Na razne sanacije otišlo je više od 31 milijarde kuna, a tijekom tih pokušaja spašavanja škverova otpisano je još gotovo 8 milijardi kuna
Hrvatska brodogradnja plovi u rezalište, ali još uvijek je to jedna od najznačajnijih industrija u zemlji. Ne doduše ne kao nekad, 80, godina bila je treća na svijetu, ali i danas smo velika brodograđevna sila, čime se pohvalio i premijer Plenković na početku sjednice vlade.
Trenutno smo 10. na svjetskoj ljestvici proizvodnje brodova s udjelom od 0,33 posto. Kina, Japan i Južna Koreja proizvode gotovo 90 posto svih brodova. U Europi smo treći, iza Rusije i Španjolske, a naši navozi čine više od 21% europske proizvodnje brodova.
Dva posto BDP-a
Kod kuće, brodogradnja je još važnija jer zapošljava od dva do pet posto svih radnika, ovisno broje li se samo škverani ili i brojni kooperanti. Brodogradnja čini gotovo dva posto hrvatskog bruto domaćeg proizvoda i ovisno o godini do 15 posto hrvatskog izvoza.
Brodogradilišta su, dakle, puno izvezla i zaradila, ali i progutala milijarde državnog novca.
Na razne sanacije otišlo je više od 31 milijarde kuna a tijekom tih pokušaja spašavanja škverova otpisano je još gotovo 8 milijardi kuna.
Mojmira Pastorčić