MOŽE LI NAS SPASITI?

VideoSve oči uprte u riječku rafineriju: Modernizirano je 60 posto, no spas od energetske krize čekat ćemo do 2024. godine

Modernizacija je počela prije dvije godine, i predstavlja INA-in najveći i najskuplji industrijski projekt u Hrvatskoj

Konstrukcija visoka kao zagrebačka katedrala najvažniji je dio modernizacije riječke rafinerije. U postrojenju s dvije komore teške 660 tona obrađivat će se teški ostaci, izvještava Maja Brkljača za RTL.

“Iz teškog lož ulja ćemo moći dobiti dizel, trenutno veliki udio u našoj proizvodnji je lož ulje, znači oko 20 posto, većina tog lož ulja će se sada moći pretvoriti u dizel kojeg zapravo fali na tržištu, a lož ulja ima previše”, rekao je operativni direktor Rafinerija i marketinga INA-e, Goran Pleše.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Mega module bilo bi nemoguće složiti bez 1600 tona teške dizalice čije je dijelove dovezlo sto šlepera, a montirana je tri tjedna. Bez ovih radova nema budućnosti rafinerije.

“Ovom modernizacijom ona će biti u mogućnosti proizvoditi onoliko koliko zapravo može u svom najvećem kapacitetu. I ostati na životu minimalno 20 godina, a nadajmo se da će potrebe biti i duže”, kazala je Vedrana Janjić, direktorica projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka.

Projektom će se povećati kapacitet prerade, posebno udio dizela u ukupnoj proizvodnji.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

“Trenutno što se tiče benzina mi možemo našom proizvodnjom opskrbiti cjelokupno hrvatsko tržište, s dizelom smo na 50 posto. Nakon projekta, to će se dignuti na 75–80 posto”, kazao je Pleše.

Na pet punktova rado 650 radnika. Uz novitete, rekonstruirat će se postojeća postrojenja i sve povezati cijevima i mostovima. Dužina položenih kablova udaljenosti je od Karlovca do Zagreba. Pokretnim trakama koks će do nove luke.

“Znači ono što je za projekt najvažnije je što će dati više bijelih proizvoda, visokokvalitetnih proizvoda posebice dizela. Međutim, nus produkt tog projekta svakako je koks, naftni koks. On će se u samom postrojenju proizvoditi kao nus produkt i zatvorenim transportnim sustavom će doći zapravo iz postrojenja ovdje do silosa i iz silosa će se transportirati u luku i onda odvoziti brodovima”, rekla je Janjić.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Gotovo je 60 posto radova, sve će biti završeno u 2024. godine. I to se čini daleko s obzirom na neizvjesnost i stanje na svjetskom tržištu, izvještava Maja Brkljača za RTL.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari
Povezani sadržaj
Views Views