DUSTER NAPRAVIO DRASTIČAN ISKORAK

VOZILI SMO: Najiščekivaniji auto godine stigao i u Rijeku! Cijena će vas sigurno iznenaditi…

Dugo očekivana treća generacija Dacije Duster je konačno stigla i u Hrvatsku

Isprobali smo dva modela koje nam je ustupila riječka auto kuća ADRIA P.A. na Škurinjama. Prilikom preuzimanja vozila i sami smo svjedočili velikom interesu za novi Duster što ni ne čudi s obzirom na to kako je velik uspjeh Dacia ostvarila s dva prethodna modela.

Pa podsjetimo se…

Brojke su nevjerojatne!

Duster je u 13 godina ‘karijere’ osvojio više od 40 nagrada, a do sada su proizvedena 2,2 milijuna primjeraka ovog pristupačnog SUV-a. A koliko je zapravo popularan govori i činjenica da je u 2022. godini bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca.

No, vratimo se na novi Duster, povod za naš ponovni dolazak u poznati riječki auto salon ADRIA P.A. na Škurinjama.

Duster napravio drastičan iskorak

Odmah treba naglasiti da je novi Duster napravio drastičan iskorak kako u vanjskom izgledu tako i u unutrašnjosti i tehnološkim rješenjima, ali zadržavši jak adut povoljne cijene kroz odličan omjer uloženog i dobivenog.

Novi je Duster dug 4,34 m, širok 1,81 m (+1 cm) i visok 1,66 m (+3 cm), a sada je udaljenost od tla 209 mm kod izvedbe s pogonom na prednje kotače, odnosno 217 mm kod izvedbe s pogonom na sve kotače.

Ono što je isto kao i na prethodnom modelu je Eco-G 100 benzinski motor koji dolazi s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, a novi Duster će s oba puna tanka, svaki po 50 litara, moći prijeći i do 1300 km! S ovim motorom dolazi isključivo 6-stupanjski ručni mjenjač i pogon na prednje kotače.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Kao što smo spomenuli, Dacia je iz temelja promijenila njegov izgled, pa novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije – posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom.

Dizajneri su krenuli od jednostavnih oblika i površina kao što su putnički prostor, poklopac motora, blatobrani i drugo. Zatim su ih povezali u jasnu cjelinu i tako postigli suvremen izgled koji ostavlja dojam kvalitetne izrade i privlači namjerno zategnutim, smionim linijama.

Jednostavni oblici i površine naglašavaju moć dizajna: među ostalim tu su oštra, okomita prednja maska, zaštite blatobrana oborenih bridova, veliki poklopac prtljažnika i bočni prozori koji neprimjetno sežu od prednjeg do stražnjeg kraja.

Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima.
Dakle, ono što se na prijašnjoj verziji moglo uzeti samo naknadno kao dodatna oprema, sada dolazi u seriji. Novi Duster nikad nije izgledao otpornije i spremnije za otvorena prostranstva!

Prednja i stražnja zaštita podvozja načinjena su od obojene mase. Izbjegavanje lakiranja dobro je za okoliš, a prednosti takve prakse imaju i kupci: tragovi struganja i ogrebotina neće utjecati na originalnu boju.

Vozi se – doslovno – fenomenalno!

Iako smo bili pomalo i nostalgični prema prijašnjoj verziji Dustera, misleći (malo nepošteno) da novi Duster zbog svog modernijeg, realno ljepšeg izgleda neće u izvan asfalta biti ono što je bio stari, već prvi metri su nas razuvjerili. Novi Duster vozi se fenomenalno, a verzija 4×4 trebala bi zabrinuti i puno jače igrače u off road programu.

Terenske sposobnosti novog Dustera nadmašuju ponudu na tržištu vozila s pogonom na sve kotače bez kratkih prijenosnih omjera, što znači da ljubitelji otvorenih prostranstava mogu opušteno uživati.

Novi Duster dostupan je s mjenjačem 4×4 Terrain Control koji uključuje pet načina rada: AUTO (mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli okretni moment na prednje i stražnje kotače); SNOW (optimizira putanju na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i sustava protiv proklizavanja); MUD/SAND (za vožnju neujednačenim terenima); OFF-ROAD (vrhunske performanse na zahtjevnim terenima.

Ovaj način rada može se usporediti s načinom 4×4 Lock u aktualnom Dusteru, a poseban je po tome što, ovisno o prianjanju i brzini, automatski i na optimalan način dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača); ECO (optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada u najvećoj mjeri poboljšava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva).

Nadzor brzine na nizbrdici posebno je koristan na neravnim površinama i strmim nizbrdicama. Sustav aktivira kočnice kako bi održao brzinu vozila pod kontrolom (u skladu s uputama vozača), odnosno između 0 i 30 km/h. Aktivira se neovisno o omjeru brzine (uključujući stupanj za vožnju unatrag) pa vozač može zaboraviti na papučicu gasa i kočnice i usredotočiti se samo na upravljač.

Opremljen novim sustavima za pomoć u vožnji

U skladu s najnovijim sigurnosnim zahtjevima, novi je Duster opremljen novim sustavima za pomoć u vožnji, kao što su automatsko kočenje u nuždi (u gradskim i prigradskim područjima, uključujući prepoznavanje drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, pomoć pri parkiranju unatrag, upozorenje na naglo kočenje, upozorenje na izlazak iz traka, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i hitni pozivi (eCalls).

Kako bi životi kupaca bili još jednostavniji, Dacia je u Duster ugradila My Safety, pametni gumb za brzu prilagodbu omiljenih sustava za pomoć u vožnji.

Dodatno digitaliziran i povezaniji putnički prostor

Novi je Duster izvana i iznutra opremljen osnovnim dodacima koji doista služe svrsi. Mnogo je truda uloženo u ergonomiju, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10°.

Novi automatski mjenjač, uparen s hibridnim motorom od 140 KS, posebno je jednostavan za upotrebu, dok plosnata konstrukcija gornjeg i donjeg dijela upravljača jamči nevjerojatno ugodno rukovanje.

Duster je prvi Dacijin model koji dolazi opremljen 7-inčnom prilagodljivom digitalnom instrumentnom pločom u boji, posebnom po tome što omogućuje prikaz informacija na način koji najviše odgovara vozaču. Digitalna instrumentna ploča serijski je dostupna od inačice Expression nadalje.

Novi informativni sustav s prikazom svih informacija o prometu

Za vrijeme terenske vožnje, na 10,1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se brojne korisne informacije: bočni nagib, kut nagiba na uzbrdici i nizbrdici, raspodjela okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača (inačica 4×4).

Novi multimedijski sustav s 10,1-inčnim središnjim dodirnim zaslonom dostupan je serijski od inačice Expression i s nekim od dva multimedijska sustava za Duster – Media Display i Media Nav Live.

Tako će se Media Display tvornički ugrađivati u inačice Expression i Extreme te će uključivati četiri zvučnika i funkciju bežičnog povezivanja uz pomoć sustava Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Media Nav Live, serijski u inačici Journey, a uz nadoplatu je dostupan i u inačicama Extreme i Extreme, povrh povezane navigacije s informacijama o prometu u stvarnom vremenu i kartografije čije će ažuriranje biti dostupno tijekom 8 godina, Media Nav Live nudi i audiosustav Arkamys 3D sa šest zvučnika.

Media Control je dostupan u inačici Essential.

Riječ je o multimedijskom sustavu kojim je moguće upravljati preko upravljača. Informacije o multimedijskim sadržajima prikazuju se na 3,5-inčnom zaslonu pored instrumenata, a sustav osim toga uključuje četiri zvučnika, opciju povezivanja preko Bluetootha, USB utičnicu te ugrađeni držač pametnog telefona na armaturnoj ploči.

Povežete li se s besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, radijem, ostalim multimedijskim sadržajima i još nekim značajkama moći ćete upravljati izravno putem pametnog telefona.

Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature

Paket Sleep: nakon Joggera, prvog modela koji je bio prilagođen za ugradnju ovog paketa, na red je došao Duster. Paket se sastoji od jednostavne, lako rastavljive i pristupačne 3 u 1 kutije s velikim ležajem (duljine 1,9 m i širine do 1,3 m) koji jedna osoba sastavi u manje od dvije minute, stolića i prostora za pohranu.

Novi krovni nosač izuzetno je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Lako se pričvršćuje na modularni krovni nosač u poprečan položaj ili na poprečne nosače koji se prodaju zasebno (najveća masa u vožnji na krovu iznosi 80 kg). U Dacii su očito pratili što su vlasnici prijašnjih modela samoinicijativno naknadno ugrađivali, snalazeći se na sve načine i sada su sve te zahtijeve i potrebe kupaca ponudili u dodatnoj opremi. Odličan potez!

A sada jednostavne ponude i cijene…

Danas se oko 70 posto kupaca Dustera odlučuje za više inačice. U skladu s tim, ponuda novog modela uključuje tri opcije: inačicu Essential, inačicu Expression i novu opciju izbora između dvije različite, a opet komplementarne i vrhunski opremljene inačice: Duster Extreme – za ljubitelje aktivnosti na otvorenom, prilagođen za intenzivnu uporabu, Duster Journey – za one koji traže spoj elegantnog, a nenametljivog izgleda, udobnosti i tehnologije. Zanimljivo, obje razine potonje opreme imaju i identične cijene.

Što se cijena tiče, Duster kreće od modela Essential 1.0 ECO-G 100 (benzin + plin) po cijeni od 19.500 eura. Slijedi Duster Expression 1.0 ECO-G 100 od 21.300 eura, Duster Expression 1.2 TCe 130 od 22.800 eura, prvi model u liniji s pogonom na četiri kotača Duster Expression 1.2 TCe 130 4×4 od 24.900 eura te Hybrid 140 od 26.000 eura.

Razina opreme Journey kreće s modelom 1.0 ECO-G 100 po cijeni od 23.100 eura, slijedi 1.2 TCe 130 od 24.600 eura, 1.2 TCe 130 4×4 od 26.700 eura te Hybrid 140 od 27.800 eura.

A tu je i razina opreme Extreme, koja kreće od modela 1.0 ECO-G 100 po cijeni od 23.100 eura, slijedi 1.2 TCe 130 od 24.600 eura, 1.2 TCe 130 4×4 od 26.700 eura te Hybrid 140 od 27.800 eura.

Za kraj, ako vam ove informacije nisu dovoljne, više ih možete dobiti osobno u Adriji na Škurinjama ili na telefon 051 22 66 20.

Radno vrijeme salona je od ponedjeljka do petka od 8 do 18 sati i subotom od 8 do 13 sati.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari