3. MAJ je društvima povezanim u Uljanik grupu posudio preko 500 milijuna kuna koje su bile namijenjene za restrukturiranje?! Postavlja se pitanje – tko je odobravao takve odluke?
Velik dio odgovornosti je zasigurno i na Nadzornom odboru – Uprava donosi poslovne odluke, no bez odobrenja Nadzornog odbora takve poslovne odluke nije moguće donijeti. No do imena članova Nadzornog odbora, pomalo neuobičajeno, nije moguće doći na službenim mrežnim stranicama 3. maja odnosno Uljanik grupe već je to moguće putem Sudskog registra Ministarstva pravosuđa RH.
No zato znamo da je predstavnik radnika u Nadzornom odboru Juraj Šoljić na sjednicama Nadzornog odbora često bio usamljen u glasanju prilikom donošenja (štetnih) odluka. Saznajemo i da je Uprava 3. maja imala praksu nekim članovima Nadzornog odbora plaćati razna putovanja – npr. u Barcelonu, Lisabon ili Bruxelles.
Kako je to moguće ako znamo da je Nadzorni odbor tijelo koje bi trebalo nadzirati, kontrolirati rad Uprave?! Jesu li mogli nakon toga biti objektivni i nepristrani?
“U »3. maju« ima posla, ali nema materijala za završiti brodove na navozima jer ga se nema čime platiti”, navodi predstavnik radnika u Nadzornom odboru Juraj Šoljić.
Dodaje i kako je prije tjedan dana održana sjednica Nadzornog odbora 3. maja na kojoj je od Uprave ponovno čuo kako bi se problem oko financiranja novogradnji na navozima trebao vrlo brzo riješiti.
Na situaciju u 3. maju danas su upozorili i Hrvatski laburisti – stranka rada. Njihovo priopćenje o situaciji u 3. maju, odnosno svojevrsni apel za spas brodogradilišta, prenosimo u cijelosti:
Ima li spasa za 3. maj?
Ponovno smo svjedoci nebrige Vlade Republike Hrvatske za Primorsko-goransku županiju. Nakon debakla s nametanjem štetnog LNG terminala našoj županiji, stiže nova pljuska. Nesposobna Plenkovićeva Vlada, koja je pridonijela lošoj situaciji u 3. maju, ne poduzima ništa kako bi zaustavila uništavanje našeg najvećeg brodogradilišta u Rijeci.
Danas, nekoliko mjeseci nakon završetka petogodišnjih programa restrukturiranja dijela hrvatskih brodogradilišta, hrvatska brodogradnja se ponovno nalazi na prekretnici.
Jedno od brodogradilišta koje je prošlo kroz težak i mukotrpan proces restrukturiranja je 3. MAJ Brodogradilište, privatizirano od strane Uljanik grupe, čiji je zadatak bila tehničko tehnološka obnova, popunjavanje knjige narudžbi i ostale predradnje kako bi 3. MAJ kraj procesa restrukturiranja dočekao spreman za otvoreno tržište.Nažalost, sada je jasno da taj proces ni približno nije išao u tom smjeru! Trenutačno se 3. MAJ nalazi u situaciji da nikako ne može konkurirati na otvorenom tržištu niti u jednom segmentu. Financijskih sredstava za nabavku materijala nema, veliki broj radnika napušta brodogradilište, a oni koji još nisu otišli, iako dolaze na radno mjesto, ne rade, jer proizvodnja stoji zbog toga što nema materijala.
Tko je kriv za ovakvu situaciju? Znamo tko nije kriv – radnici! Kao krivce u ovome Hrvatski laburisti -stranka rada vide uprave Uljanika i 3. MAJ-a te Vladu RH. Uprave – jer nisu vodile proces restrukturiranja po načelu dobrih gospodarstvenika, a Vladu RH jer im je to dopustila.
U samom procesu restrukturiranja 3. MAJ je društvima povezanim u Uljanik grupi posudio preko 500 milijuna kuna koje su bile namijenjene za restrukturiranje, tehnološku obnovu i nabavku materijala radi normalnog funkcioniranja brodogradilišta. Dodatno, osim posuđenih 500 milijuna kuna, velika količina materijala, namijenjena za brodove koje gradi 3. Maj, isporučena je Uljaniku!
Sad odjednom doznajemo da od 96 milijuna eura pomoći tzv. „rescue aid“ koje je dobio Uljanik, 3.MAJ-u ne može ići niti kuna, jer je to novac namijenjen za početak restrukturiranja Uljanika. Nije li i onih 500 milijuna kuna bilo namijenjeno za restrukturiranje 3. MAJ-a, što nije spriječilo da se trećemajski novac uplati Uljaniku!? Upravo s tih 500 milijuna kuna 3. MAJ bi sada normalno funkcionirao s popunjenim proizvodnim kapacitetima.
Hrvatski laburisti-Stranka rada zahtjevaju od Vlade RH i od obje uprave da trenutačne probleme što hitnije riješe. Tražimo da se u najkraćem roku pokrene proizvodnja u 3. MAJ-u, da se osiguraju sredstva za nabavku materijala, da se zagarantira da će u 3. MAJ-u kao dijelu Uljanik grupe opstati brodograđevna djelatnost te ono najvažnije – tražimo garanciju za radnike, redovnu isplatu njihovih plaća te poštivanje svih ostalih prava iz radnog odnosa.
David Bregovac, predsjednik
Hrvatski laburisti-Stranka rada