TRGOVCI VEĆ TRLJAJU RUKE

Kreće božićna ludnica u Hrvatskoj, ekonomist: ‘Mislim da će ova biti rekordna, evo zašto’

U Hrvatskoj je već započelo božićno ludilo – šoping centri otvoreni su i nedjeljom, a dio građana već priprema dekoracije i darove. Popularna božićna glazba, poput Mariah Carey, na društvenim mrežama već privlači milijune pregleda, što potvrđuje rani početak blagdanske sezone.

Mirjana Perčić iz Zagreba podijelila je da je već postavila vijenac i ukrase po prozorima, dok neki građani smatraju da bi božićni ukrasi trebali biti postavljeni tek nakon 11. mjeseca. Unatoč tome, izlozi trgovina već se pune božićnim dekoracijama.

Očekuje se rekordna potrošnja

Marketinški stručnjak Pero Tanta pojašnjava da se božićna sezona intenzivira kroz vikende Adventa, kada potrošnja može rasti i do 20–30 posto, a vrhunac dolazi neposredno prije Božića. Lani je u prosincu, zaključno s Badnjakom, u Hrvatskoj zabilježena rekordna potrošnja od 3,3 milijarde eura, dok se ove godine očekuje još veća cifra.

Ekonomist Boris Podobnik, predsjednik Glasa poduzetnika, navodi da bi zbog inflacije i rasta plaća ukupna potrošnja mogla dosegnuti 3,4 do 3,5 milijardi eura. Iako se broj računa neće značajno povećati, očekuje se blagi rast ukupne potrošnje od 2–4 posto.

Podobnik također ističe da božićna sezona, iako svake godine rekordna (izuzev pandemijske), ne donosi najveću zaradu trgovcima – za njih su najprofitabilniji ljetni turistički mjeseci, piše Net.hr.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari