POLICIJA UPOZORAVA

75-godišnja Opatijka putem internet kupnje oštećena za 20 000 kuna

Foto: Hrvoje Skočić/Riportal

Policija podsjeća građane kako je vrlo rizično uplaćivati novac putem interneta bez prethodne provjere osoba s kojima se dogovora kupnja, a osobito je rizično dostavljati neprovjerenim subjektima osobne podatke te podatke o bankovnim računima

Opatijska policija provodi kriminalističko istraživanje zbog počinjenja kaznenog djela računalna prijevara na štetu dvoje hrvatskih državljana.

“Riječ je o kaznenom djelu kojim je počinjena materijalna šteta od 20 000 kuna. Naime, oštećena 75-godišnjakinja se jučer javila na objavljeni oglas na jednoj od društvenih mreža gdje je o mogućnosti kupovine komunicirala putem poruka. S nepoznatom osobom dogovorila je povoljnu kupnju predmeta u vrijednosti oko 1500 kuna.

Kada je objavljeni iznos trebalo uplatiti na račun prodavatelja, upućena je od nepoznate osobe da se dostave osobni podaci i broj bankovnog računa, kao i broj bankovne kartice kupca što je ona, zajedno s 44-godišnjakom, i učinila vjerujući u obećanja kako će dobiti potvrdu o kupnji. Budući da očekivanu potvrdu nisu dobili, provjerom u banci utvrdili su da je s njihovog računa proknjižena transakcija u vrijednosti oko 20 000 kuna.”, izvijestili su iz PU primorsko-goranske.

VIDEO DANA:

I ovaj opisani događaj pokazuje kako je vrlo rizično uplaćivati novac putem interneta bez prethodne provjere osoba s kojima se dogovora kupnja, a osobito je rizično dostavljati neprovjerenim subjektima osobne podatke te podatke o bankovnim računima.

Iz policije stoga pozivaju stoga sve fizičke i pravne osobe na maksimalni oprez u kupovini i općenito poslovanju putem interneta.

S ciljem sprječavanja ove vrste kriminaliteta, u nastavku dostavljamo informacije o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:

Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.

Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.

CEO prijevara/direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.

Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.

Krađe identiteta

Vishing – Krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara u vas kojoj prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.

Phising – Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih,  financijskih ili sigurnosnih podataka.

Smishing – Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.

Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.

Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari