NOVI PREDMET

Stiže alternativa vjeronauku! No što će učenici usvajati u sklopu ‘Kritičkog mišljenja’?

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Predmet će biti ponuđen svim učenicima od 1. do 8. razreda osnovne škole koji ne pohađaju konfesionalni vjeronauk

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs je na prijedlog Ekspertne radne skupine za provedbu kurikularne reforme, u petak objavio javni natječaj za izbor kandidata za članove radne skupine za izradu nacrta prijedloga kurikuluma nastavnog predmeta “Kritičko mišljenje”, piše Slobodna Dalmacija.

Naziv “Kritičko mišljenje” je radni i odnosi se na predmet koji će, također kao izborni te kao alternativa vjeronauku, biti ponuđen svim učenicima od 1. do 8. razreda osnovne škole koji ne pohađaju konfesionalni vjeronauk.

Kako je ranije najavljeno iz Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO), taj bi novi izborni predmet u osnovne škole mogao biti uveden najranije 2023./2024. godine.

Iako će njegove programske smjernice i ishode odrediti buduća radna skupina, iz teksta natječaja jasno je kako će poticanje razvoja kritičkog mišljenja u vezi svega što ih okružuje biti u središtu novog predmeta. Istaknuto je kako će kritičko mišljenje pokrivati gotovo sva područja o kojima uopće možemo misliti, a tri najčešća su upoznavanje i promišljanje o novim/nepoznatim pojmovima, etičko-vrijednosno područje te društveno-socijalno područje.

Što sve trebaju usvojiti učenici?

Učenici u ovom predmetu trebaju usvojiti upravljanje vještinom za izgradnju vlastitog mišljenja, odabir valjanih argumenata u raspravama u nastavi i u svakodnevnom životu, prihvaćanje argumenata sudionika kako bi se zajednički došlo do kvalitetnog rješenja bez potrebe za dominacijom vlastitog mišljenja, razvoj jezičnih kompetencija, vještina kritičkog zaključivanja, izgradnja samopouzdanja i samopoimanja sebe kao autonomnog samomislećeg bića, a djeca bi trebala naučiti i kako koristiti one vještine kojima će lakše rješavati kompleksne probleme, analizirati i vrednovati tuđa mišljenja, biti kreativniji, originalniji, prilagodljiviji situaciji, fleksibilniji, tolerantniji na stres.

Zasad se ne zna konkretan sadržaj predmeta, a dosad se spominjalo kako je zamišljeno da će učenici, primjerice, putem radionica učiti o općeljudskim vrijednostima poput prijateljstva i hrabrosti, a u predmetu bi se, uz brojne druge, trebala naći i tematika zaštite okoliša.

Slobodna Dalmacija piše da bi u radnu skupinu koja će raditi kurikulum nastavnog predmeta “Kritičko mišljenje” putem javnog natječaja trebalo biti izabrano deset članova, i to po dva stručnjaka iz razredne nastave, predmetne nastave te stručnih suradnika u osnovnim školama, potom dva stručnjaka za odgoj i obrazovanje iz srednjoškolskog sustava te dva iz akademske zajednice iz područja društvenih ili humanističkih znanosti.

Kandidati, uz ostalo, moraju imati završen sveučilišni diplomski studij, najmanje petogodišnje iskustvo u radu u odgoju i obrazovanju, biti u aktivnom radnom odnosu, imati razvijene digitalne kompetencije, poznavati barem jedan strani jezik, biti upoznati s metodikom nastavnog predmeta, a moraju priložiti i uvjerenje nadležnog suda da se protiv njih ne vodi kazneni postupak. Istaknimo da će, osim desetero izabranih javnim natječajem, među članovima radne skupine biti imenovana i još dva predstavnika Agencije za odgoj i obrazovanje te jedan iz Ekspertne radne skupine.

Natječaj traje do 15. listopada, a kandidati će o rezultatima biti obaviješteni najkasnije u roku od petnaest dana od isteka roka za prijavu, prenose RTL Vijesti.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari