Hrvatsko društvo filmskih kritičara dodijelilo je nagrade Oktavijan autorima najboljih prošlogodišnjih hrvatskih filmova
Dvadeset i jedan hrvatski filmski kritičar i gotovo stotinu i pedeset hrvatskih filmova raspoređenih u osam kategorija najkraći je brojčani opis tradicionalne filmske nagrade Oktavijan koja se dodjeljuje najboljim hrvatskim filmovima i njihovim autorima. Hrvatsko je društvo filmskih kritičara ustanovilo nagradu 1992. godine a ime je dobila po našem proslavljenom filmskom autoru, scenaristu, snimatelju i redatelju Oktavijanu Miletiću, piše zonafilma.com.
Osim nagrada za prošlogodišnju filmsku produkciju HDFK je dodijelilo i nagradu za životno djelo, Zlatnog Oktavijana koji se dodjeljuje za doprinos filmskoj umjetnosti. Ovogodišnji je dobitnik Goran Trbuljak, istaknuti direktor fotografije, dugogodišnji filmski pedagog, a potom i autor animiranih i eksperimentalni filmova. Obrazloženje za nagradu Zlatni Oktavijan pronađite ovdje.
Osim Oktavijana dodijeljene su i strukovne nagrade Vladimir Vuković i Ante Peterlić. Vladimira Vukovića za najboljeg prošlogodišnjeg hrvatskog filmskog kritičara je dobio Nikola Strašek, a najbolji novi kritičar je Ervin Pavleković. Nagrada Ante Peterlić dodjeljuje se za izvrsnost u području filmske publicistike i dodjeljuje se svake dvije godine, a ovogodišnji je dobitnik Hrvoje Turković za knjigu „Tipovi filmskog izlaganja. Prilozi teoriji izlaganja”.
„Trideseta dodjela nagrada Oktavijan otkrila je kako u Hrvatskoj imamo uistinu sjajnih mladih autora i kako se ne trebamo bojati za našu kinematografiju. Ona je zanimljiva, kvalitetna, raznolika i očigledno vrlo izdržljiva. Ovo posljednje se odnosi ponajprije na uvjete u kojima su nastajali prošlogodišnji filmovi. Ni pandemija, ni posljedice potresa joj nisu oduzeli od kvalitete što se najbolje vidi po prilično dobrim ocjenama koje su moje kolegice i kolege kritičari dodjeljivali.“, izjavio je Hrvoje Pukšec, predsjednik HDFK-a.
POPIS NAGRAĐENIH:
Oktavijan za najbolji dugometražni igrani film:
Zbornica redateljice Sonje Tarokić
Oktavijan za najbolji dugometražni dokumentarni film:
Tvornice radnicima redatelja Srđana Kovačevića
Oktavijan za najbolji kratkometražni i srednjometražni igrani film:
Kazneni udarac redatelja Roka Bičeka
Oktavijan za najbolji kratkometražni i srednjometražni dokumentarni film:
Čekaj me redatelja Damira Markovine
Oktavijan za najbolji animirani film:
The Raft redatelja Marka Meštrovića
Oktavijan za najbolji eksperimentalni film:
Plejade redateljice Mateje Zidarić
Oktavijan za najbolji namjenski film:
Mi. redatelja Jure Pavlovića
Oktavijan za najbolju manjinsku koprodukciju:
Baksuzno bubanje ili bezumni pornić redatelja Radua Judea i koproducentice Ankice Jurić Tilić
Nikola Strašek i Ervin Pavleković najbolji kritičari u 2021.
Nagrada Vladimir Vuković za najboljeg kritičara u 2021. godini dodjeljuje se Nikoli Strašeku za tekstove objavljene u radijskoj emisiji Filmoskop III. programa Hrvatskog radija.
Nikola Strašek po struci je i obrazovanju filmski redatelj, što je vidljivo u odličnom poznavanju redateljskih stilova i postupaka te svjetske kinematografije i povijesti filma.
Kada analizira i predstavlja filmske velikane i njihov opus, čemu se najradije i najčešće usmjerava, Strašek pokazuje bogatu erudiciju. Tako u njegovim stilski izbrušenim tekstovima možemo pronaći obilje filmskih informacija, ali i citate Majakovskog, Krleže i Borgesa.
Ipak, u svojim osvrtima filmu ne pristupa kao suzdržani znalac već kao oduševljen i zanesen gledatelj. Tekstovima često daje osobni pečat i zalazi u polje poetskog i filozofskog te mu je presudni kriterij kod ocjenjivanja djela i autora njihova umješnost propitivanja ljudskosti, stvarnosti i umjetnosti. U svijetu žurbe, glasnoće i površnosti veliča sporost, tišinu i suptilnost umjetnosti te nadahnuto dočarava čaroliju filma.
Diploma Vladimir Vuković za najboljeg novog kritičara u 2021. godini dodjeljuje se Ervinu Pavlekoviću za tekstove objavljene u časopisu Hrvatski filmski ljetopis i na portalu Filmovi.hr.
Ervin Pavleković u protekle je tri godine u različitim medijima objavio povelik broj serioznih filmskih kritika i demonstrirao široko polje interesa. Ono se proteže od hrvatskih kratkih debija i intimističkih dokumentaraca pa do visokoproračunskih holivudskih hitova, azijskih žanrovskih filmova i europskih art drama.
Podjednaku pozornost posvećuje analizi slike i zvuka, dramaturgije i montaže, ideja i žanrovskih obrazaca; nikada samo da bi demonstrirao poznavanje filmske teorije, već uvijek u službi promišljene raščlambe svih aspekata djela. Kritike su mu uvijek vrlo informativne i pune zanimljivih pojedinosti te odaju odličnog poznavatelja filma koji u razložno strukturiranim tekstovima pažljivo uvodi čitatelja u svijet uživanja u filmskoj umjetnosti, piše zonafilma.com.