Vremena kada je bijela tehnika trajala i duže od 20 godina, davno su, čini se, iza nas
Nije rijetkost i u trgovinama čuje da će aparat trajati točno onoliko koliko mu traje jamstvo. A za mobitele to su uglavnom dvije godine, dok je u slučaju štednjaka, hladnjaka, mikrovalnih pećnica i ploča za kuhanje te perilica suđa i rublja riječ uglavnom o pet godina.
Drugim riječima, značilo bi to da je nova generacija uređaja programirana da se nakon isteka jamstva pokvari, a popravak je najčešće neisplativ. Doduše, ako se uređaj pokvari u jamstvenom roku, proizvođač je obvezan osigurati rezervni dio i servisera. No nakon isteka jamstva morate sami naći majstora koji zna svoj posao, a da za to platite po mogućnosti što manje – no to nije lako, piše Slobodna Dalmacija.
Majstori upozoravaju i sami da ih nema puno, ali i da proizvodi gube na kvaliteti. Ipak, ističu da ako ste u mogućnosti svakako radije kupite europski proizvod zbog veće mreže servisa i dostupnijih rezervnih dijelova te pristupačnijih cijena, a ako je uređaj neispravan, trgovac je po zakonu dužan dati novi.
Majstor Željko Salamon preporučuje i da je ako vam kažu da će popravak potrajati nekoliko mjeseci, bolje uzeti novac. Opreza radi, neka vam vrate novac na račun, a tek onda dajte neispravan uređaj.
Valja i dobro čitati etikete i recenzije uređaja jer daleko je Hrvatska od Francuske, koja je da bi zaštitila svoje potrošače, zakonom zabranila programirano kvarenje tehničkih proizvoda.
Vijesti.hr
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL