SEKTOR PROMETA

Hrvatskoj ozbiljno nedostaje radnika u prometu; HŽ traži prometnike, skretničare….

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Manjak kvalificiranih radnika ozbiljno ugrožava sektor prometa, a prošle godine izdano je gotovo 11.5 tisuća radnih i boravišnih dozvola, što predstavlja povećanje od preko 50% u odnosu na prethodnu godinu, izvještava Hrvatska gospodarska komora (HGK), piše HINA a prenosi Index.

Na konferenciji pod nazivom “Tko to tamo vozi? Kako riješiti nedostatak radnika u prometnom sektoru i logistici?”, koju su organizirali HGK i Savez za željeznicu, raspravljalo se o mogućnosti zapošljavanja stranih radnika u prometnom sektoru, njihovoj pripremi za rad u hrvatskim uvjetima, te načinima privlačenja mladih u obrazovne institucije koje obrazuju prometne stručnjake. Također, tema je bila i osiguravanje dovoljno edukatora u obrazovnom sustavu.

Primijećen je značajan manjak vozača kamiona i autobusa u cestovnom prijevozu, ali sada nedostaju radnici u svim segmentima prometa – cestovnom, željezničkom, zračnom, kao i u logistici, posebno oni s posebnim znanjima i vještinama.

Tomislav Ćurković, ravnatelj Škole za cestovni promet, istaknuo je kako broj učenika koji završavaju programe te škole ne zadovoljava potrebe tržišta rada u Zagrebu, unatoč velikom interesu za upis. Iako je moguće povećanje kvota za upis, za to je potrebna suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te Gradskog ureda za obrazovanje sport i mlade, koji moraju osigurati potrebne materijalne i kadrovske uvjete.

Marijan Ćuzić iz HŽ infrastrukture potvrdio je da je manjak radne snage problem i za željeznicu, posebno za pozicije poput prometnika i skretničara. HŽ planira zaposliti oko 350 radnika ove godine i provodi razne inicijative, uključujući prekvalifikacije i stipendije za učenike, kako bi privukao mlade u željeznička zanimanja.

Mia Mirjana Starčević iz tvrtke Arriva Hrvatska naglasila je da u cestovnom prijevozu nedostaje najmanje 1.500 vozača za normalno poslovanje. Smatra da se problem ne može riješiti bez angažiranja stranih radnika, smanjenja dobne granice za vozače autobusa i regulacije cestovnog prometa kroz uvođenje javne usluge.

Konferencija je također istaknula da je Hrvatska, novom revizijom TEN-T mreže, sada uključena u dodatne koridore, čime se otvara prilika za pozicioniranje kao glavni logistički centar za centralnu i jugoistočnu Europu. To, međutim, zahtijeva povećan broj kvalificiranih radnika, pa je hitno potrebno rješavanje problema radne snage u prometnom sektoru.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari