OLAKŠAVANJE KOMUNIKACIJE

Sprema se velika novost u sustavu e-građani: ‘Nije obvezna za sve, ali neki će ju morati koristiti’

Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

Nova nadogradnja mogla bi zamijeniti preporučenu poštu kada su u pitanju obavijesti o sudskim postupcima, a i građanima bi se mogli izravno slati i dokumenti

Sustav e-građanin koji je prilično olakšao život jer se za niz potvrda više nije moralo odlaziti u matični ured, čini se, preuzima i još jedan od rijetkih preostalih relikata birokracije 20 stoljela.

Kako doznaje Jutarnji, u novoj nadogradnji sustava, e-građanin će dobiti i i pravno valjani poštanski pretinac za svakog građanina i svaku tvrtku u Hrvatskoj, a što je možda još važnije – imat će i “digitalnu povratnicu” pa će slanje obavijesti preko e-građanina vrijediti i kao primanje preporučene pošte.

U praksi, to znači da manje problema zbog situacija kada osoba ne primi obavijest da se protiv nje vodi postupak jer je uručenje pokušano u vrijeme kad ta osoba nije bila fizički na svojoj adresi.

U zdravstvu više ne bi bilo potrebe za situacijom u kojoj se nalazi, primjerice o raku, ne mogu dostaviti odmah i izravno građaninu. To također znači i da se sva službena državna rješenja, dozvole, sudske presude i slični dokumenti ubuduće mogu također slati odmah i izravno građanima na njihov Korisnički pretinac u sustavu e-Građani.

Obvezno samo za tvrtke

Jednako tako, lakše će se spriječiti lažni, takozvani phishing mailovi s pozivima na plaćanja ili ispunjenje nekih zakonskih obveza od prevaranata koji se predstavljaju kao Porezna, HGK i slično.

Ivana Vukov, posebna savjetnica premijera i voditeljica tima, koji je izradio novi Korisnički pretinac, kaže da se ova nova funkcionalnost razvija godinu dana, prije svega jer treba posložiti zakonski okvir

“Novi Korisnički pretinac testirali su naši suradnici u državnoj upravi, a onda i tim UX/UI stručnjaka na statističkom uzorku od sto građana pri čemu smo sve sugestije za ispravke, ispravili i veselimo se što ćemo ga uskoro pustiti u produkciju”, kaže Vukov.

Ne precizira kad bi to moglo biti, ali naglašava da je riječ o novoj mogućnosti koja nije zamišljena da bude obvezna za građane.

“Novi korisnički pretinac biti će dostupan svim građanima koji ga žele koristiti, a obvezu korištenja nećemo uvoditi”, kaže Vukov, ali ističe da se razmatra da bude obvezan za tvrtke, prenosi Net.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari