Donosimo vam nikad objavljene snimke izrade igrice u ranoj fazi, ali i reakcije autora na nevjerojatan uspjeh
Više u VIDEOPRILOGU IZNAD!
Ovih dana sigurno ste već čuli za SCUM – najuspješniju hrvatsku računalnu igricu svih vremena. U zadnjih tjedan dana za 20 dolara kupilo ju je 685 tisuća gejmera, pa je SCUM trenutno najprodavanija igrica na svijetu. Svijet je poludio za igrom u kojoj se zatvorenici na otoku bore za preživljavanje.
“SCUM je survival igra gdje svaka vrsta igrača može naći nešto za sebe. Od laganog istraživanja otoka i upijanja ljepote do, ako ste FPS igrač, uzimanja oružja i puškaranja. Svaki profil gejmera može naći nešto za sebe u SCUM-u”, pojasnio je Josip Barišić, community manager u Gamepiresu. I našlo ih je nevjerojatnih 685 tisuća u samo tjedan dana. To je najveći uspjeh neke hrvatske igre ikad.
“To se dogodi vjerojatno jednom u deset, dvadeset godina. Da nas je toliko korisnika, doslovno su napravili navalu na nas. Imali smo takav napad na servere da su ih i rušili i stavljali van pogona”, kazao je Andrej Levenski, suvlasnik Gamepiresa.
Sad kad je igra vani, i navalile su stotine tisuća zahtjevnih igrača, moraju rješavati gomilu problema. Gamepires je iz igre morao maknuti nacističke tetovaže koje su imali neki likovi. A oni nemaju samo grube karakteristike kao u drugim igrama, nego i pravi pravcati metabolizam.
“Ako ste vi u igri i ako jedete puno slatkoga i ne krećete se dovoljno, postat ćete veliki. Ako ne jedete dovoljno, a puno se krećete, postat ćete mršavi. Ako jedete zdravo i puno vježbate, vaš lik će postati jak”, dalje pojašnjava Josip Barišić.
Na sve se mora paziti ako se želi uspjeti u industriji igara. Njena ukupna vrijednost procjenjuje se na nevjerojatnih 110 milijardi dolara godišnje – više od filmske i glazbene industrije zajedno.
Za SCUM su gejmeri već istresli preko 13 milijuna dolara, ali Gamepires mora čekati na red za svoju zaradu jer platforma STEAM, na kojoj se igra prodaje, prva uzima svojih 30 posto. Zatim se plaća dodatnih 5 posto unajmljenom unreal engineu, pogonu same igre. Pet posto poreza još uzimaju Sjedinjene Države, a uzele bi mnogo više da tim nema svog ameriškog izdavača. Ostalih 60 posto dijele tri tvrtke – američki izdavač, hrvatski Croteam koji pomaže u razvoju i na kraju sami Gamepires.
Donosimo neobjavljene snimke otprije dvije godine, kad smo posjetili tim koji je tek radio buduću hit igru.
Taman su se vratili s mapiranjem otoka Brača kako bi se odmetnici u igri za preživljavanje borili baš na mjestima koja su nam jako poznata.
Likovi neodoljivo podsjećaju na svoje autore jer po njima su i oblikovani. Svaki pokret u igri netko je jednom doista i napravio.
“Kao da imate svoje malo dijete koje odgajate, odgajate i date mu da ide u svijet”, kazao je Tomislav Pongrac, kreativni direktor u Gamepiresu. Dvije godine nakon, to je dijete odraslo, a čak dvostruko mora narasti i Gamepiresov tim, pa zapošljava još ljudi. Ionako je čudo što se tako uspješno bore s timovima od više stotina ljudi.
“Veliki studio… Pa nije čudno da je i po 800 ljudi na njima radilo i po pet godina. Najveći naslovi kao GTA5 – u razvoj je uloženo 280 milijuna dolara. Pet godina su to razvijali i to je uopće teško pojmiti takve brojeve u glavi”, smatra Andrej Levenski, suvlasnik Gamepiresa.
Ali korisnika-igrača to ne zanima. On samo želi da je igra koju je kupio dobra, a SCUM to očito jest – čim po mjestima s hrvatskim nazivima sad virtualno puškara čitav svijet.
Dario Todorović