RIJEKA 2020 – DOMIŠLJATO ILI ŠLAMPAVO? (2): Evo kako je Obersnel obranio “krivo” slovo u sloganu “Port of Divercity”

Jedno slovo uskomešalo je riječku javnost a dobili smo i odgovor zašto se pristupilo toj izmjeni

Najavni letak Noći muzeja nastao u “radionici” projekta Rijeka 2020 EPK a objavljen na njihovom Facebook profilu izazvao je unatrag par tjedana veliku raspravu na toj društvenoj mreži.

Pomutnju je izazvalo – samo jedno slovo! Na letku je u sintagmi “Port of Diversity” (“Luka različitosti”, slogan projekta) u riječi “diversity” slovo “s” zamijenjeno sa slovom “c”, tako da sintagma glasi “Port of divercity”.

Uslijedilo je brdo komentara na Facebook profilu Rijeka 2020! Neki komentatori su odmah digli glas “zbog očigledne pogreške u pisanju engleske riječi “diversity””, što je uznemirilo one koji smatraju da je u projekt ionako “ulupano” previše novaca (“u previše kadrova”), da bi si dozvolili ovako početničke pogreške.

Vijećničko pitanje u tom smislu postavio je i gradski vijećnik Zvonimir Peranić.

“Tko je autor zamjene slova s i c u sloganu Port of divercity EPK na engleskome jeziku i koliko je plaćena navedena autorska ideja”, postavio je Peranić pitanje direktorici TD Rijeka 2020. d.o.o. Emini Višnić a zanimalo ga je i sljedeće:

“U slogan EPK na engleskome jeziku namjerno je uvedena „pogreška“ zamjenom slova s i c: Port of divercity. Tko je autor navedenoga zahvata (marketinške komunikacije)? Ako je tim koji su članovi toga tima? Koliko je plaćena navedena autorska ideja i temeljem kojega ugovora? Od kada je (u kojemu prvom materijalu) i u kojemu sve materijalu uvedena ta namjerna pogreška? Kolike su naklade svih materijala s ovom namjernom pogreškom pojedinačno (rokovnici, kalendari, letci, plakati…)? Kolika je ukupna cijena koštanja izrade (tisak i sl.) i osmišljavanja (autorstvo ideje i sl…) cjelokupnoga materijala s ovom namjernom pogreškom po pojedinim stavkama? Koji je cilj ovoga „zahvata“?”, želio je znati vijećnik Perani.

Odgovorio mu je pisanim putem gradonačelnik Grada Rijeke Vojko Obersnel čiji odgovor prenosimo u cijelosti:

Namjerna igra riječima i slovima (sity/city) u sloganu Rijeke 2020 EPK nastala je u Sektoru za marketing i komunikacije TD Rijeka 2020 na čijem je čelu direktorica Alma Čakmazović. Igra riječima i slovima nije autorsko djelo, nije naručena i nije generirala troškove.

Materijal na kojem je izraz Port of Divercity primijenjen je prvi puta na novogodišnjim promotivnim materijalima Grada Rijeke, odnosno rokovniku i kalendaru za 2019. godinu, tiskanih u nakladi od 300 komada. Materijal je korišten i za letak formata 16×16 cm nastao za potrebe promocije projekta Rijeka 2020 – EPK u muzejima i drugim kulturnim institucijama u Rijeci i Hrvatskoj povodom manifestacije Noć muzeja 2019. Naklada letka je 4.000 primjeraka.

Trošak materijala odnosi se na trošak tiska u iznosu od 3.050,00 kn s PDV-om te 206,00 kn dostave materijala na lokacije izvan Rijeke.

Cilj ove jezične intervencije je privlačenje dodatne pažnje na Rijeku kao urbanu sredinu, simbol za različitost, grad koji mijenja gramatička pravila i poziva da ga se otkriva u njegovom otklonu od predvidljivog i očekivanog.”, stoji u odgovoru gradonačelnika Obersnela.

Tek ćemo vidjeti hoće li ovakav odgovor zadovoljiti sve one, pa i vijećnika Zvonimira Peranića, koji su ostali nezadovoljni ovom “jezičnom intervencijom”.

VIDEO DANA:

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari