Sindikalni odbor pozvao je radnike 3. maja da se očituju o tome podupiru li pokretanje stečaja ako im do 12. ožujka, za kada je najavljeno ročište na Trgovačkom sudu u Rijeci, ne budu isplaćene plaće
Predsjednik Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja Juraj Šoljić, rekao je u četvrtak da su radnici siti suhoparnih rasprava i traže jasan odgovor na pitanje hoće li im biti isplaćene plaće te je izvijestio da je Uprava “3. maja”, unatoč sindikalnoj borbi za svakog radnika, odlučila dati otkaz petorici ključnih rukovoditelja u tom brodogradilištu, prenosi Hina.
Uz to, Sindikalni odbor pozvao je radnike 3. maja da se očituju o tome podupiru li pokretanje stečaja ako im do 12. ožujka, za kada je najavljeno ročište na Trgovačkom sudu u Rijeci, ne budu isplaćene plaće, rekao je Šoljić na konferenciji za novinare.
Ročište u sklopu prethodnog postupka radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad Brodogradilištem 3. maj bilo je najavljeno na Trgovačkom sudu u Rijeci za 26. veljače, ali je odgođeno za 12. ožujka, do kada bi trebalo biti poznato hoće li radnicima biti isplaćene zaostale plaće, a u protivnom je izgledno otvaranje stečaja.
Tri neisplaćene plaće
Prema podatcima iz sindikata, riječ je o trima neisplaćenim plaćama te o razlici do pune plaće za tri isplaćena “minimalca”.
Šoljić je izvijestio da je prikupljanje potpisa počelo danas, trajat će do ponedjeljka, a mišljenje radnika bit će izneseno na ročištu na Trgovačkom sudu. “Ako budemo imali dovoljan broj potpisa, oko 60 ili 70 posto, reći ćemo da 3. maj ide u stečaj”, rekao je Šoljić a prenosi Hina.
“Radnici 3. maja i Sindikalni odbor ne žele više ići ni na kakve sastanke, siti smo suhoparnih rasprava”, istaknuo je Šoljić i dodao da radnici traže samo konkretan i jasan odgovor kada će biti isplaćene plaće.
Na upit imaju li iz Vlade informacija na osnovi kojih bi se mogao predvidjeti stečaj, Šoljić je odgovorio da je to “teško izmjeriti”, da je ministar gospodarstva Darko Horvat govorio o procesu kojim će se rješavati problemi Uljanika, a “nedugo nakon toga je davao katastrofične izjave”.
Ne vjeruju više nikome, pogotovo Upravi Uljanika
“Ako nemamo datum isplate plaća, ne vjerujemo više nikome, ni Vladi, ni ministarstvu, a Upravi Uljanika, koja se pokazala djelima, već odavno ne vjerujemo”, istaknuo je.
Član Sindikalnog odbora Predrag Knežević je rekao da su otkazi rukovoditeljima u 3. maju dani iako su oni radili po naputku direktora Maksimilijana Percana.
“No, izgleda da je Percan dobio po prstima iz Pule i onda se tako obračunao s našim ljudima”, rekao je, ističući da te rukovoditelje svi podupiru, da su oni ključni za nastavak gradnje brodova te da je riječ o rukovoditeljima gradnje brodske opreme, montaže trupa, plana i održavanja. Dodao je da se radi o daljnjem devastiranju 3. maja i demonstraciji snage prema radnicima.
Na pitanje o izjavi ministra Horvata da su financijske dubioze u Uljaniku veće nego se dosad činilo, Knežević je rekao da “će ministar Horvat svaki puta kada bude taknuo u Pulu, dobiti veće brojke.”
“Nažalost, on više vjeruje Upravi Uljanika nego radnicima i sindikatima i podliježe njihovim lažima”, rekao je.
Član Sindikalnog odbora Veljko Todorović je istaknuo da je stanje teško te da mnogi odlaze. Na pitanje ima li 3. maj još snage za gradnju brodova, odgovorio je da te snage ima, ali maske pulske Uprave što se tiče 3. maja padaju.
3. maj se od 2013. godine sustavno uništava od vlasnika
Član Sindikalnog odbora Boris Bučanac objasnio je da izjašnjavanje radnika nije zazivanje stečaja, nego se nastoji dobiti njihovo mišljenje u slučaju neisplate plaća, da se očituju slažu li se u tom slučaju s otvaranjem stečaja.
Na pitanje znači li to da više nema izgleda da se pronađe novac za plaće, odgovorio je da je to odlično pitanje za ministra Horvata te da je žalosno ako on tek sada planira razgovore, prenosi Hina.
Sindikalni odbor 3. maja u četvrtak je poslao i priopćenje u kojemu navodi da se 3. maj od 2013. sustavno uništava od vlasnika – Uljanika d.d. te da su silne stotine milijuna kuna i tko zna koliko materijala izneseni iz “3. maja”, koji je svjesno i namjerno doveden u situaciju da gotovo više nije u stanju graditi brodove.