HOROR PRIČA

Neven Šantić: Pažnja avio putnici; Pročitajte kako eSky obmanjuje i ucjenjuje svoje klijente

Ilustracija

Priča koja slijedi horor je ne samo za svakog putnika u avioprijevozu nego i svakog klijenta nekog (nepouzdanog) online servisa.

Piše: Neven Šantić

Ispričao mi je poznanik (priloživši i svu prepisku ako netko bude posumnjao u autentičnost) kojemu se nešto slično nikada prije u životu nije dogodilo.

Dakle, N.N. (tako ćemo ga zvati u nastavku teksta) trebao je zajedno s kompanjonom otputovati u Rim na važan poslovni sastanak. Pravovremeno je preko eSky.hr, online agencije odnosno rezervacijskog kanala sa sjedištem u Poljskoj, rezervirao i kupio karte za let talijanskog zračnog prijevoznika, usput obavio i online čekiranje da ne gubi vrijeme na aerodromu.

Sastanak je otkazan, kreće prepiska s eSky

No, pet dana prije planiranog i plaćenog leta sastanak je otkazan.
Trebalo je stornirati karte odnosno promijeniti datum leta.

Telefonski kontakt nije bio moguć ali je funkcionirao online. Sve je izgledalo idilično kada je N.N. dobio obavijest da može birati povrat novca, uz plaćanje naknade što bi kako je izračunao značilo gubitak više od 80 posto plaćenih karata, ili promjenu datuma leta. Odlučio se za opciju promjene datuma leta, i to za rujan, dajući agenciji dva termina koja bi mu odgovarala. I tada počinje njegova kalvarija.

Nakon što je nekoliko puta primio poruku kojim mu eSky zahvaljuje na zahtjevu (za promjenu ternima) koji je poslao, zavladao je 24-satni muk. A onda je ujutro sljedećeg dana počelo nešto što možemo nazvati igrom gluhih telefona.

“Imajte na umu da su zatraženi datumi leta koje treba promijeniti potpuno isti kao na vašoj orginalnoj karti. Kako biste provjerili mogućnost i cijenu promjene, molimo Vas da dostavite podatke o novom letu koji Vas interesira. Podatke je potrebno poslati kao odgovor na ovaj e-mail najkasnije 24 sata prije planiranog polaska. Zahvaljujući tome, moći ćemo izvršiti željene promjene u rezervaciji”, glasi poruka s potpisom zaposlene u eSky Customer Serviceu.

I onda još nekoliko sličnih poruka, nakon što je N.N. po tko zna koji put napisao koji ga termini zanimaju, imajući na umu da je njegova rođakinja, koja je vještija s online poslovanjem, provjerila na stranicama istog tog eSkyja i utvrdila da karata za oba ponuđena termina ima (sic!) i da je čak cijena manja nego što je on karte platio početkom lipnja (screenshot kao dokaz u prilogu)!

Dva dana prepiske i desetine poruka

No, umjesto da stvar bude gotova, dobiva sljedeći dan poruku: “nakon provjere kod avioprijevoznika rečeno nam je da ako ne promijenite datum polaska, ne možete izvršiti promjenu za već kupljenu kartu”! I još nekoliko sličnih poruka kao odgovora na N.N.-ovo objašnjavanje zašto je morao odgoditi let i da je sve traženo odavno dostavio eSky-ju.

Onda najednom stiže poruka “da avio kompanija nema slobodnih mjesta”, pa iza toga još nekoliko nebuloznih poruka koje valjda automatski ponavljaju rečenice o promjeni karata i komunikaciji s aviokompanijom. N.N. dolazi na rub živaca, udara u zid koji ne može probiti.

I konačno, nakon duga dva dana prepiske s eSky i desetina poruka oko zahtjeva za promjenu datuma leta i agencijinih nebuloznih automatskih odgovora da nema slobodnih termina, stiže e-mail: “Izvršili smo dodatne provjere sa zračnim prijevoznikom i možemo vam ponuditi sljedeće letove za promjenu vašeg orginalnog putovanja. Ukupna naplata za promjenu oba leta trenutno iznosi 132,60 eura za oba putnika”.

Priča ima i epilog

Tu su se našem N.N. spustile rolete. Poslao im je mail pun žuči i nezadovoljstva, odlučivši da će žrtvovati novac za već plaćene karte, ali da s eSky više ne želi imati nikakvog posla a ne da im još nadoplati 132,60 eura za karte, ponovimo, jeftinije od onih koje je već kupio.

Priča ima i epilog. N.N. dobio je ne samo potvrdu o čekiranju za “povratni let” iz Rima, kojeg je inače online bio uplatio a nije iz spomenutih razloga konzumirao te, a to je kruna svega, zahtjev e-Sky za anketu o “razgovoru s konzultantom agencije” uz napomenu “da li je znao da će njegovo mišljenje pomoći u poboljšanju metode poslovanja”! Da nije tragično, bilo bi smiješno.

Nije prvi pout da je eSky prokazan kao nepouzdan online servis. Na internetu ima dovoljno dokaza o tome. Ali, čovjek očito mora nešto naučiti teorijom vlastite kože. N.N. je prošao veliku školu.

Možda se to što radi eSky pravnim terminom ne može nazvati krađa ili prevara, iako je plaćeno za uslugu koja nije izvršena, ali da je riječ o obmani i ucjenjivanju kupaca to je sigurno.

N.N. nije jedini koji se pita može li se ovakvim internet piratima stati na kraj. Može li?

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari