Čvor Karlovac je, uz Lučko, najstariji u Hrvatskoj, a trenutno je jedan od najopterećenijih s obzirom na to da ondje prolaze i svi oni koje putovanje nastavljaju Ličkom magistralom i Starom riječkom
Uskoro bi trebala krenuti realizacija projekta trećeg traka autoceste A1 od Zagreba do Karlovca. Najavljen je na lokalnoj razini, u Skupštini Karlovačke županije, a od glasnogovornice Hrvatskih autocesta Kate Kuprešak Jutarnji list dobio je i službenu potvrdu da će se za desetak dana učiniti prvi konkretni korak – HAC će raspisati natječaj za projektiranje prometnice. Nakon što se sagradi dionica od Zagreba do Karlovca, gradit će se i treći trak dionice – od Karlovca do Bosiljeva.
Martina Furdek Hajdin, Karlovačka županica rekla je da je uvelike za to zaslužan županijski vijećnik Dragutin Belavić (HSLS) jer su njegova dugogodišnja inicijativa i uzastopna pitanja inicirala sastanke s Upravom Hrvatskih autocesta. Na posljednjem im je, piše Jutarnji, rečeno da počinje projektiranje trećeg traka i da se zatim planira produžetak do čvora Bosiljevo 2, raskrižja puteva prema jugu Hrvatske te prema Rijeci i Istri. Razmotrit će se, pišu, gradnja novih izlaza s autoceste. Projekt bi trebao obuhvatiti rekonstrukciju dvaju najvažnijih čvorova na dionici Lučko i Karlovac te gradnju izlaza Lišnica čime bi izlaz na autocestu dobila Duga Resa.
Karlovačka županica je najavila gradnju i manjeg čvora Stative te pozvala županijske vijećnike da “aktivno sudjeluju u javnoj raspravi te da se razrade idejna rješenja i za druge izlaze s autoceste”. Čvorom Stative Karlovac bi imao dva izlaza s autoceste, zapadni i istočni.
Čvor Karlovac je, uz Lučko, najstariji u Hrvatskoj, a trenutno je jedan od najopterećenijih s obzirom na to da ondje prolaze i svi oni koje putovanje nastavljaju Ličkom magistralom i Starom riječkom. Neće se, stoga, rekonstruirati već će se postojeći zatvoriti i graditi novi kilometar i pol dalje.
Osim naplatne postaje, svjetlo dana trebali bi ugledati i prilazni put, ograda za zaštitu od buke te sigurno kamionsko parkiralište. Rekonstruirati bi se trebao i čvor Jastrebarsko.
Planirana dogradnja trećeg traka u svrhu je povećanja protočnosti prometa i smanjenja zagušenja, posebice u turističkoj sezoni, kao i smanjenja negativnog utjecaja najstarijih dionica (izgradnja zidova za zaštitu od buke, odvodnja, povećanje sigurnosti prometa) te pružanja bolje usluge korisnicima. Gradnja trećeg traka bit će u dvije faze, prva se odnosi na dio Zagreb – Karlovac, a druga na Karlovac – Bosiljevo 2. U gradnju će biti uključena i sva nova čvorišta predviđena prostornim planom. U tijeku je raspisivanje natječaja za izradu projektne dokumentacije za prvu fazu – potvrdila nam je glasnogovornica HAC-a Kata Kuprešak, precizirajući da će se natječaj za projektiranje dionice raspisati za desetak dana.
Početak radova planiran je 2026. godine, vrijednost investicije za prvu fazu, Zagreb – Karlovac, procjenjuje se na 1,3 milijarde kuna, odnosno 173 milijuna eura, a za drugu fazu, Karlovac – Bosiljevo 2, bit će poznata tek nakon izrade idejnog rješenja. Velika većina troška, 85 posto, financirala bi se novcem iz fondova EU, piše Jutarnji list.