Prema Ministarstvu znanosti i obrazovanja, epidemiološke mjere su spremne, a plan je da, po mogućnosti, učenice i učenici budu u školskim klupama. Kako se saznaje, ravnatelji će biti pravovremeno obaviješteni, piše Novi list.
Iako nas dijele samo tri tjedna do početka nove školske godine, učenici, učitelji i roditelji ne smiju odbaciti ideju o povremenoj online nastavi ako se uzme epidemiološka situacija u zemlji.
Novinarka Novog lista pitala je Ministarstvo znanosti i obrazovanja jesu li se škole već pripremile za epidemiološke mjere i kakve. Isto tako, u upitu ih je tražila informacije o tome planiraju li i ove godine održavati nastavu po više modela. Iz ministarstva su poslali kratak odgovor: “Epidemiološke mjere za iduću godinu spremne o čemu će ravnatelji biti obaviješteni na vrijeme”.
“Kao i prošle godine, planira se da nastava bude što je više moguće u učionici, po mogućnosti 100 posto”, je odgovor koji su dali iz navedenog ministarstva dobili.
VIDEO DANA:
Da će se raspravljati o obveznom cijepljenju za neke djelatnosti u javnom sektoru gdje se dolazi puno u kontakt s ljudima, među ostalima i za obrazovanje, u lipnju je najavio premijer Andrej Plenković i to kad je postalo jasno da je Hrvatska podbacila u cijepljenju. Postavilo se i logično pitanje o obveznom cijepljenju prosvjetnih djelatnika, na što su iz Ministarstva obrazovanja odgovorili kako “nitko nikada nije najavio obavezno cijepljenje prosvjetnih radnika”. I doista i nije, nego je najavljena tek rasprava o tome.
“Nije planirano da uvjet za dolazak na radno mjesto u školu bude COVID-potvrda”, poručuju iz Ministarstva obrazovanja.
Glavna tajnica Sindikata učitelja Ana Tuškan ističe kako ju nitko nije izviijestio o pripremama za novu školsku godinu, pogotovo o epidemiološkim mjerama koje će se primjenjivati u školama i učionicama.
Plan isti kao i prošle godine
“Očito je plan da se u slučaju pogoršanja epidemiološke situacije sve radi kao i prošle godine. Svi problemi koji su u obrazovanju postojali zadnjih godina, a to su i kriteriji za vrednovanje, za napredovanje, za zapošljavanje su i dalje tu. Uz njih smo sada dobili i nove koje donosi COVID-19. Odradili smo cijelu prošlu školsku godinu kombinirajući rad u učionici i online nastavu. Tako smo završili školsku godinu prije toga, ali zapravo nitko nije napravio analizu učinaka takve nastave. Ministarstvo se nije potrudilo da netko napravi analizu što je bilo dobro u online nastavi, što nije bilo dobro, pa da učimo iz grešaka i da nova školska godina za djecu bude lakša i bolja nego prethodna”, tvrdi Ana Tuškan.
“To je trebala napraviti Agencija za obrazovanje koja ima ljude za to, ali se njome loše upravlja. Plan je očito da se nastavi onako kako se radilo prethodne školske godine, bez da pokušamo ispraviti ono što nije bilo dobro, kaže Tuškan. Ona upozorava da je održavanje nastave online posebice loše utjecalo na djecu s posebnim potrebama, ali i na darovite učenike i da je trebalo napraviti plan kako u ovoj godini barem za taj dio učenika smanjiti negativne učinke. Dodaje i da je u brojnim školama učiteljima na produženom boravku istekao ugovor o radu, a da se još ne zna tko od njih ponovo počinje raditi na jesen”, kazala je glavna tajnica Sindikata učitelja.