ŠPICA SEZONE

Čak su se i Švicarci raspisali o ljetovanju u Hrvatskoj: “7 eura za kavu, 80 za ležaljku”

Dok traje špica turističke sezone, u mnogim europskim medijima pojavljuju se članci o Hrvatskoj – ali ne više kao o skrivenom dragulju Jadrana s povoljnim cijenama. Ovog puta, interes pokazuju čak i švicarski mediji, ističući nagli skok cijena koji iznenađuje mnoge goste.

Prema pisanju lista Blick, Hrvatska je izgubila imidž cjenovno pristupačne alternative Italiji, Francuskoj i Španjolskoj. Njihovo izvještavanje prenose i njemački Focus, te drugi mediji koji se pozivaju na iskustva turista i ekonomske analize.

7 eura za kavu, 80 eura za ležaljku

Neki primjeri s terena šokirali su i najiskusnije putnike. U Dubrovniku, najam ležaljke zna doseći čak 80 eura dnevno, a tanjur obične salate naplaćuje se i 20 eura. U pojedinim gradovima na obali, šalica cappuccina košta i do 7 eura. Taksi vožnje koje su prošlog ljeta stajale 60 eura, sada se plaćaju i dvostruko više, kažu turisti iz Španjolske.

Pritom nije riječ o pojedinačnim slučajevima. Prema Državnom zavodu za statistiku, cijene u turizmu su u posljednjih deset godina porasle za čak 70 posto. Osjeti se to u svemu – od smještaja do osnovnih usluga na plaži.

Gosti se sve češće odlučuju za druge zemlje

Europska turistička komisija (ETC) zabilježila je ove godine znatan pad hotelskih noćenja u Hrvatskoj. Samo u svibnju zabilježeno je 14 posto manje noćenja nego prošle godine. Najveći pad bilježi se među njemačkim turistima, čiji je udio u ukupnom broju pao sa 30% na 16,5%.

Ekonomisti upozoravaju da bi cijene uskoro mogle postati kontraproduktivne. Damir Novotny, konzultant i ekonomski analitičar, izjavio je za Stuttgarter Nachrichten kako „puno usluga nije na razini koja opravdava tako visoke iznose“. Upozorio je i na dugoročne posljedice – osobito za industriju koja čini gotovo petinu hrvatskog BDP-a.

Reakcije iz Hrvatske

Sve to zabrinjava i domaće institucije. Ministar gospodarstva Ante Šušnjar pozvao je pružatelje usluga na umjerenost, ističući da turisti nisu slijepi na razliku između stvarne vrijednosti i cijene.

Za razliku od nekih europskih zemalja koje svjesno koriste visoke cijene za ograničavanje masovnog turizma (poput Španjolske), Hrvatska riskira da joj posjetitelji okrenu leđa – ne zbog prevelike gužve, nego zato što ono što nudi sve više ne opravdava ono što traži zauzvrat.

Kako će se sve razvijati do kraja ljeta, ostaje za vidjeti. No jedno je jasno – sve više turista odlazi iz Hrvatske s istim dojmom: da su platili puno, a dobili… malo manje nego što su očekivali, piše Net.hr.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari