FOTO: PETEROJARBOLNI BARK U Hrvatskoj će se graditi najveći jedrenjak na svijetu!

Splitsko brodogradilište uskoro će za naručitelja iz Monaka, kompaniju Star Clippers Ltd. započeti izgradnju najvećeg broda s križnim jedrima na svijetu, petojarbolnog barka, koji će biti osuvremenjena kopija jedrenjaka France II iz 1911. godine.

 

Direktor projekta za izgradnju tog putničkog jedrenjaka Radovan Načinović u razgovoru za Hinu kaže da je brod sada u fazi projektiranja, na jesen počinje njegova izgradnja, porinuće se očekuje idućeg ljeta, a primopredaja krajem 2017. godine.

france

Star Clippers Ltd. prisutan je na europskom i američkom tržištu, a poznat je po brodovima koji su vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka. Tako će se i novi brod koji gradi Brodosplit graditi po uzoru na brod “France II” iz 1911. godine.

Paluba pokrivena tikovinom

Bit će čelične konstrukcije dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete. Jedrenjak dužine 162 i širine 18,5 metara, imat će 2000 tona, pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Na krmi će biti platforma sa koje će putnici moći ulaziti u more.

Star_Clippers-09

Na brodu su predviđena i tri bazena koja će biti punjena slatkom ili morskom vodom, a imat će posebno osvjetljenje i mogućnost grijanja. Imat će pet paluba, a na njemu će moći boraviti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, a do 150 članova posade u 74 kabine.

star-flyer-tropical-bar-0566

Bit će luksuzno uređen, ali sa atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake: predviđen je prostor za biblioteku i velike salone, od kojih će se jedan, u kojem će biti i glasovir, protezati na tri palube.

star5

Na otvorenim palubama bit će tri bara i kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu bit će izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima, kaže Načinović.

Na jedrenjaku će biti najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven wi-fi signalom.

Specifičnost broda su i jedra kojima će se moći upravljati samo s nekoliko članova posade, a postoji mogućnost da to, uz nadzor posade, rade i putnici koji to budu željeli.

Čudo tehnike

Brod je isključivo namijenjen jedrenju, iako će imati dva potpuno neovisna elektromotora. Pri projektiranju i gradnji poštivat će se koncept “siguran povratak u luku”.

Da bi u slučaju neke nesreće ili kvara brod bio sposoban vratiti se u luku, određeni sustavi moraju nastaviti s radom u dijelu broda koji nije zahvaćen nezgodom (požar ili prodor vode).

To znači da će sva ključna oprema na brodu biti udvostručena, zbog čega je predviđena gradnja dviju strojarnica s uređajima za proizvodnju električne energije i vode, svih sustava goriva i maziva, te dodatni zapovjedni most.

U slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili prodora mora u bilo koji prostor ili zonu na brodu, jedrenjak bi se trebao moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 nautičkih milja, što je na moru najudaljenija točka od kopna.

star6

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i kod Arktika i Antarktika, zbog čega će biti izgrađen u skladu sa zahtjevima za čvrstoću trupa pri plovidbi kroz područja u kojima ima leda, kaže Načinović.

Brzina broda s jedrima iznosit će oko 16 čvorova, a moći će ploviti i brzinom od 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i uvježbanost posade. S pogonom od dva motora moći će ploviti 16 čvorova, imat će zakretne propelere, pramčani porivnik i dva kormila, zbog čega će imati izuzetne manevarske sposobnosti.

Predvidjeli smo šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tenderi za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, a osim njih na brodu će biti osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca, najavljuje Načinović.

Pregovaranje trajalo 11 mjeseci

Čak 11 mjeseci trajalo je pregovaranje s naručiteljem i izrada tehničkog opisa i dokumentacije, otkrila je Hini direktorica prodaje u Brodosplitu Teuta Duletić.

Jedan od ključnih razloga zašto je Brodosplit dobio taj projekt jest stručnost njihovog projektantskog kadra koji je brodovlasnika uvjerio da splitsko brodogradilište to može odraditi.

Star_Clippers-05

“Brodovlasnik je vrlo jasno znao što želi kada je došao na razgovor, donio je debelu knjigu želja koju je trebalo strukturirati, te prilagoditi nama i našoj tehnologiji”, kaže Duletić dodajući kako je, prije nego je kontaktirao Brodosplit, Star Clippers Ltd. provjerio što mu nude španjolski, njemački i talijanski brodograditelji.

Zbog povećane globalne potražnje za krstarenjima, naročito za brodovima s jedrima, naručitelj Star Clippers Ltd. će novim brodom proširiti postojeću flotu koja se trenutno sastoji od tri takva broda – Royal Clipper, Star Clipper i Star Flyer.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari