U Hrvatskoj broj turista veći za 6 posto u odnosu na lani: Evo najpopularnijih destinacija!

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Zabilježeno je 6,88 milijuna turističkih dolazaka te 26,26 milijuna noćenja

Tijekom prvog polugodišta 2019. godine bilježimo pozitivan rezultat turističkog prometa, u usporedbi s istim razdobljem lani.

Zabilježeno je 6,88 milijuna turističkih dolazaka te 26,26 milijuna noćenja.

”To je vidljiv rast turističkog prometa od 6 posto i noćenja od 3 posto”, rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Na dan 30. lipnja Hrvatska je raspolagala s 1,18 milijuna kreveta u komercijalnim smještajnim kapacitetima. U odnosu na isti dan lani riječ je o rastu volumena smještajne ponude od 4.02 posto (otprilike 47.000 novih kreveta).

Najveći rast bilježi obiteljski smještaj, a potom objekti ”druge vrste – skupina kampovi” koji su po prirodi usluge srodni obiteljskom smještaju – apartmani, sobe, kuće za odmor – u vlasništvu pravnih, a ne fizičkih osoba.

Zanimljivo je kako je Hrvatska u samo tri godine tj. u razdoblju od 2016. do 2019. tržištu ponudila gotovo 165.000 novih komercijalnih turističkih kreveta (+16,2 posto). Pretežitim dijelom, rast se odnosi na objekte koji spadaju u kategoriju ”obiteljski smještaj” (+127.609 kreveta) te druge vrste skupine kampovi (+26.450 kreveta).

Dubrovnik, Rovinj i Zagreb vodeće su destinacije u dosadašnjem dijelu sezone prema ukupnom prometu mjerenom noćenjima. Dubrovnik, Zagreb i Poreč zabilježili su najviše hotelskih noćenja. Dubrovnik je vodeća destinacija obiteljskog smještaja, ispred Splita i Zagreba. Kad je riječ o kampingu, vodeći je Rovinj, ispred Tara i Funtane.

Osobito dobar rezultat ostvaren je na dalekim tržištima ( top 3 čine SAD, Južna Koreja i Australija), koja pružaju sve značajniji doprinos ukupnim turističkim ostvarenjima Hrvatske. Daleka tržišta su tijekom prvog polugodišta ukupnom prometu stranih turista doprinijela s udjelom od gotovo 20 posto u dolascima te 10 posto u noćenjima uz stopu rasta veću od nacionalnog prosjeka (+14 posto u dolascima i noćenjima).

Za dobar rezultat najzaslužnija je jemačko tržište, čiji postotak u ukupnom turističkom tržištu Hrvatske iznosi 21 posto, dok su na drugom mjestu u udjelu domaći turisti. Njemačka nam je, dakle, i dalje ključno turističko tržište.

“Na većini ključnih tržišta Europe bilježimo pozitivne trendove, što pokazuje našu stabilnu globalnu turističku poziciju”, naglasio je Staničić.

Ministar Gari Capelli ponovio je brojke dobrih rezultata.

“Ne želimo rast od 15 posto. Želimo sačuvati prostor. Želimo prihode od 15 milijardi godišnje prema strategiji, a mi smo stali na otprilike 12 milijardi”, naglasio je ministar Capelli.

To znači da ne želimo zapravo više turista, već više noćenja, pojasnio je Capelli.

Na pitanje novinara o kontroli pretjerane apartmanizacije i mogućeg primoranog snižavanja cijena, ministar odgovara kako je to problem nedostatka podizanja kvalitete smještaja. Rekao je da Hrvatskoj turističkoj ponudi fali smjštaj od četiri i pet zvjezdica.

“Drugo je tržite. Mi ne možemo utjecati na tržište i kontrolirati ga državnim intervencijama”, dodao je Capelli.

“Oni koji ne mogu uspjeti, neće se više baviti s tim”, rekao je ministar. Dodao je kako će se za širenje kapaciteta brinuti prema zakonu lokalna uprava koja će širenje raditi prema kvaliteti smještajne ponude, odnosno onog sadržaja koji će imati četiri ili pet zvjezdica.

Na pitanje o srpanjskoj rupi, ministar kaže da nije zabilježena srpanjska rupa dosad u srpnju.
Goran Latković

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari