Objavljen je i godišnji prosjek prema kojem su cijene u Hrvatskoj više za 10.8 posto u odnosu na 2021. godinu
Državni zavod za statistiku objavio je najnovije podatke o inflaciji u Hrvatsku.
Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u prosincu 2022. u odnosu na studeni 2022. u prosjeku su niže za 0,3 posto. U odnosu na prosinac 2021., tj. na godišnjoj razini, u prosjeku su više za 13.1 posto.
Objavljen je i godišnji prosjek prema kojem su cijene u Hrvatskoj više za 10.8 posto u odnosu na 2021. godinu.
Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama: hrana i bezalkoholna pića, za 19,0 posto, restorani i hoteli, za 17,1 posto, pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 16,1 posto, stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 16,0 posto, odjeća i obuća, za 12,1 posto, razna dobra i usluge, za 11,5 posto, rekreacija i kultura, za 9,6 posto, prijevoz, za 8,4 posto, alkoholna pića i duhan, za 5,3 posto, te zdravlje, za 4,6 posto.
Najveći doprinos stopi porasta godišnjeg indeksa ostvaren je u skupinama Hrana i bezalkoholna pića (+4,93 postotna boda), Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva (+2,70 postotnih bodova), Prijevoz (+1,24 postotna boda), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva (+0,92 postotna boda), Restorani i hoteli (+0,85 postotnih bodova), Odjeća i obuća te Razna dobra i usluge (+0,71 postotni bod po svakoj skupini), Rekreacija i kultura (+0,51 postotni bod), Alkoholna pića i duhan (+0,27 postotnih bodova) te Zdravlje (+0,15 postotnih bodova), priopćio je Državni zavod za statistiku.
Najveći porast u skupini Prerađeni prehrambeni proizvodi
Promatrano prema posebnim skupinama, najveći porast cijena u prosjeku na godišnjoj razini ostvaren je u skupini Prerađeni prehrambeni proizvodi, za 18,0 posto (doprinos porastu od +4,06 postotnih bodova).
Na mjesečnoj razini najviše su u prosjeku porasle cijene u skupinama Hrana i bezalkoholna pića, za 1,2 posto (doprinos porastu od +0,31 postotni bod), Alkoholna pića i duhan te Rekreacija i kultura, po svakoj skupini za 0,8 posto (+0,04 postotna boda), Razna dobra i usluge, za 0,7 posto (+0,04 postotna boda), Zdravlje te Restorani i hoteli, po svakoj skupini za 0,5 posto (+0,02 postotna boda) te Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 0,3 posto (+0,02 postotna boda).
Porast cijena ublažio je pad cijena u skupinama Prijevoz, za 4,0 posto (doprinos padu od -0,59 postotnih bodova, snižene cijene goriva za osobna prijevozna sredstva), Odjeća i obuća, za 2,8 posto (-0,16 postotnih bodova) te Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 0,6 posto ( -0,10 postotnih bodova), prenosi Net.hr.