TURIZAM POD PRITISKOM

Video | Hrana, kafići, restorani, cijene su previsoke! Hoćemo li otjerati turiste? ‘Da smo skupi, skupi smo’

Ljetovati u Hrvatskoj ili u inozemstvu? Cijene u first ili last ponudi su dostupne svima preko interneta, pa nije teško ni odlučiti što je povoljnije. Za hrvatsku turističku branšu to nosi nove izazove – kako ostati konkurentan na tržištu i biti atraktivniji od konkurencije.

Tijekom ovog ljeta dvokrevetne sobe u Lovranu mogle su se naći već za 45 eura, dok su cijene u Zadru i Splitu bile znatno više. Pitanje je hoće li iduće sezone cijene nastaviti rasti i hoće li turisti pronaći bolje ponude.

“Mi smo jako popularni u svijetu. Imam prijatelje vani, imam prijatelje po Francuskoj, Italiji, Americi, rodbine. Svi će doći. Doći će u većem broju nego ove godine” – optimistična je Nevenka Galić iz Zadra.

S druge strane, Marica Lakić iz Malog Lošinja nije toliko sigurna:

“Da smo skupi, skupi smo. Skuplji smo i od Njemačke po trgovinama, jedino apartmani su nam jeftini. A ovo sve ostalo – restorani, kafići, sve je preskupo.”

Splićanka Sanja također ističe:

“U svemu smo skupi. Taman o tome smo pričali sada kako je i hrana otišla i sve. Utjecat će to i na turiste.”

No njen partner Marijan ima drukčije mišljenje:

“Ma neće, kakvi. Oni imaju novaca. Jao nama.”

‘S cijenama smo došli negdje na gornju razinu’

Prema trenutačnim najavama, cijene turističkog smještaja i ove godine uglavnom će ostati iste ili tek minimalno porasti, čak i kod luksuznih apartmana, zbog sve veće ponude i rastuće konkurencije.

“Ukoliko ne podignemo našu cjenovnu konkurentnost, konkretno, ukoliko ne napravimo korekcije cijena za sljedeću godinu, prilično sam siguran da sljedeća godina rekordna više neće biti, odnosno da nećemo moći ponoviti ove rezultate koje imamo ove godine” – smatra ministar turizma i sporta Tonči Glavina (HDZ).

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, napominje:

“Mi smo s cijenama došli negdje na gornju razinu. Današnji alati dozvoljavaju da se cijene praktički formiraju na dnevnoj osnovi, zavisno od ponude i potražnje. U ovom trenutku nam je konkurencija svatko tko ima niže cijene od nas, smatraju u krovnoj udruzi malih iznajmljivača.”

Barbara Marinković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja, dodaje:

“Ono što su projekcije za sljedeću godinu je da nema značajnijeg povećanja cijena, osim ako nisu opravdane nekim dodatnim sadržajem ili implementacijom neke dodatne usluge unutar samoga smještaja.”

Predstavnici turističkih zajednica Grada Zadra i Zadarske županije upravo u Amsterdamu predstavljaju ponudu nizozemskim putničkim agencijama.

“Ne vidim neki strah da bi mogli imati nekih problema. Mislim, ako i dalje bude dovoljno dobra suradnja privatnog i javnog sektora, ako se dobro oglašavamo, ako ponudimo opet tu vrijednost za novac, da nećemo ni u budućnosti imati nikakvih problema – mišljenja je Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.”

Trend smanjenja budžeta za putovanje

Za privlačenje svakog gosta aktivno se zalaže i krovna Hrvatska turistička zajednica, lansirajući promotivne kampanje.

“Ono što je važno naglasiti je da ćemo sljedeće godine puno više sredstava usmjeriti u oglašavanje i kontinuitet marketinških kampanja tijekom cijele godine s naglaskom na promociji pred i post sezone, da će dobar dio tih kampanja biti usmjeren na nama najvažnija emitivna tržišta” – poručuje direktor HTZ-a Kristijan Staničić.

Stručne statistike pokazuju da se definitivno smanjuje budžet za putovanja. Gosti planiraju manji broj putovanja tijekom godine nego prethodne i postaju oprezniji u potrošnji. Uskladiti se s tim novim trendovima predstavlja pravi izazov, prenosi Danas.hr.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari