- Zakupcima sa padom prometa od 60,01-100% odobrit će se umanjenje zakupnine za 50%.
Referentno razdoblje za dokaz pada prometa utvrđuje se na način da se promet za travanj 2021.g. za koji se traži odobrenje umanjenja zakupnine, uspoređuje s veljačom 2020.g. (mjesec koji prethodi pandemiji koronavirusa). Iznimno, zakupnici koji svoju djelatnost nisu obavljali u veljači 2020.g., dostavljaju podatak o ostvarenom prometu koji su imali u listopadu 2020. godine.
Podnošenje zahtjeva Rijeka plusu od 20. do 30. svibnja
Zahtjevi za umanjenje zakupnine se dostavljaju od 20. do 30. svibnja 2021.g. na propisanom obrascu putem elektroničke pošte na info@rijeka-plus.hr, ili putem pošte na adresu Rijeka Plus d.o.o, Blaža Polića 2/III Rijeka. Zahtjevi i priložena dokumentacija moraju biti ovjereni potpisom i pečatom.
Obrasci se nalaze na mrežnim stranicama Rijeka plusa.
Poduzetnici koji nisu obavljali djelatnost od 12. do 26. travnja imaju besplatan najam za taj period
Zakupnicima poslovnih prostora kojima je temeljem Odluke Stožera Civilne zaštite RH od 9.travnja 2021.g., zabranjen rad u razdoblju od 12. do 26.0 travnja 2021., a koji nisu obavljali djelatnost u referentnom razdoblju za dokazivanje pada prometa, odobrava se umanjenje zakupnine u visini od 100% za navedeno razdoblje.
Poduzetnicima je biti omogućeno 100% umanjenje ukoliko podnesu zahtjev za oslobađanje od plaćanja zakupnine isključivo putem online obrasca s Izjavom da sukladno navedenoj Odluci nisu obavljali ugovorenu djelatnost u navedenom razdoblju. Ukoliko zakupnici podnesu zahtjev za umanjenje zakupnine u visini od 100% za razdoblje od 12. do 26. travnja, ne mogu podnijeti zahtjev za umanjenje zakupnine za mjesec travanj.
Zakupnici poslovnih prostora koji su započeli s obavljanjem djelatnosti u studenom ili prosincu 2020.godine, odnosno u siječnju, veljači, ožujku ili travnju 2021. godine, te ne mogu dostaviti podatke koji bi se koristili kao usporedni podaci za utvrđivanje pada prometa, te posljedično priznavanje umanjenja zakupnine za travanj, odobrava se umanjenje zakupnine za travanj 2021. godine u 20%-tnom iznosu bez podnošenja zahtjeva.
Također, korisnici površina ugostiteljskih terasa oslobađaju se od plaćanja naknade za korištenje istih za travanj 2021. godine.
Od 20. svibnja podnošenje zahtjeva i za zakupnike gradskih prostora
Podsjećamo, od 20. do 30. svibnja moći će se podnijeti zahtjevi za umanjenje zakupnine za travanj za gradske poslovne prostore. Jednako kao i kod poslovnih prostora danih na upravljanje Rijeka plusu, zahtjeve mogu podnijeti poduzetnici s padom prometa većim od 40%.
Kao i u slučaju Rijeka plusa, zakupnici gradski prostora kojima je odlukom Stožera civilne zaštite RH bio zabranjen rad od 12. do 26. travnja i dokažu da u tom razdoblju nisu radili, oslobađaju se plaćanja zakupnine.
Zakupnici gradskih poslovnih prostora – članske neprofitne organizacije kojima je obustavljen rad odlukom nacionalnog stožera civilne zaštite umanjuje se zakupnina za 100% bez podnošenja zahtjeva. Zakupnicima gradskih poslovnih prostora – članskima organizacijama kojima nije obustavljen rad, odobrava se umanjenje računa zakupnine za travanj u iznosu od 30% bez podnošenja zahtjeva.
Podsjećamo, korisnici površina javne namjene koji imaju postavljene privremene objekte i ugostiteljske terase ne moraju podnositi zahtjeve, jer se u potpunosti oslobađaju od plaćanja naknade za korištenje u periodu od 1. ožujka do 30. travnja 2021. godine.