Vlada je u kolovozu, na prvoj sjednici nakon ljetne stanke, dala uvjetno državno jamstvo za kreditno zaduženje 3. maju
Više u VIDEOPRILOGU iznad
Potpisani su sporazumi za oko 95 posto tražbina 3. maja, a radnici željno iščekuju nastavak proizvodnje, koju neće biti lako ponovno pokrenuti te se nadaju što skoroj isplati plaća i završetku jednogodišnje agonije, izjavili su u ponedjeljak predstavnici Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja.
Predsjednik Sindikalnog odbora i Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić potvrdio je poslijepodne okupljenim novinarima da su prikupljene izjave o sporazumu i odgodi dospijeća većeg dijela tražbina za oko 82 posto od ukupnih tražbina vjerovnika, a nešto kasnije telefonom je izvijestio da su u međuvremenu potpisani sporazumi za ukupno oko 95 posto tražbina, javlja Hina.
“Nadam se da će idućeg tjedna, kada se počnu isplaćivati plaće, konačno biti pokrenuta i proizvodnja. Vjerujem da je ovo zadnji uvjet koji je potreban kako bi se realizirao kredit od 150 milijuna kuna i nadamo se da će Vlada u četvrtak donijeti odluku da se pusti prva tranša od oko 110 milijuna kuna, iz koje bi se konačno isplatile plaće radnicima”, rekao je Šoljić u izjavi novinarima.
Izvijestio je da se izrađuju analize i izvješća koji će biti poslani u ministarstva gospodarstva i financija te da je pri finalizaciji ugovor s kanadskim naručiteljem za dovršetak novogradnje 733, tj. broda za rasuti teret, a vjeruje da će taj ugovor biti potpisan tijekom ovoga tjedna.
Na upit o ročištu radi rasprave o pretpostavkama za otvaranje stečaja u Brodogradilištu 3. maju, koje je zakazano za 26. rujna, odnosno hoće li ono biti održano, Šoljić je rekao kako je potrebno isplatiti plaće radnicima i, prema sporazumu,15 posto potraživanja svim vjerovnicima. Preostali dio tražbina vjerovnicima će biti isplaćen s dvogodišnjom odgodom.
Član Sindikalnog odbora Dalibor Čupković rekao je da su radnici 3. maja spremni i jedva čekaju nastavak proizvodnje.
Pogoni se pregledavaju, neki sustavi su već provjereni, neki su pušteni u rad, treba ishodovati ateste za dizalice, pustiti plin – sve to će se pokrenuti kada dođe prva tranša kredita, jer za ateste i drugo treba novca, dodao je a prenosi Hina.
Na pitanje vraćaju li se radnici u 3. maj, Predrag Knežević iz Sindikalnog odbora je rekao da se ne može reći da se vraćaju te da se čekaju isplate plaća. Vjerujem da će se, kada budu plaće pristizale, ljudi vraćati, jer situacija nije sjajna ni u Njemačkoj, ni u Italiji, smatra Knežević.
Na pitanje o novogradnji 723, tankeru za prijevoz nafte i naftnih prerađevina, koji je porinut u Rijeci, a sada se nalazi u Puli, Knežević je rekao da se zna da je to novogradnja 3. maja, koja se mora vratiti u 3. maj, te da će se vidjeti koji će se brod prvi početi graditi, odnosno završavati.
Na upit o prijedlogu iz pulskog brodogradilišta da Uljanik 3. maju dade jednu započetu novogradnju, a 3. maj Uljaniku drugu, Čupković je rekao da to nema smisla. Jedan brod je u većoj fazi gotovosti od drugoga te bi to bilo nelogično, u tom bi slučaju 3. maj previše dao, kazao je Knežević, dodajući i kako iz Uljanika ne spominju pozajmicu 3. maja u iznosu od 527 milijuna kuna, a koju Uljanik nije vratio.
Šoljić dodaje da je gradnja 723 obuhvaćena odlukom Vlade, da će ona biti jamstvo za kredit od 150 milijuna kuna te ne može biti predmet nikakve kompenzacije. Gradnja 514 je u stečajnoj masi Uljanika d.d. u stečaju, država je većinski vjerovnik u stečaju Uljanika, a uz to postoje i tražbine 3. maja na ime gradnji 529, 515, 527, 528, itd., naglasio je.
Vlada je u kolovozu, na prvoj sjednici nakon ljetne stanke, dala uvjetno državno jamstvo za kreditno zaduženje 3. maju kod HBOR-a ili kod jedne ili više poslovnih banaka, do 150 milijuna kuna, kako bi se stvorili preduvjeti za pokretanje proizvodnje i završetak započetih novogradnji i umanjenja postojećih gubitaka za državni proračun. Ministarstvo financija izdat će to državno jamstvo samo u slučaju da se kumulativno ispune uvjeti za to, a najkasnije do 5. rujna 2019.
Među uvjetima su da 3. maj regulira odnose s vjerovnicima tako da za bitan dio postojećih tražbina postigne sporazum s pojedinim vjerovnicima o odgodi dospijeća tražbina do 1. rujna 2021., da s HBOR-om ili drugom poslovnom bankom postigne sporazum oko kreditnog zaduženja po tržišnim uvjetima te da s društvom Hrvatska brodogradnja-Jadranbrod, uz ishođenu suglasnost Ministarstva gospodarstva na sadržaj ugovora, sklopi odgovarajući ugovor o pružanju usluga nadzora dovršetka započetih novogradnji te isplate sredstava.
Vijesti.hr