NOVI BOJKOT

Organizator bojkota: Artikli koji nikad nisu bili sniženi 50%, sad su sniženi 50%

Savjetnik potrošačke platforme Halo, inspektore Josip Kelemen poručio je tijekom gostovanja na HTV-u da su potrošači zainteresirani za novi bojkot.

Podsjetimo, platforma Halo, inspektore pozvala je građane da danas započnu jednotjedni bojkot trgovačkih lanaca, Lidla, Eurospina i dm-a te triju proizvoda, Coca-Cole i drugih gaziranih pića, vode u bocama te deterdženata za posuđe. Za sutra je predviđeni kompletni bojkot te su građani pozvani da uopće ne troše, i to ne samo u trgovinama. 

Naglasio je kako u Hrvatskoj dosad nije zabilježen ovako snažan bojkot – tri proizvoda i tri trgovačka lanca na tjedan dana – pa je teško predvidjeti kako će on završiti i što će se dogoditi. “No, u svakom slučaju, potrošači su zainteresirani, a mi smo optimisti”, napomenuo je. 

“Mi nismo politički orijentirani”

Upozorio je kako određene skupine žele unijeti nemir i nered među ljude koji predvode bojkot, ali i među potrošače zbunjivanjem i slanjem lažnih informacija, pa čak i krivotvorenjem dokumenata. “Cilj je sabotaža cijelog ovog našeg bojkota”, istaknuo je. Dodao je da on i njegovi suradnici ne pripadaju nijednoj političkoj opciji. 

“Mi smo potrošači jer, u konačnici, i političari su potrošači, samo što do sada nisu reagirali oni koji su trebali reagirati. I to je razlika što nas čini drugačijima u odnosu na sve druge. Mi nismo politički orijentirani. Politika nas pokušava podržati ili sabotirati, ali mi ne možemo reći da ovo nije političko pitanje u konačnici. Je, ali želimo se maknuti i držati se što dalje od politike”, rekao je. 

Priznao je kako nije očekivao da će ih ministar gospodarstva podržati. “Malo je to čudno. Mislim da nigdje nitko u Europskoj uniji, a niti vani u svijetu, ne podržava bojkot protiv sebe”, naveo je. Naglasio je kako žele pokazati da potrošači imaju snagu.

“S druge strane, želimo poslati još snažniju poruku da se konačno počne uređivati hrvatsko tržište i da se pokrenu mehanizmi nadzora”, objasnio je. 

“Mi svakom kupovinom nekoga plaćamo”

“Kada obustavimo plaćanja samo na jedan dan, tada ćemo smanjiti i prihode banaka, koje uzimaju naknade za svaku naplatu. Kad god provučemo karticu, mi banci dajemo određeni postotak. Kada provučemo karticu, u tom trenutku potičemo na trošenje i tako generiramo dodatne prihode nekome, ne samo trgovcu, nego i teleoperateru koji u tom slučaju poslužuje taj aparat”, poručio je. 

“Pojednostavljeno gledano – mi svakom kupovinom nekoga plaćamo. Hajdemo pokazati da taj dan ne želimo platiti nikoga”, nastavio je. Kazao je da banke najavljuju poskupljenja svojih naknada. 

“Obrazloženje im je zbog ulaznih troškova, a mi ih samo pitamo: koji su to ulazni troškovi banaka zbog kojih oni dižu opet naknade?” poručio je. Na pitanje kako je moguće bojkotirati banke i teleoperatere, odgovorio je kako možemo “obustaviti kupnju na jedan dan i tako poslati snažan signal da možemo kontrolirati i taj tijek novca”.

Tvrdi da su novim bojkotom dali mogućnost izbora. 

“Zašto tri trgovačka lanca? Zato što imate izbor. Na određenom mjestu, u određenom prostoru, možda ljudi zaista nemaju izbor i ne mogu ići u neku drugu trgovinu. Ne želimo nekog ostaviti bez mogućnosti obavljanja kupovine. Zato smo rekli da potrošači imaju izbor jer, nažalost, danas ljudi žive na način da žive od akcije do akcije”, rekao je. 

“Netko uvijek mora biti prvi”

Istaknuo je da su krenule akcije i popusti koji dosad nisu bili viđeni. “Uočili smo da se spuštaju cijene proizvoda koji su do sada bili možda na akcijama 5, 6 posto. Sada, vidimo artikle koji nikad nisu bili na 50%, da su sniženi 50%, a neki artikli, navodno i trajno za 30 ili 20%. Zašto to dosad nisu napravili?” upitao je. 

Ponovno je govorio o tome zašto su Lidl, Eurospin i dm prvi na udaru. “Lidl je u žiži interesa zato što uspoređujemo Lidl Hrvatska, Lidl Italija i onda vidimo da su naše cijene apsolutno neprihvatljive za nas kao potrošače jer su drastično više, nekad čak i duplo više, nego recimo u Sloveniji ili u Italiji. Nažalost, netko uvijek mora biti prvi. Zato je Lidl”, naveo je. 

Što se tiče Eurospina, podsjeća da je taj trgovački lanac najavljivao da će košarica kod njih biti povoljna.

“Prevarili su nas jer su rekli: ‘Dođite kod nas, na godišnjoj razini ćemo ostvariti toliku uštedu i manje ćete plaćati ako dođete kod nas’. Lagali su nam, u Italiji i u Sloveniji Eurospin je jeftiniji sa svojim istim proizvodima nego u Hrvatskoj”, upozorio je. 

“Što se tiče dm-a, također u zadnje vrijeme vrlo intenzivno uspoređujemo cijene dm-a u Njemačkoj, dm-a u Sloveniji, dm-a u Italiji i vidimo da su naše cijene ne 10%, ne 20%, nego negdje i po 190, 200% više na hrvatskom tržištu. Isti proizvod koji se generira u tom lancu je kod nas najskuplji”, zaključio je, prenosi Index.

Preporučeno
video dana
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari