MLADI MATEMATIČAR

Riječanin je na jedinstven način riješio Radonov teorem, a ima samo 16 godina!

Screenshot RTL

16-godišnji Simeon Stefanović iz Rijeke upisao se u povijest kao prva osoba koja je Radonov teorem riješila na posve drukčiji, jednostavniji način. Riječ je o matematičkom problemu koji je zadan prije sto godina i dokazan prije 80. No, po principu koji nije svima razumljiv.

Simeon je zadatak riješio online, u sklopu ruskog natjecanja, a postupak rješenja za sada mora biti tajna, donose RTL Vijesti.

Više u VIDEOPRILOGU:

”Ja sam Simeon Stefanović, matematikom se bavim od svoje druge godine i otkrio sam elementaran dokaz Radeonovog teorema”, rekao je mladi Simeon Stefanović.

Pojma nije imao na koji je način teorem ranije riješen. Radio je po svom principu, onako kako mu je bilo logično.

”Na ovogodišnjem turniru gradova, na kojem sam imao čast sudjelovati, organizatori su nam dali taj zadatak. Ja, ne znajući da je tako težak i riješen na težak način, riješio sam ga na puno lakši i dostupniji općoj publici način. Taj dio matematike se ne obrađuje ni u osnovnoj ni u srednjoj školi, za fakultete nisam siguran”, izjavio je matematičar Simeon Stefanović.

”Predao sam svoje rješenje profesoru koji je bio zadužen za pregledavanje mojih radova, da bih od njega dobio povratnu informaciju nakon jednog dana da bi htio razgovarati sa mnom”, dodaje Stefanović.

Tada je saznao da je prva osoba koja je u sto godina, otkako je zadatak postavljen, problem riješila potpuno drukčije. Oduševio je ruske matematičare. Priča će se razvijati, sigurno će dospjeti i u stručne knjige, ali trenutno svoje otkriće mora držati u tajnosti. Uskoro će ga o sljedećim koracima obavijestiti Rusi.

Njegova profesorica matematike i fizike, u riječkoj Elektrotehničkoj školi, kaže da se od pvog dana vidjelo da je Simeon poseban.

”Dajem mu zadatke s prethodnih natjecanja državnih, tražimo nekakve problemske zadatke po razno raznim literaturama. Trudimo se zajedno suglasiti da i njemu ne bude dosadno i da nešto usvoji tijekom ovog školovanja”, kazala je Lidija Hreljac-Trumbetaš, profesorica fizike i matematike.

Najveća mu je podrška mama.

”Na natjecanjima sudjelujem od drugog razreda i osvojio sam tri prva državna mjesta, jedno drugo i tri treća”, rekao je mladi matematičar.

U slobodno vrijeme od matematike bavi se matematikom. Jer je, kaže, zabavna. A Simeon će zabavljajući se stići do zvijezda, donose RTL Vijesti.