DUGI COVID

Otkrivena ‘neobična i neočekivana’ oštećenja pluća na obdukcijama osoba preminulih od Covid-19 bolesti

Foto: UNSPLASH

Nešto malo manje od 90 posto preminulih pacijenata ima neobične karakteristike oštećenja pluća

Obdukcije osoba koje su preminule od posljedica bolesti COVID-19 oktrile su neobična i neočekivana oštećenja pluća uzrokovana virusom SARS-CoV-2, piše IFLScience.

Novo istraživanje, objavljeno u medicinskom časopisu eBioMedicine, moglo bi objasniti zašto osobe koje ozdrave i dalje pate od simptoma, odnosno žrtve su tzv. dugog COVID-a.

Znanstvenici s londonskog King’s Collegea, Sveučilišta Trieste i Internacionalnog centra za genetski inženjering i biologiju u Italiji analizirali su organe 41 pacijenta koji su preminuli od bolesti Covid-19 između veljače i travnja 2020. godine.

Otkrili su da je nešto malo manje od 90 posto pacijenata imalo neobične karakteristike oštećenja pluća, različite od onih koje su tipično prisutne kod obične upale pluća. Primjerice, krvne stanice u plućima bile su prepune krvnih ugrušaka. Drugo istraživanje također je potvrdilo krvne ugruške kao uobičajen simptom bolesti COVID-19, što implicira da bolest potiče oslobađanje autoimunih antitijela koji uzrokuju zgrušavanje krvi. Više o tome možete čitati ovdje.

Drugo, primjećeno je kako su mnoge stanice u plućima abnormalno velike s mnogo nukleusa. Istraživači to tumače kao rezultat spajanja različitih stanica u veće. Taj proces poznat je kao sincicija.

Naposlijetku, obdukcije su otkrile da se genetički materijal (RNA) virusa i dalje može pronaći u površinskim slojevima stanica u plućima.

“Rezultati ukazuju na to da COVID-19 nije samo bolest uzrokovana smrću inficiranih stanica, nego i vjerojatna posljedica dugotrajnog opstanka tih abnormalnih stanica u plućima”, rekoa je Mauro Giacca, jedan od voditelja istraživanja.

Znanstvenici se i dalje muče s razumijevanjem prirode dugog COVID-a, ali sve više dokaza ukazuje na to zašto neki oboljeli pate od dugoročnih simptoma tjednima ili mjesecima od inicijalne zaraze, uključujući umor, manjak koncentracije, gubitak mirisa i okusa, maglovitost i poteškoće s disanjem.

Istraživači sada razmatraju nove terapije. Primjerice, u potrazi su za lijekom koji bi mogao blokirati porast proteina koji uzrokuje spajanje stanica. Osim toga, ispituju na koji način abnormalne stanice utječu na zgrušavanje krvi i inflamaciju.

Video dana: