U razgovoru za podcast Offline, Dejan Nemčić, profesor geografije i dobitnik svjetske nagrade za najboljeg učitelja, progovorio je o pristupu koji ga je izdvojio iz učionica tradicionalnog tipa. Naglašava kako njegovo predavanje ne može početi bez jednostavnog pitanja: Kako ste? Za njega, sat ne započinje gradivom već brigom o učenicima – njihovom raspoloženju, zdravlju i problemima.
Takav način rada temelji se na stvaranju povjerenja, koje smatra ključem uspjeha. Učenici mu se otvaraju, razgovaraju o životu, pitaju ga za savjet i žele kontakt bez straha da će se svaka riječ mjeriti ocjenom. Iako se često ponavlja da su nove generacije izgubljene, Nemčić tvrdi suprotno – mladi samo trebaju nekoga tko će ih saslušati u moru informacija i pritisaka.
Njegova učionica ne prestaje živjeti nakon školskog zvona. Organizira takozvane nulte satove otvorenih razgovora, gdje učenici mogu iznijeti što ih muči, ali i njemu pomoći sagledati probleme iz njihove perspektive. Kaže da nema tog poslovnog sastanka koji neće prekinuti ako učenik treba njegovu pomoć. Otići kući i ostaviti dijete s neodgovorenim pitanjem smatra svojim najvećim porazom.
Poznat je i po programu Inspirativne srijede. Svakog tjedna u učionicu dolaze poznate osobe – glumci, sportaši, znanstvenici – i pričaju o putu do uspjeha, borbama i padovima. Učenici u slobodno vrijeme dolaze slušati predavanja, često umorni, ali puni interesa. Ne znaju unaprijed tko će im biti gost, pa atmosfera uvijek ostaje iskrena i znatiželjna.
Nemčić se trudi spojiti geografiju sa stvarnim svijetom. Umjesto da o krčenju amazonske prašume čitaju u knjizi, učenici se putem videoveze spajaju s ljudima na terenu, gledaju šumu koja nestaje i razgovaraju s ljudima koji tamo žive. Tako ista učionica postaje most prema Tokiju, Bosporu, Amazoniji—mjestima koja se pamte čitav život.
Najvažnija poruka koju upućuje roditeljima i kolegama jest da djeca trebaju podršku i zagrljaj, a ne strah od ocjena. Učenik koji čuje da netko vjeruje u njega može pomaknuti granice vlastitih mogućnosti, piše Net.hr
Njegov primjer pokazuje da obrazovanje nije samo prijenos gradiva, već odnos pun povjerenja i odgovornosti. A kada učitelj stavi dijete u središte, škola postaje mjesto gdje mladi zaista žele biti.







