NI HRVATSKA NE ZAOSTAJE

Zbog korone svi žele bicikle: Prodaja skočila 250 posto, servis se čeka po mjesec dana!

Foto: Pixabay/RTL

Ljudi ne žele koristiti javni prijevoz zbog pandemije, a u Zagrebu je dodatni poticaj bio i potres

Neviđena jagma za toalet papirom obilježila je početak pandemije COVID-a 19, a sada kada joj se nazire kraj, ili barem prvog vala, gotovo luđačka pomama zavladala je za biciklima. Neki su već proglasili ”renesansu bicikla”. Hoće li se održati, pogotovo s obzirom na stanje prateće infrastrukture, drugo je pitanje i njime se bavimo u idućem tekstu. Dotad na ovome mjestu bilježimo kako je ”uragan kozmičkih vibracija” svijet gotovo preko noći premjestio sa četiri na dva kotača i barem privremeno trasirao put prema dugoročno održivom razvoju u kojemu ”vitezovi pedale” više neće morati kao Don Quijote i Sancho Panza jurišati uvijek iznova na neumoljive vjetrenjače s kolnika.

”Razmišljate o kupnji bicikla? Pripremite se na to da ćete se načekati”, piše New York Times. ‘Bum prodaje: Bicikli su novi toaletni papir”, dodaje Guardian, a na istom je tragu Washington Post: ”Kakve veze imaju bicikli i toaletni papir? U oba slučaja ”nestaju” iz trgovina usred pandemije koronavirusa”. Da ne nižemo dalje strane naslove i sami smo na domaćem terenu primijetili da je došlo do slične pojave, a dojmove smo razmijenili i sa specijaliziranim trgovcima biciklističkim opremom.

”Došlo je do iznimno velike potražnje za biciklima, a time i porasta u prodaji, trenutno vlada i neopisiva gužva i potreba za servisom bicikala na koji se čeka tjednima, a vidimo i nove bicikliste ili barem one koje nisu koristili bicikl godinama”, za RTL.hr kazao je zastupnik Gianta za Hrvatsku Ivan Stipić.

O konkretnim brojkama je, kaže, ”nezahvalno govoriti jer se njima da vrlo lako manipulirati”: ”Ipak, ako govorimo o “postkorona” periodu nakon popuštanja mjera i otvaranja biciklističkih trgovina, dakle od 27. travnja do danas, u usporedbi s istim periodom lani, onda možemo reći da je komadni rast prodaje bicikala veći od 250 posto. Ako uzmemo period od početka godine do današnjeg datuma s istim periodom lani, onda imamo povećanje od svega osam posto u odnosu na prošlu godinu”.

Ljudi su željni kretanja na otvorenom, a traže i alternativu javnom prijevozu

”S obzirom na to da smo gotovo 40 dana bili zatvoreni i da je bila moguća samo webshop prodaja, moglo se očekivati da će kupci koji nisu mogli “realizirati” kupnju u periodu dok su biciklističke trgovine bile zatvorene “nahrliti” po novi bicikl čim su se trgovine otvorile. Vrlo vjerojatno je da je “dugotrajan” boravak u zatvorenom djelovao na ljude i da su se zaželjeli kretanja na otvorenom čemu treba dodati i to da u većim gradovima sve manje ljudi koristi javni prijevoz i odlučuju se za bicikl kao alternativu”, kaže Stipić.

Što se tiče servisa, slično je, dodaje, kao i kod prodaje: ”Osjećamo posljedicu nemogućnosti rada, u trajanju od 40 dana, te je trenutno neopisiva gužva i potreba za servisom bicikala. Naš servis već godinama radi po principu najave/rezervacije termina kako bi svaki bicikl koji zaprimimo na servis vratili korisniku servisiran u roku od 24 sata. Konkretno, da nazovete i želite rezervirati termin za servis, prvi slobodan datum je 24. lipnja – znači tek za nekih pet tjedana”.

Sve je bilo neizvjesno, a onda se odjednom samo zakotrljalo i nastala je ludnica

”Prvi mjeseci ove godine su bili usporeni zbog očigledne blokade i neizvjesnosti kod ljudi zbog COVID-a 19, a onda je u Zagrebu bio i potres da bi se onda početkom travnja preko noći dogodio uragan kozmičkih vibracija i svi su diljem svijeta poludjeli za biciklima”, za RTL.hr kazala je Sanja Biželj-Gligorić, direktorica Ciklo-Centra.

‘’Potražnja je kod nas porasla barem 10 puta, nismo to mogli zadovoljiti, no tko je i mogao biti spreman za ovo. Imali smo zalihe napravljene prema očekivanjima s obzirom na to da nabava radi i par godina unaprijed. Bili smo koncentrirani na prodaju koliko smo mogli odraditi, a nastao je opći kaos – ni servis se nije moglo održavati, mi smo radili smo za one kupljene kod nas i tako ostaje do daljnjeg, čeka se minimalno 14 dana”, kaže.

Upoznata je dobro s nestašicom koja vlada u ostatku svijeta: ”Zalihe nestaju, a bicikala će biti, ali neće biti baš izbora. Ljudi ne žele koristiti javni prijevoz zbog epidemije, a u Zagrebu je dodatni poticaj bio i potres pa i dalje nema u potpunosti javnog prijevoza. Doduše, ni inače sama ne idem automobilom, sada pogotovo, do centra jer postoji i dalje mogućnost da na njega nešto padne i mnogi čine slično”.

U pozadini ‘bicikl-buma’ (ne) skriva se dobar posao 

”Što se tiče onih koji misle da ćemo mi sad ne znam kako zaraditi, nećemo napraviti posao jer smo u mjesec dana prodali zalihu za šest mjeseci, a u međuvremenu smo morali odbijati poslove koje bismo inače paralelno radili. Sada nemamo bicikala, a servis ne donosi dovoljno i bit će teško i do kraja godine”, upozorava Biželj-Gligorić.

Da je pandemija koronavirusa zasigurno dodatno motivirala ljude na kupovinu bicikla kao idealnog sredstva za rekreaciju na otvorenom koje ne krši pravila socijalnog distanciranja, smatra i Rober Logožar, voditelj kanala prodaje Decathlona, koji je za RTL.hr kazao da je i kod njih povećana potražnja na odjelu biciklizma – kako u poslovnicama, tako i u web trgovini, a najviše na odjelu odraslih i dječjih brdskih bicikala te dodatne opreme.

Povećana je, dodaje, također potražnja za rolama i romobilima: ‘’I rezervni dijelovi za bicikle prate povećanu potražnju baš kao i servis. Zbog sigurnosnih razloga servis bicikala nije bio moguć, ali od sljedećeg tjedna usluge tiska i servisa (za bicikle, role i klizaljke) bit će opet dostupne’’.

Na servis se uglavnom čeka i mjesecima

”Zadnjih desetak godina prodaja bicikla bilježi lagani rast, ali ovakva potražnja kakva je trenutno nije zabilježena. Znamo i da ovaj trend nije zahvatio samo Hrvatsku već je globalni. Izgleda da su ljudi shvatili da je bicikl najkvalitetnije rješenje za kretanje po gradu i rekreaciju”, za RTL.hr kazao je Kristijan Keindl, vlasnik Keindl sporta, u kojem u tekućem mjesecu očekuju gotovo duplo veću prodaju nego u istom mjesecu lani.

Napominje i da s pojačanim interesom za biciklima, raste zanimanje i za opremom te dijelovima: ”Veliki broj korisnika izvadio je svoje stare bicikle i sada ih želi popraviti kako bi ih mogli koristiti. Shodno tome porasla je i potražnja za dijelovima kao i za servisom. U ovom trenutku čekanje na servis je dulje od 30 dana”.

U DSG-u porast prodaje od popuštanja mjera bilježe za više od 100 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a vlasnik Dražen Gustović za RTL.hr je kazao da je ”razlog tome što dio konkurenata u branši nije imao bicikala na stanju zbog problema s isporukama uslijed epidemije”.

”Mi smo se pripremili za sezonu te naši dobavljači nisu zatvarali tvornicu nego su i uslijed pandemije radili s manjim kapacitetom i uspjeli isporučivati bicikle. Dio kupaca se odlučilo za kupovinu bicikla jer ne žele koristiti javni prijevoz, a drugi su se odlučili rekreirati jer su ostali doma. Povećanje prodaje se osjeti i u prodaji djelova, a u servisima su nam termini popunjeni mjesec dana unaprijed. Povećanja prodaje bilježile su se prijašnjih godina kada su cijene goriva rapidno rasle, ali nikad u ovakvom razmjeru”.

Biciklista bi bilo i više da postoji infrastruktura

Ljudi su nakon karantene željni kretanja i boravka u prirodi što bicikl pruža na najbolji mogući način, ističe Keindl: ”Također, mislim da se probudila svijest i da sve veći broj ljudi želi i prihvaća zdrav način života, a kao zdrav način života bicikl je neizbježan. Primjećujemo i da se veći broj ljudi odlučio na bicikl kao prijevozno sredstvo kroz grad čime se značajno štedi vrijeme, a i ne morate biti u javnom gradskom prijevozu. Kada bi postojala kvalitetna infrastruktura, sigurno bi na našim ulicama bio i znatno veći broj ljudi koji bi koristili bicikle”.

”U ovom sam poslu već 27 godina i nikada ranije se nešto niti približno slično ovome nije dogodilo”, kaže Biželj-Gligorić i zaključuje: ”Kultura bicikliranja kontinuirano raste, ali ne prati je razvoj biciklističke infrastrukture, ona je loša i nije planski napravljena. Nadam se da će se potreba za boravkom u prirodi kod ljudi zadržati i da će sve ovo potaknuti i gradske uprave da se posvete razvijanju biciklističke infrastrukture’.

Vijesti.hr

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari