Manifestacijom Udruge Biopčela, „Medni poljubac“, koja promovira ekološku pčelarsku proizvodnju, započeo je s radom Centar autohtonih proizvoda „Primorsko-goranska kašetica“!
„Primorsko-goranska županija nema puno poljoprivrede, ali ono što ima je – vrhunsko!“, ustvrdio je danas u Primorskoj kući prigodom otvaranja Centra autohtonih proizvoda „Primorsko-goranska kašetica“ župan Zlatko Komadina.
Na sada već dobro poznatoj lokaciji Primorske kuće u riječkom Starom gradu, na katu Primorske kuće, manifestacijom Udruge Biopčela, „Medni poljubac“, koja promovira ekološku pčelarsku proizvodnju, započeo je s radom Centar autohtonih proizvoda „Primorsko-goranska kašetica“.
Riječ je o prezentacijsko-izložbenom prostoru u kojem će se organizirati manifestacije, promocije, prezentacije, izložbe, edukacije i radionice a sve s ciljem jačanja prepoznatljivosti materijalne i nematerijalne baštine Primorsko-goranske županije odnosno turističke destinacije Kvarnera.
Centar autohtonih proizvoda nastao je kao zajednički projekt Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije te Centra za poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ.
Župan Zlatko Komadina kazao je kako su ciljevi ovog projekta razvoj i promocija lokalne proizvodnje, posebice u kontekstu unaprjeđenja turizma, na čemu Županija surađuje s Turističkom zajednicom grada Rijeke.
„Kašetica“, u koju je Županija uložila pola milijuna kuna, trebala bi potaknuti stvaranje novih proizvođača i OPG-ova, a novostvoreni brend pod istoimenim nazivom ujediniti proizvode vrhunske kvalitete za zajednički nastup i promociju.
Taj će brend, kazao je Komadina, autohtonim proizvodima povećati prepoznatljivost i uvelike olakšati njihov plasman na tržište, a planirane redovite aktivnosti i eventualno proširenje djelatnosti imat će pozitivan utjecaj na cjelokupno lokalno gospodarstvo.
Branko Vidmar, predsjednik Udruženja pčelarskih udruga PGŽ i član udruge Biopčela, pod čijom je organizacijom nastala današnja prezentacija, predstavio je više od stotinu uzoraka medova županijskih proizvođača, koji su prošli tzv. „senzorsku analizu“. Ova analiza i ocjenjivanje koje Biopčela provodi već niz godina služe nagrađivanju odabranih medova te promociji ekološke pčelarske proizvodnje.
Centar autohtonih proizvoda nalazi se na adresi Krojačka 1, na prvom katu Primorske kuće. Grad Rijeka je u obnovu objekta u autohtonom stilu uložio nešto manje od milijun kuna, dok je projekt Primorske kuće, u čijem se prizemlju nalazi konoba s ponudom autohtonih jela, a od danas i izložbeno-prodajni centar autohtonih proizvoda, osmislila Turistička zajednica grada Rijeke.
Kroz organizirane promocije i degustacije te tjednu manifestaciju „Tržnica Kašetica“ , u Kašetici će se prodavati autohroni proizvodi različitih proizvođača s područja Županije.
Autohtoni proizvodi također će se naći u promotivnim poklon paketima – kašeticama – koje je za potrebe brenda osmislio i izradio arhitekt Ivan Juretić.
U sklopu projekta razvijen je i novi brend Kašetica koji okuplja proizvođače autohtonih proizvoda iz PGŽ te im omogućava zajednički nastup i promociju.
Foto: Riječanin