Ima li nade da se opet uspostavi brodska linija Rijeka-Dubrovnik?
Prvi brod na liniji Rijeka – Dubrovnik zaplovio je davne 1823. godine. Nakon gotovo dva stoljeća ta je linija ukinuta 2015. Razlog je bio neisplativost. Otada je bilo inicijativa da se ponovno pokrene, a jedna peticija kruži i ovih dana. Saznajte ima li nade da brodovi opet zaplove iz Rijeke prema Dubrovniku i obrnuto.
“Linija je, nažalost, ukinuta. Odlaskom broda Liburnije u rezalište, 2. travnja 2015., meni najtužniji dan što se tiče službe u Jadroliniji. Otišla je u rezalište, jedna povijest je otišla.”, kazala je nekadašnja časnica palube Marica Njegovan.
Više RTL-ova Ida Balen u VIDEOPRILOGU:
Marica se na Liburniju kao kadetkinja ukrcala 1976. Radni vijek provela je na plovidbi između Rijeke i Dubrovnika.
“Nas su nekad učili da je ta linija važna iz strateških razloga, prije svega posada, oni osmatraju liniju kojom plove i automatski dojavljuju nadležnim službama ako se nešto izvanredno dešava”, rekla je Marica.
Posljednja inicijativa da se linija vrati pokrenuta je na internetu, potpisalo ju je nekoliko tisuća ljudi. Iz Jadrolinije odgovaraju – možda.
“Uz jednu pravu marketinšku promidžbu, uz jednu kvalitetnu ponudu kroz kruzing industriju, da bi mogla zaživjeti, mogla bi pozitivno funkcionirati, poslovati i mogla bi biti nekakva novost u turističkoj ponudi”, smatra predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta.
Slažu se i Riječani.
“S obzirom da tu nema više velikih brodova mogli i doć, da”, rekao je Riječanin.
“Puno bi značilo, malo putovanje brodom i gledanje, vidjet malo te ljepote s morske srane”, smatra Ivica Devčić.
Veliku su važnost brodovi Jadrolinije na ovoj ruti imali u vrijeme Domovinskog rada.
Marica pamti i 13. studenog 1991., kada je iz Dubrovnika evakuirano četiri tisuće ljudi.
“Po teškom orkanskom jugu. Mislim da je bilo 298 ranjenih, 20 trudnica, ne znam točan broj nepokretnih. Garaža je bila, broda Slavija je bila jedna velika bolnica. Mislim da je to uvijek jedno svjetlo koje tinja da se ta linija vrati”, prisjetila se Marica.
Poručuje da osim zbog povijesne i turističke vrijednosti, dužobalne linije moraju postojati i zbog domaćih pomoraca, koji inače neće moći odraditi kadeturu u svojoj zemlji. To će na naplatu doći i pomorskim školama. Na državi je da odluči hoće li se odreći i pomorstva, pišu RTL-ove Vijesti.hr.
Ida Balen/RTL/Vijesti.hr