1,3 MILIJARDE KUNA

Na autocesti Rijeka – Zagreb uskoro novosti? Kreće projekt izgradnje trećeg kraka na ‘užem’ dijelu autoceste!

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Čvor Karlovac je, uz Lučko, najstariji u Hrvatskoj, a trenutno je jedan od najopterećenijih s obzirom na to da ondje prolaze i svi oni koje putovanje nastavljaju Ličkom magistralom i Starom riječkom

Uskoro bi trebala krenuti realizacija projekta trećeg traka autoceste A1 od Zagreba do Karlovca. Najavljen je na lokalnoj razini, u Skupštini Karlovačke županije, a od glasnogovornice Hrvatskih autocesta Kate Kuprešak Jutarnji list dobio je i službenu potvrdu da će se za desetak dana učiniti prvi konkretni korak – HAC će raspisati natječaj za projektiranje prometnice. Nakon što se sagradi dionica od Zagreba do Karlovca, gradit će se i treći trak dionice – od Karlovca do Bosiljeva.

Martina Furdek Hajdin, Karlovačka županica rekla je da je uvelike za to zaslužan županijski vijećnik Dragutin Belavić (HSLS) jer su njegova dugogodišnja inicijativa i uzastopna pitanja inicirala sastanke s Upravom Hrvatskih autocesta. Na posljednjem im je, piše Jutarnji, rečeno da počinje projektiranje trećeg traka i da se zatim planira produžetak do čvora Bosiljevo 2, raskrižja puteva prema jugu Hrvatske te prema Rijeci i Istri. Razmotrit će se, pišu, gradnja novih izlaza s autoceste. Projekt bi trebao obuhvatiti rekonstrukciju dvaju najvažnijih čvorova na dionici Lučko i Karlovac te gradnju izlaza Lišnica čime bi izlaz na autocestu dobila Duga Resa.

Karlovačka županica je najavila gradnju i manjeg čvora Stative te pozvala županijske vijećnike da “aktivno sudjeluju u javnoj raspravi te da se razrade idejna rješenja i za druge izlaze s autoceste”. Čvorom Stative Karlovac bi imao dva izlaza s autoceste, zapadni i istočni.

Čvor Karlovac je, uz Lučko, najstariji u Hrvatskoj, a trenutno je jedan od najopterećenijih s obzirom na to da ondje prolaze i svi oni koje putovanje nastavljaju Ličkom magistralom i Starom riječkom. Neće se, stoga, rekonstruirati već će se postojeći zatvoriti i graditi novi kilometar i pol dalje.

Osim naplatne postaje, svjetlo dana trebali bi ugledati i prilazni put, ograda za zaštitu od buke te sigurno kamionsko parkiralište. Rekonstruirati bi se trebao i čvor Jastrebarsko.

Planirana dogradnja trećeg traka u svrhu je povećanja protočnosti prometa i smanjenja zagušenja, posebice u turističkoj sezoni, kao i smanjenja negativnog utjecaja najstarijih dionica (izgradnja zidova za zaštitu od buke, odvodnja, povećanje sigurnosti prometa) te pružanja bolje usluge korisnicima. Gradnja trećeg traka bit će u dvije faze, prva se odnosi na dio Zagreb – Karlovac, a druga na Karlovac – Bosiljevo 2. U gradnju će biti uključena i sva nova čvorišta predviđena prostornim planom. U tijeku je raspisivanje natječaja za izradu projektne dokumentacije za prvu fazu – potvrdila nam je glasnogovornica HAC-a Kata Kuprešak, precizirajući da će se natječaj za projektiranje dionice raspisati za desetak dana.

Početak radova planiran je 2026. godine, vrijednost investicije za prvu fazu, Zagreb – Karlovac, procjenjuje se na 1,3 milijarde kuna, odnosno 173 milijuna eura, a za drugu fazu, Karlovac – Bosiljevo 2, bit će poznata tek nakon izrade idejnog rješenja. Velika većina troška, 85 posto, financirala bi se novcem iz fondova EU, piše Jutarnji list.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari