FORMULA USPJEHA

Najbolji učitelj na svijetu otkrio svoju tajnu: ‘Meni gradivo ne može biti važnije od toga’

U razgovoru za podcast Offline, Dejan Nemčić, profesor geografije i dobitnik svjetske nagrade za najboljeg učitelja, progovorio je o pristupu koji ga je izdvojio iz učionica tradicionalnog tipa. Naglašava kako njegovo predavanje ne može početi bez jednostavnog pitanja: Kako ste? Za njega, sat ne započinje gradivom već brigom o učenicima – njihovom raspoloženju, zdravlju i problemima.

Takav način rada temelji se na stvaranju povjerenja, koje smatra ključem uspjeha. Učenici mu se otvaraju, razgovaraju o životu, pitaju ga za savjet i žele kontakt bez straha da će se svaka riječ mjeriti ocjenom. Iako se često ponavlja da su nove generacije izgubljene, Nemčić tvrdi suprotno – mladi samo trebaju nekoga tko će ih saslušati u moru informacija i pritisaka.

Njegova učionica ne prestaje živjeti nakon školskog zvona. Organizira takozvane nulte satove otvorenih razgovora, gdje učenici mogu iznijeti što ih muči, ali i njemu pomoći sagledati probleme iz njihove perspektive. Kaže da nema tog poslovnog sastanka koji neće prekinuti ako učenik treba njegovu pomoć. Otići kući i ostaviti dijete s neodgovorenim pitanjem smatra svojim najvećim porazom.

Poznat je i po programu Inspirativne srijede. Svakog tjedna u učionicu dolaze poznate osobe – glumci, sportaši, znanstvenici – i pričaju o putu do uspjeha, borbama i padovima. Učenici u slobodno vrijeme dolaze slušati predavanja, često umorni, ali puni interesa. Ne znaju unaprijed tko će im biti gost, pa atmosfera uvijek ostaje iskrena i znatiželjna.

Nemčić se trudi spojiti geografiju sa stvarnim svijetom. Umjesto da o krčenju amazonske prašume čitaju u knjizi, učenici se putem videoveze spajaju s ljudima na terenu, gledaju šumu koja nestaje i razgovaraju s ljudima koji tamo žive. Tako ista učionica postaje most prema Tokiju, Bosporu, Amazoniji—mjestima koja se pamte čitav život.

Najvažnija poruka koju upućuje roditeljima i kolegama jest da djeca trebaju podršku i zagrljaj, a ne strah od ocjena. Učenik koji čuje da netko vjeruje u njega može pomaknuti granice vlastitih mogućnosti, piše Net.hr

Njegov primjer pokazuje da obrazovanje nije samo prijenos gradiva, već odnos pun povjerenja i odgovornosti. A kada učitelj stavi dijete u središte, škola postaje mjesto gdje mladi zaista žele biti.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari