Saborski zastupnik Štromar prošle je godine preko jedne varaždinske auto kuće aplicirao za kupovinu električnog automobila te je iste i dobio
Električna vozila iz godine u godinu sve su popularnija, a jednom takvom limenom ljubimcu nije odolio niti bivši potpredsjednik Vlade te ministar graditeljstva i prostornog uređenja, a sada saborski zastupnik koji je dio vladajuće većine Predrag Štromar.
On je, naime, prošle godine dobio poticaje Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za kupovinu energetski učinkovitog vozila. Štromar time nije prekršio ili povrijedio zakon, nije bio u sukobu interesa, baš kao niti ministar obrane Mario Banožić koji je aplicirao za APN-ov kredit.
No, ovdje se zapravo postavlja pitanje moralne i etičke odgovornosti. Jer dok Banožić svojom aplikacijom za kredit nikome nije uzeo novac, odnosno nitko tko je aplicirao nije ostao bez subvencija, kod Štromara i njegovog električnog automobila baš i nije tako.
Fond je, naime, novac za subvencije prošle godine podijelio za samo 50 minuta, a iz dobro upućenih izvora znamo da su brojni ljudi ostali bez subvencija jer je navala za iste bila velika.
Sve uredno upisano u imovinsku karticu
Saborski zastupnik Štromar prošle je godine preko jedne varaždinske auto kuće aplicirao za kupovinu električnog automobila Hyundai Kona. Riječ je o automobilu čija je baterija kapaciteta 64 kWh, a koja uparena s električnim motorom daje snagu od ukupno 204 KS. Prema WLTP-u, domet s jednim punjenjem je do 484 kilometara.
Prema javno dostupnim podacima koji su objavljeni na stranicama Fonda, Štromar je dobio poticaje u iznosu od 70.000,00 kuna, odnosno 9.290,00 eura, a sve je promjene uredno upisao u imovinsku karticu koja je ažurirana 3.siječnja 2023. godine.
Prema podacima iz imovinske kartice, vrijednost Štromarove Kone je 41.912,54 eura, a stekao ju je “kupnjom iz primitaka ostvarenih od nesamostalnog rada“ te “prodajom imovine“.
Doduše, nije samo on mijenjao automobil. Novi auto prema ažuriranoj imovinskoj kartici vozi i njegova supruga.
Riječ je o automobilu marke Volvo CX60 iz 2020. godine, a čija je vrijednost procijenjena na 50.368,31 eura. I taj je automobil, kako se navodi u imovinskoj kartici, stečen “kupnjom iz primitaka ostvarenih od nesamostalnog rada” te “prodajom imovine”.
Predrag Štromar prima mjesečno neto plaću u iznosu 2375,07 eura, dok njegova supruga očito ne radi nigdje jer za nju ne postoje nikakvi podaci. No, obitelj je očito dosta imućna te su vlasnici i suvlasnici brojnih oranica, njiva, vinograda i šuma, a osim obiteljske kuće, vlasnici su i stana u Poreču površine 41 kvadratni metar.
Pofriškali svoj vozni park
Što se samih automobila tiče, njihov vozni park se od 2018. pa do sada dosta promijenio. Naime, u imovinskoj kartici koja datira od 30.12.2018. godine, naveden je jedan automobil u vlasništvu supruge, Volvo XC 90.
U imovinskoj kartici iz 2021. godine pak su upisana dva automobila – već spomenuti Volvo u vlasništvu supruge, te Audi Q3 iz 2017. godine, čija je procijenjena vrijednost tada bila 180000,00 kuna.
2023. godine, Štromar kupuje već spomenutu električnu Konu na poticaje, no auto mijenja i supruga koja sadavozi Volvo XC60 iz 2020. godine u vrijednosti 50.368,31 eura, prenosi Net.hr.