
Hrvatski sabor danas je raspravljao o novom paketu izmjena poreznih zakona, kojim se poduzetnicima donose administrativna rasterećenja, dodatne porezne olakšice te usklađivanje s međunarodnim standardima. Zakonodavni paket podržali su i vladajući i dio oporbenih zastupnika.
Državna tajnica u Ministarstvu financija Tereza Rogić Lugarić istaknula je da se izmjenama, među ostalim, jača fiskalni sustav, povećava pravna sigurnost i pojednostavljuje poslovanje poduzetnika. Posebno je naglasila uvođenje Fiskalizacije 2.0, koja kreće početkom 2026. godine. Novi sustav mijenja način izdavanja računa, dok ostali porezni propisi ostaju nepromijenjeni.
Poduzetnici će, prema najavama, osjetiti konkretno administrativno rasterećenje ukidanjem čak šest obrazaca, što Rogić Lugarić naziva velikim digitalnim iskorakom. Nikola Mažar (HDZ) podsjetio je da su dosadašnje porezne reforme rasteretile građane i poduzetnike za više od 1,5 milijardi eura, dok će nove mjere donijeti dodatnih 72,6 milijuna eura olakšica.
Zakonodavni paket donosi i proširenje mogućnosti priznavanja troškova sponzorstva – po prvi put sponzorstva se priznaju dvostruko: kao rashod poduzetnika i kao umanjenje porezne osnovice. Pritom nema ograničenja ni po broju subjekata ni po iznosu ni po broju puta u godini. Poduzetnici i dalje mogu davati donacije do dva posto, a u određenim slučajevima i više, ako su u skladu s priznatim programima resornih ministarstava.
Neke oporbene stranke izrazile su zabrinutost oko proširenja ovlasti Porezne uprave u digitalnom nadzoru. Rogić Lugarić je odbacila te tvrdnje, naglasivši da se pristup šiframa i lozinkama odnosi isključivo na programska rješenja povezana s fiskalizacijom i da porezni nadzor od 2000. godine funkcionira bez sudskog naloga.
Dodatno, Ante Babić (HDZ) pohvalio je jasnija pravila o postupanju s porezima plaćenima u inozemstvu te način uračunavanja stranog poreza u domaću poreznu osnovicu.
Fiskalizacija 2.0 tako donosi digitalnu modernizaciju i administrativno rasterećenje, s ciljem da hrvatski porezni sustav postane transparentniji i učinkovitiji za poduzetnike.







