KAKO TO?

Video | Cijene tek zamrznute, a već najavljena nova poskupljenja!? ‘Kupci će morati postati Sherlock Holmes’

Treći je dan pojeftinjenja 30 osnovnih proizvoda. Iako dio trgovaca još nije postavio oznaku na police, neki su proizvodi, gotovo u potpunosti rasprodani. Na ograničenu ponudu upozoravaju mali trgovci, koji se žale da su im dobavljači poslali nove, skuplje cjenike od 1. listopada te da su cijene veće od pet do 10 posto

“Prije neki dan sam kupila pasiranu rajčicu za 1,15 eura, a sad je moram prodavati za 1,09. Za manje nego što sam je nabavila. Ista stvar i s jajima. Svaki dan, na svakom ulaznom računu su neke cijene otišle gore po par centi, ali kroz par ulaza to se osjeti”, kazala je za RTL Danas vlasnica trgovine u Zagrebu, Melita Husnik.

Dobavljači trgovcima šalju nove cjenike

Ograničene cijene mogle bi ograničiti i ponudu, a u isto vrijeme dobavljači trgovcima šalju nove cjenike.

“Dobavljači su najavili dizanje cijena od 5 do 10 posto. To će za nas biti veliki udarac, za naše prodajne cijene koje ćemo time morati dizati, a tu će kupci najviše gubiti”, upozorava Husnik.

Dok je cijena 30 proizvoda ograničena, druge bi mogle rasti, kaže potpredsjednik Nadzornog odbora Orbico grupe Stjepan Roglić, inače najveće tvrtke za distribuciju prehrambenih proizvoda u zemlji.

“Dio dobavljača sad već nakon turističke sezone su najavili veće cijene, dio dobavljača će to napraviti iza Nove godine, a dio pred iduću turističku sezonu. U svakom slučaju, ta poskupljenja nisu nikad bila u najavi veća od 10 posto”, dodaje.

U Konzumu pak, za sada nemaju takvih najava.

“Mislim da je trenutak da svi u vrijednosnom lancu prepoznaju trenutak u kakvom jesmo i da se priključe ovoj inicijativi. Mislim da će dobavljači isto pristupiti tome i ne vjerujem da će doći do nestašice proizvoda”, ističe predsjednik Uprave Konzuma, Zoran Mitreski.

Nestašice nema, no nisu sve police u trgovinama pune

One s proizvodima sa sniženim cijenama prazne se prije nego što se stignu napuniti. Uglavnom je riječ o skupljim proizvodima.

“Logično da će potrošač koji poznaje kategoriju proizvoda prvo kupiti skuplji proizvod, koji je inače bio skup, a njemu nedostupan po istoj cijeni kao što je prije kupovao neki jeftiniji proizvod, a njemu dostupan. Logično da će u tom trenutku nestat roba koja je prije bila skuplja, a sad je izrazito jeftinija”, kazao je RTL Danas Stjepan Roglić.

Znak za ograničenu cijenu nije obvezan, s toga ne čudi da ga neki trgovci nisu ni postavili na sve proizvode.

“Čini mi se da će potrošači morati postati Sherlock Holmes da u dućanu nađu to što je ograničeno i kupe to po povoljnijoj cijeni”, istaknula je predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Ana Knežević, piše RTL Danas.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari