Projekt su počeli prvo s 151 školom, da bi na kraju obuhvatili njih 1500. Sad rade na projektu virtualnog asistenta za učenike
U Hrvatsku je stiglo još jedno europsko priznanje. CARNET-ov projekt e-škole dobio je drugu nagradu među europskim regionalnim projektima u Portugalu.
Projekt je pokrenut još 2015., a koristio se i u vrijeme zatvaranja u početku korone. Od njih 38, CARNET-ov pilot projekt e-škole drugi je najbolji u Europi.
“Ova nagrada je priznanje ne samo našem pristupu digitalizaciji, koja u fokus stavlja nastavnike i učenike, nego i svima koji su u projekt uključeni od početka”, kazala je voditeljica Ureda za komunikacije u CARNET-u Ana Smoljo.
A to je bila 151 osnovna i srednja škola. Među njima zagrebačka 15. gimnazija i Osnovna škola Ludina.
“Tada još nismo bili svjesni značaja i veličine tog projekta što će se kasnije pokazati dosta bitnim. Kroz niz radionica, predavanja i edukacija nastavnici su stjecali nova znanja, a škola je povećavala svoju IT pismenost”, govori ravnatelj XV. gimnazije u Zagrebu Nikola Dmitrović.
“Osnovna škola Ludina imala je priliku opremiti se opremom poput pametnih ekrana, laptopa, ali ono što nam je bilo još i bitnije je svakako infrastruktura i stabilan internet koji smo od samog početka mogli imati”, kazao je ravnatelj Osnovne škole Ludina Tomislav Pavlović.
Pametne ploče, laptopi, tableti i informatički pismeni nastavnici. Upravo se ovaj projekt pokazao ključnim u doba pandemije.
“To kao da je bilo nekakvo predviđanje budućnosti jer dolaskom korone i svega ovoga što nas je zadesilo svo to iskustvo koje smo stekli kroz projekt e-škole i oprema koju smo imali omogućila nam je da relativno brzo pređemo u online model nastave”, dodaje Dmitrović.
“Ono što je bio najveći benefit je konstantno usavršavanje učitelja i velik broj različitih komada opreme koje smo dobili od CARNET-a”, dodao je Pavlović.
Od početne 151 škole, projekt je do danas obuhvatio njih 1500. Iako mu je kraj predviđen iduće godine, u CARNET-u već rade na novom projektu. Cilj je razviti digitalnu pismenost, pa tako da učenici dobe i virtualnog asistenta.
“U smislu ako netko želi povećati ocjenu iz određenog predmeta, mogao bi dobiti preporuku koje dodatne sadržaje bi trebao naučiti”, dodala Smoljo.
Ukupna vrijednost svih novih projekata je oko 800 milijuna kuna i gotovo sve iz EU fondova tako da su e-škole dokazale da se – kad hoćemo – europski novac može i pametno iskoristiti.