ODRŽANA STRUČNA TRIBINA

Statistika pokazuje da u jednom razredu od 25 učenika, njih pet ima problema mentalnog zdravlja, a tek jedan dobiva stručnu pomoć

Ilustracija: Riportal - M.L.

Povodom obilježavanja Dana hrvatskih zdravih gradova u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke održana je stručna tribina „Kriza mentalnog zdravlja djece i mladih – škola, zdravstvo i lokalna zajednica“.

S obzirom na detektirano značajno povećanje problema s mentalnim zdravljem djece i mladih, fokus stručne tribine stavljen je na resurse koji stoje na raspolaganju odgojno-obrazovnom sustavu za unapređenje skrbi za mentalno zdravlje.

Tijekom tribine o krizi mentalnog zdravlja, na naglaskom na stanje i kretanje, kapacitete, potrebe i odgovore“, govorio je doc.dr.sc. Darko Roviš, prof.soc.ped. iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo PGŽ-a. Roviš je istaknuo zabrinjavajući podatak o porastu mentalnih poteškoća, pogotovo nakon pandemije koronavirusa, koja je kod mladih izazvala osjećaje ljutnje, brige, stresa i zbunjenosti. Pandemija koronavirusa posebno je ostavila traga na mentalno zdravlje učenike viših razreda osnovnih te srednjoškolce, čak i onih koji prije pandemije nisu imali problema s mentalnim zdravljem.

„Probir mentalnog zdravlja u osnovnim i srednjim školama PGŽ: iskustva i protokol djelovanja“ bio je naziv predavanja koje je održala prim. Nataša Dragaš-Zubalj, dr. med., univ.spec.sanit.publ., spec. školske medicine Nastavnog zavoda za javno zdravstvo PGŽ-a. Dr. Dragaš-Zubalj govorila je o ulozi liječnika školske medicine u prepoznavanju problema mentalnog zdravlja kod učenika. Procjena se vrši temeljem upitnika – iako se dosadašnji način probira pokazao uspješnim, proces procjene stalno se unapređuje.

Daina Udovicich Corelli, mag.psihologije, univ.spec.sanit.publ te geštalt psihoterapeut, zaposlena u Nastavnom zavodu za javno zdravstvo PGŽ-a, održala je predavanje „Mentalno zdravstvena pismenost i prva psihološka pomoć u odgojno-obrazovnom sustavu“. Naglasila je kako je upravo mentalna zdravstvena pismenost – više znanja o problemima vodi većoj mogućnosti njihova prepoznavanja, a onda i većoj spremnosti ka traženju pomoći i samoj uspješnosti tretmana. U prepoznavanju mentalnih problema kod učenika značajna je uloga odgojno-obrazovnih razloga, posebice kad se uzme u obzir da u jednom razredu od 25 učenika, njih pet ima problema mentalnog zdravlja, a tek jedan dobiva stručnu pomoć.

Nikola Serdarević, psiholog i psihoterapeut iz Udruga TERRA predavao je na temu „Odgovorni odgovor – mladi koji sami traže pomoć“.

Tribina je održana u sklopu projekta „Rijeka – Zdravi grad“, a tribinu su organizirali Grad Rijeka i Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari